POLSKI JUBILER (Strona 86)

05/2014

05/2014

Mennica Wrocławska wchodzi na rynek biżuterii

Mennica Wrocławska w ubiegłym roku sprzedała 1,5 tony złota lokacyjnego. Teraz, lider w sprzedaży złotych sztabek i monet lokacyjnych poszerza swoją ofertę o półprodukty dla jubilerów i biżuterię. W ten sposób Mennica Wrocławska planuje poszerzyć działalność i umocnić pozycję na nowych rynkach. Doświadczenie i kontakty z rynku złota lokacyjnego to…

KOMUNIKATY BRANŻOWE

Honorowy patronat Małżonki Prezydenta RP Pani Anny Komorowskiej nad projektem artystyczny pt. „25 x 25. Biżuteria czasu wolności”.

Patronat Pani Prezydentowej podkreśli rangę i prestiż tego przedsięwzięcia na arenie ogólnopolskiej, jak również będzie wyrazem uznania dla działalności artystów, projektantów w dziedzinie współczesnej polskiej biżuterii w latach 1989-2014. Premiera projektu „25 x 25. Biżuteria czasu wolności” będzie miała miejsce 2 października 2014 roku w Warszawie, podczas jubileuszowej 15-ej edycji…

KOMUNIKATY BRANŻOWE

Złoto Srebro Czas po raz 15.

15. edycja targów Złoto Srebro Czas, choć jak co roku będzie stała pod znakiem trendów w jubilerskiej modzie i promocji najnowszej oferty wystawców, będzie także okazją do podsumowań dotychczasowych osiągnięć. Tradycyjnie będą trwać trzy dni, jednak – w przeciwieństwie do lat ubiegłych – rozpoczną się w czwartek. Program tegorocznej edycji…

KOMUNIKATY BRANŻOWE

To dopiero początek

Dziewiątka to nowopowstała grupa zajmująca się projektowaniem i tworzeniem biżuterii. W skład grupy wchodzi dziewięć projektantek: Edyta Andrejczyk, Beata Ciesielska, Elżbieta Kurkiewicz, Małgorzata Podleśna-Zdunek, Waleria Ługowska, Aleksandra Rybak, Ewa Chmielewska-Manaj, Marta Gronowska i Katarzyna Zięba. Członkinie grupy poznały się na łódzkiej Akademii Sztuk Pięknych im. Władysława Strzemińskiego, gdzie wspólnie studiowały…

04/2014, OPINIE

Zegarki na czasie

Zegarek powinien być modny. To jedno z podstawowych kryteriów, jakie przyjmują klienci salonów zegarmistrzowskich w Polsce. Czasomierze, podobnie jak biżuteria, w ostatnim czasie stały się chętnie kupowanym akcesorium modowym, a nie przyrządem do wskazywania czasu. Modowe marki – Armani, Calvin Klein, Tommy Hilfiger czy Gucci – zdominowały rynek zegarmistrzowski. Polacy…

04/2014, ZEGARKI

Wycinanie srebrnej blachy wodą

Zaprojektowanie nowoczesnej, skomplikowanej biżuterii jest dopiero początkiem drogi ku oddaniu do rąk odbiorcy gotowego produktu. Im trudniejszy wzór, tym bardziej skomplikowane jest jego wykonanie. Bez precyzyjnych maszyn wykonanie wielopłaszczyznowej biżuterii wydaje się zadaniem niemal niemożliwym. Dlatego też coraz częściej zdarza się, że twórcy biżuterii decydują się na wykorzystanie w swojej…

04/2014, PRODUKT

Kreator własnego świata

Rozmowa ze Sławą Tchórzewską, projektantką biżuterii, absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi na kierunku stylista mody – projektant biżuterii. Tworzeniem biżuterii zajmuje się od 13 lat. Głównymi materiałami w jej pracach są srebro i skóra. Należy do Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych. Polski Jubiler: Jak by się pani opisała? Kim pani…

04/2014, DOBRE BO POLSKIE

Przekłucie uszu u jubilera

Wprowadzenie nowych produktów oraz usług do tradycyjnych salonów jubilerskich oraz galerii z biżuterią to inwestycja, która dobrze przemyślana i zaplanowana może przynieść znaczące profity. Unowocześnianie salonów jubilerskich poprzez wprowadzanie nowych produktów należy traktować nie tylko jako działania mające na celu przyciągnięcie nowych klientów, ale także jako promocję dla salonu oraz…

04/2014, NARZĘDZIA

Hurtownie złota

Oferta hurtowni złota dostosowana jest do oczekiwań właścicieli salonów jubilerskich. Skoro wybierają oni przede wszystkim biżuterię lekką i tanią, hurtownie ją właśnie oferują. Hurtownicy w swoim asortymencie posiadają najchętniej kupowane przez klientów detalicznych wzory biżuterii – pierścionki z brylantami, obrączki z białego złota, bransoletki, przywieszki i dewocjonalia. W asortymencie hurtowni…

04/2014, PRODUKT

Srebro nadal w modzie

Właściciele salonów jubilerskich decydując się na zamówienie srebrnej biżuterii mają olbrzymie możliwości. Mogą kupić biżuterię pochodzącą od polskich producentów, importowaną z Włoch, Turcji i Tunezji, ale także biżuterię z Chin czy Rosji. Oferta na rynku srebrnej biżuterii jest zróżnicowana, każdy można znaleźć w niej coś dla siebie. Dokonując wyboru srebrnej…

04/2014, PRODUKT

Moda z Włoch

Rozmowa z Piotrem Kompaniejcowem, współwłaścicielem firmy Laneve Moda Italiana, którą prowadzi razem z siostrą Magdą. Polski Jubiler: Czym jest biżuteria modowa? Jak można ją zdefiniować? Piotr Kompaniejcow, Laneve Moda Italiana: Prawdziwa biżuteria modowa to biżuteria, która jest uzupełnieniem stroju. Nie pełni ona funkcji symbolicznej, jak np. krzyżyk na łańcuszku, ale…

04/2014, TEMAT MIESIĄCA