POLSKI JUBILER (Strona 71)

Otwarcie na sztukę

Biżuteria Walerii Ługowskiej zaskakuje. Jej prace są dopracowane warsztatowo i estetycznie. Mają swój niepowtarzalny styl, który trudno zamknąć w kilku słowach. Artystka eksperymentuje z formą. Jej prace sprawiają wrażenie lekkich. Pozwala ona na wybrzmienie każdemu materiałowi. Formy koliste łączy ostrymi, aby uzyskać kontrast. Najczęściej wykorzystuje materiały organiczne – bursztyn czy…

06/2015, OBIEKT

Kryształy Swarovskiego

Na polskim rynku zegarmistrzowskim triumfy święcą damskie zegarki na złotej i srebrnej bransolecie, których cyferblat inkrustowany jest cyrkoniami bądź kryształami Swarovskiego. Słowem, zegarek musi lśnić. I – co dla klientek istotne – musi być duży. M oda na rzucające się w oczy zegarki biżuteryjne trwa niezmiennie od roku. I nie…

06/2015, ZEGARKI

Wielogodzinny i w ieloetapowy proces powstawania

Rozmowa z Martą Norenberg, projektantką biżuterii i współwłaścicielką firmy Sztuk Kilka. Polski Jubiler: Skąd wzięło się u pani zamiłowanie do biżuterii? Marta Norenberg: Ewolucja to słowo, które najlepiej oddaje moją drogę do świata biżuterii. Zawsze drzemała we mnie pasja tworzenia. Próbowałam wielu technik, od malarstwa, przez układanie szklanych mozaik, po…

06/2015, DOBRE BO POLSKIE

Zakupy w sieciówkach to najgorzej wydane pieniądze

Rozmowa z Przemysłem Słomskim z firmy 79th Element OU o polskim rynku metali i kamieni szlachetnych. Polski Jubiler: Kim są klienci państwa firmy – czy są to indywidualni twórcy, czy producenci biżuterii na masową skalę? Przemysław Słomski: Klienci kupujący od nas brylanty to w większości jubilerzy, rzemieślnicy posiadający niewielkie zakłady.…

06/2015, EKONOMIA

Zakupy w hurtowni

Rynek jubilerski zmienia się niezwykle dynamicznie. Stale pojawiają się na nim nowe podmioty gospodarcze, prezentowane są nowe kolekcje biżuterii wykonanej z nowoczesnych materiałów, jednak niezmiennie klienci przychodzący na zakupy „do jubilera” najczęściej wybierają tradycyjną biżuterię ze złota i srebra. To z kolei powoduje, że właściciele salonów poszukują najrzetelniejszych i najbardziej…

06/2015, EKONOMIA

Materiały przyszłości

Środowisko jubilerskie jest otwarte na wszelkiego rodzaju nowości. Twórcy biżuterii, eksperymentując, chętnie sięgają po nowo powstające materiały pojawiające się na rynku. Wykorzystują te, które nie są pierwotnie przeznaczone do produkcji biżuterii, zaskakując swoich klientów oryginalnymi dziełami. Na światowym rynku pojawia się, już nawet nie z roku na rok, ale z…

06/2015, PRODUKT

Szybkie zakupy dostawa gratis

Prognozy rynkowe pokazują, że w 2015 roku wartość transakcji dokonanych w sieci znacznie przekroczy wartość transakcji w galeriach handlowych. Świątecznych zakupów, ale nie tylko, klienci będą dokonywali w tym roku, i co ważniejsze także w przyszłości, w internecie. Kupowane są już wszelkiego rodzaju towary, nie tylko odzież czy kosmetyki, ale…

06/2015, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria przy kawie

Osoba, która przekracza drzwi salonu jubilerskiego, to nie tylko potencjalny klient, ale nasz gość, z którego odwiedzin powinniśmy się ucieszyć. Jak wynika z badań, Polakom należy na nawiązywaniu ze sprzedawcami kontaktu, dłuższych relacji, dzięki którym mogą czuć się wyjątkowi. Dziś w modzie jest biżuteria spersonalizowana. Tak samo w obsłudze klienta…

06/2015, TEMAT MIESIĄCA

Ukryty SKARB na mapie doświadczeń

Salony jubilerskie, chcąc zadbać o pozytywne doświadczenia klienta, oferują mu nie tylko wysokiej jakości produkty, ale również poczucie wyjątkowości i luksusu. Dbałość o każdy element wizualny – oświetlenie, ekspozycję, wystrój – a także profesjonalną obsługę, pozwala im pozostać w jego świadomości na dłużej. Jakie są największe skarby na niewidocznej na…

06/2015, TEMAT MIESIĄCA

Miejsce, gdzie można spełnić marzenia

Rozmowa z Kasią Lisowską-Byster, specjalistką ds. promocji i projektów kulturalnych Państwowego Ogniska Artystycznego w Warszawie, Galeria Nowolipki. Polski Jubiler: Państwowe Ognisko Artystyczne Nowolipki funkcjonuje nieprzerwanie od 1948 roku. Prowadzicie państwo zajęcia dla młodych ludzi, którzy chcieliby poszerzać wiedzę na tematy związane ze sztuką lub spróbować swoich sił jako twórcy. Od…

06/2015, PROBLEM BRANŻY

Renesans szkolnictwa zawodowego

Nowo wybrana władza ma zamiar wprowadzić zmiany w szkolnictwie zawodowym. Ma ono zostać dostosowane do potrzeb rynku pracy. Nie wiadomo czego oczekiwać po tych deklaracjach dla branży jubilerskozłotniczej, jednak można mieć nadzieję, że powstaną nowe szkoły, a już istniejące zostaną wyposażone w odpowiedni sprzęt. Obecnie w Polsce w zawodzie złotnik-jubiler…

06/2015, PROBLEM BRANŻY

Feminizacja branży

Jeszcze do niedawna w branży jubilerskiej pracowali głównie mężczyźni. Teraz na uczelniach wyższych, w szkołach zawodowych i na kursach jubilerskich kształcą się niemal same kobiety. W latach 80. XX wieku 90 proc. złotników i jubilerów stanowili mężczyźni. W minionym trzydziestoleciu sytuacja stopniowo się zmieniała i dziś szacuje się, że 60…

06/2015, RAPORT