POLSKI JUBILER (Strona 136)

Międzynarodowe spotkanie branży

31 marca w Bazylei zakończyły się największe na świecie Targi Zegarków i Biżuterii. Organizatorzy targów podkreślają, że na branżową imprezę przybyło więcej kupujących niż w roku ubiegłym. Ośmiodniowe spotkanie pokazało, że kryzys w branży jubilerskiej powoli przechodzi do przeszłości. 39. Targi Zegarków i Biżuterii odwiedziło, według oficjalnych statystyk, 103 200…

04/2011, PANORAMA

Złoty czas złota

Koniec pierwszego kwartału 2011 roku to dla złota „złoty” czas. Na giełdzie w Londynie cena tego szlachetnego kruszcu ustanowiła nowy, historyczny rekord − 24 marca jedna uncja złota kosztowała 1.447,40 dolarów, co w przeliczeniu na złotówki wyniosło 4.081,65 złotych. Oznacza to, że w ciągu tygodnia cena jednej uncji wzrosła o…

04/2011, EKONOMIA

Prezentacje 2011

Międzynarodowe Centrum Targowe, Pracownia Sztuk Plastycznych oraz Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych zaprasza wszystkich, którzy zajmują się złotnictwem i biżuterią, do wzięcia udziału w tegorocznej XI edycji Ogólnopolskiego Konkursu Biżuterii Artystycznej „Prezentacje 2011”. Celem konkursu jest popularyzacja współczesnego złotnictwa w Polsce, poszukiwanie nowych trendów, form, materiałów, technik, rozwiązań formalnych, aktywizacja środowisk…

04/2011, PANORAMA

Szkło libijskie − klejnot Sahary

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Fig. Szkło jest twardym, kruchym i zwykle przezroczystym materiałem powstającym wskutek stopienia, a następnie dość szybkiego schłodzenia wytworzonego stopu, bez jego krystalizacji. Podstawowym surowcem do produkcji szkła jest piasek kwarcowy. Szkło wytwarzane jest już od tysięcy lat. Jednak pierwszym szkłem, z którym zetknął…

04/2011, GEMMOLOGIA

Oczko z brylancikiem

Diamenty są kamieniami, które w Polsce sprzedają się najlepiej. Klienci kupują pierścionki z diamentowymi oczkami, a jubilerzy spełniając ich oczekiwania oferują najbardziej nawet wyszukane wzory z tymi drogocennymi kamieniami szlachetnymi. Mimo kryzysu w branży jubilerskiej, biżuteria z diamentami, a w szczególności pierścionki z brylantami, cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów. Polacy…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Kamienie szlachetne dla jubilera

Producenci i twórcy biżuterii coraz częściej stoją wobec dylematu, skąd wziąć odpowiednie kamienie jubilerskie do produkcji swojej biżuterii. Na rynku pojawia się coraz większa liczba podmiotów gospodarczych, które oferują kamienie jubilerskie po okazyjnych cenach. Polscy twórcy biżuterii coraz częściej także dokonują zakupów kamieni szlachetnych za pośrednictwem sieci. Nie można jednak…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Wzrost świadomości – wzrost zysków

Sama nazwa kamienia szlachetnego działa na klientów jak magnes. Osoby, które noszą się z zamiarem kupna biżuterii w salonie jubilerskim, chcą aby w nich biżuterii znajdowały się kamienie szlachetne. Społeczeństwo ma małą wiedzę na temat kamieni szlachetnych, stąd też kupują zazwyczaj biżuterię z kamieniami szlachetnymi, które znają. Ostatnio jednak znacznie…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

03/2011

03/2011

Szlachetne kruszce i kamienie szlachetne

W świadomości Polaków kamienie szlachetne muszą zostać połączone w biżuterii ze szlachetnymi metalami. W salonach jubilerskich trudno znaleźć biżuterię, do której wytworzenia zostały wykorzystane kamienie szlachetne w połączeniu z metalami nieszlachetnymi, takimi jak stal czy tytan. Producenci tworząc biżuterię z kamieniami szlachetnymi rzadko wykorzystują do jej produkcji srebro. Mimo że…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Promocja polskiego rzemiosła

Rozmowa z Karolem Kowalskim,wiceprzewodniczącym Ogólnopolskiej KomisjiZłotniczo-Jubilerskiej Związku Rzemiosła Polskiego Polski Jubiler: Związek Rzemiosła Polskiego jest organizacją, która prowadzi prace nad poprawieniem sytuacji w branży jubilerskiej. Starają się wywierać Państwo wpływ na ustawodawców, aby ci zwracali uwagę na problemy branży jubilerskiej. Jak ocenia Pan ubiegły rok z punktu widzenia zmian ustawodawczych…

03/2011, LUDZIE BRANŻY

Sprzedaż biżuterii przez internet

Żadna działalność gospodarcza nie może obejść się bez odpowiedniego wsparcia nowoczesnych technologii informatycznych. Tradycyjna sprzedaż czy kontakty handlowe zostały wzmocnione poprzez działania prowadzone za pośrednictwem komputera. Niemal każdy sklep posiada swoją stronę internetową i coraz częściej za jej pośrednictwem prowadzi sprzedaż swoich towarów. Sklepy jubilerskie i projektanci biżuterii także znacznie…

03/2011, SKLEP

Nowy prezes STFZ

Po dwudziestu latach prezesury Andrzeja Bielaka w Stowarzyszeniu Twórców Form Złotniczych nastąpiły wielkie zmiany. Podczas Walnego Zgromadzenia, które odbyło się na początku lutego, nowym prezesem wybrany został Marcin Tymiński. STFZ jest organizacją, która skupia polskich artystów plastyków oraz projektantów złotej biżuterii.…

03/2011, PANORAMA