POLSKI JUBILER (Strona 136)

Biżuteria powinna mieć “metkę”

Rozmowa z Marcinem Tymińskim nowym prezesem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych Polski Jubiler: Zastał Pan wybrany nowym prezesem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych. Zajmie Pan miejsce, które przez niemal dwadzieścia lat piastowane było przez Andrzeja Bielaka. Co planuje Pan zmienić w STFZ, a jakie działania będzie Pan kontynuował? Marcin Tymiński, prezes Stowarzyszenia…

04/2011, LUDZIE BRANŻY

Krótkie serie

Nikogo nie dziwi, że projektanci biżuterii wykonują swoje wyroby w niewielkiej liczbie egzemplarzy. Jednak podobną metodę zaczynają stosować producenci biżuterii, którzy swój asortyment także zaczynają wytwarzać w niezwykle krótkich seriach. Biżuteria tworzona w małej liczbie egzemplarzy spotyka się z coraz większym zainteresowaniem właścicieli salonów jubilerskich, którzy starają się oferować swoim…

04/2011, SKLEP

Międzynarodowe spotkanie branży

31 marca w Bazylei zakończyły się największe na świecie Targi Zegarków i Biżuterii. Organizatorzy targów podkreślają, że na branżową imprezę przybyło więcej kupujących niż w roku ubiegłym. Ośmiodniowe spotkanie pokazało, że kryzys w branży jubilerskiej powoli przechodzi do przeszłości. 39. Targi Zegarków i Biżuterii odwiedziło, według oficjalnych statystyk, 103 200…

04/2011, PANORAMA

Złoty czas złota

Koniec pierwszego kwartału 2011 roku to dla złota „złoty” czas. Na giełdzie w Londynie cena tego szlachetnego kruszcu ustanowiła nowy, historyczny rekord − 24 marca jedna uncja złota kosztowała 1.447,40 dolarów, co w przeliczeniu na złotówki wyniosło 4.081,65 złotych. Oznacza to, że w ciągu tygodnia cena jednej uncji wzrosła o…

04/2011, EKONOMIA

Biżuteria z szafirem i rubinem

Pierścionki z szafirowymi i rubinowymi oczkami cieszą się w Polsce dużą popularnością. Klienci salonów jubilerskich bardzo często decydują się na zakup biżuterii z tymi kamieniami. W salonach jubilerskich najczęściej kupowane są złote pierścionki z szafirowymi oczkami, ale swoich odbiorców znajdują także kolczyki i zawieszki, do których wytworzenia wykorzystano niebieskie szafiry.…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Oczko z brylancikiem

Diamenty są kamieniami, które w Polsce sprzedają się najlepiej. Klienci kupują pierścionki z diamentowymi oczkami, a jubilerzy spełniając ich oczekiwania oferują najbardziej nawet wyszukane wzory z tymi drogocennymi kamieniami szlachetnymi. Mimo kryzysu w branży jubilerskiej, biżuteria z diamentami, a w szczególności pierścionki z brylantami, cieszą się ogromnym zainteresowaniem klientów. Polacy…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Kamienie szlachetne dla jubilera

Producenci i twórcy biżuterii coraz częściej stoją wobec dylematu, skąd wziąć odpowiednie kamienie jubilerskie do produkcji swojej biżuterii. Na rynku pojawia się coraz większa liczba podmiotów gospodarczych, które oferują kamienie jubilerskie po okazyjnych cenach. Polscy twórcy biżuterii coraz częściej także dokonują zakupów kamieni szlachetnych za pośrednictwem sieci. Nie można jednak…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Wzrost świadomości – wzrost zysków

Sama nazwa kamienia szlachetnego działa na klientów jak magnes. Osoby, które noszą się z zamiarem kupna biżuterii w salonie jubilerskim, chcą aby w nich biżuterii znajdowały się kamienie szlachetne. Społeczeństwo ma małą wiedzę na temat kamieni szlachetnych, stąd też kupują zazwyczaj biżuterię z kamieniami szlachetnymi, które znają. Ostatnio jednak znacznie…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

03/2011

03/2011

Szlachetne kruszce i kamienie szlachetne

W świadomości Polaków kamienie szlachetne muszą zostać połączone w biżuterii ze szlachetnymi metalami. W salonach jubilerskich trudno znaleźć biżuterię, do której wytworzenia zostały wykorzystane kamienie szlachetne w połączeniu z metalami nieszlachetnymi, takimi jak stal czy tytan. Producenci tworząc biżuterię z kamieniami szlachetnymi rzadko wykorzystują do jej produkcji srebro. Mimo że…

03/2011, TEMAT MIESIĄCA

Promocja polskiego rzemiosła

Rozmowa z Karolem Kowalskim,wiceprzewodniczącym Ogólnopolskiej KomisjiZłotniczo-Jubilerskiej Związku Rzemiosła Polskiego Polski Jubiler: Związek Rzemiosła Polskiego jest organizacją, która prowadzi prace nad poprawieniem sytuacji w branży jubilerskiej. Starają się wywierać Państwo wpływ na ustawodawców, aby ci zwracali uwagę na problemy branży jubilerskiej. Jak ocenia Pan ubiegły rok z punktu widzenia zmian ustawodawczych…

03/2011, LUDZIE BRANŻY

Sprzedaż biżuterii przez internet

Żadna działalność gospodarcza nie może obejść się bez odpowiedniego wsparcia nowoczesnych technologii informatycznych. Tradycyjna sprzedaż czy kontakty handlowe zostały wzmocnione poprzez działania prowadzone za pośrednictwem komputera. Niemal każdy sklep posiada swoją stronę internetową i coraz częściej za jej pośrednictwem prowadzi sprzedaż swoich towarów. Sklepy jubilerskie i projektanci biżuterii także znacznie…

03/2011, SKLEP