POLSKI JUBILER (Strona 71)
Biżuteria Walerii Ługowskiej zaskakuje. Jej prace są dopracowane warsztatowo i estetycznie. Mają swój niepowtarzalny styl, który trudno zamknąć w kilku słowach. Artystka eksperymentuje z formą. Jej prace sprawiają wrażenie lekkich. Pozwala ona na wybrzmienie każdemu materiałowi. Formy koliste łączy ostrymi, aby uzyskać kontrast. Najczęściej wykorzystuje materiały organiczne – bursztyn czy…
/
Czytaj artykuł...
Na polskim rynku zegarmistrzowskim triumfy święcą damskie zegarki na złotej i srebrnej bransolecie, których cyferblat inkrustowany jest cyrkoniami bądź kryształami Swarovskiego. Słowem, zegarek musi lśnić. I – co dla klientek istotne – musi być duży. M oda na rzucające się w oczy zegarki biżuteryjne trwa niezmiennie od roku. I nie…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Martą Norenberg, projektantką biżuterii i współwłaścicielką firmy Sztuk Kilka. Polski Jubiler: Skąd wzięło się u pani zamiłowanie do biżuterii? Marta Norenberg: Ewolucja to słowo, które najlepiej oddaje moją drogę do świata biżuterii. Zawsze drzemała we mnie pasja tworzenia. Próbowałam wielu technik, od malarstwa, przez układanie szklanych mozaik, po…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Przemysłem Słomskim z firmy 79th Element OU o polskim rynku metali i kamieni szlachetnych. Polski Jubiler: Kim są klienci państwa firmy – czy są to indywidualni twórcy, czy producenci biżuterii na masową skalę? Przemysław Słomski: Klienci kupujący od nas brylanty to w większości jubilerzy, rzemieślnicy posiadający niewielkie zakłady.…
/
Czytaj artykuł...
Rynek jubilerski zmienia się niezwykle dynamicznie. Stale pojawiają się na nim nowe podmioty gospodarcze, prezentowane są nowe kolekcje biżuterii wykonanej z nowoczesnych materiałów, jednak niezmiennie klienci przychodzący na zakupy „do jubilera” najczęściej wybierają tradycyjną biżuterię ze złota i srebra. To z kolei powoduje, że właściciele salonów poszukują najrzetelniejszych i najbardziej…
/
Czytaj artykuł...
Środowisko jubilerskie jest otwarte na wszelkiego rodzaju nowości. Twórcy biżuterii, eksperymentując, chętnie sięgają po nowo powstające materiały pojawiające się na rynku. Wykorzystują te, które nie są pierwotnie przeznaczone do produkcji biżuterii, zaskakując swoich klientów oryginalnymi dziełami. Na światowym rynku pojawia się, już nawet nie z roku na rok, ale z…
/
Czytaj artykuł...
Prognozy rynkowe pokazują, że w 2015 roku wartość transakcji dokonanych w sieci znacznie przekroczy wartość transakcji w galeriach handlowych. Świątecznych zakupów, ale nie tylko, klienci będą dokonywali w tym roku, i co ważniejsze także w przyszłości, w internecie. Kupowane są już wszelkiego rodzaju towary, nie tylko odzież czy kosmetyki, ale…
/
Czytaj artykuł...
Osoba, która przekracza drzwi salonu jubilerskiego, to nie tylko potencjalny klient, ale nasz gość, z którego odwiedzin powinniśmy się ucieszyć. Jak wynika z badań, Polakom należy na nawiązywaniu ze sprzedawcami kontaktu, dłuższych relacji, dzięki którym mogą czuć się wyjątkowi. Dziś w modzie jest biżuteria spersonalizowana. Tak samo w obsłudze klienta…
/
Czytaj artykuł...
Salony jubilerskie, chcąc zadbać o pozytywne doświadczenia klienta, oferują mu nie tylko wysokiej jakości produkty, ale również poczucie wyjątkowości i luksusu. Dbałość o każdy element wizualny – oświetlenie, ekspozycję, wystrój – a także profesjonalną obsługę, pozwala im pozostać w jego świadomości na dłużej. Jakie są największe skarby na niewidocznej na…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Kasią Lisowską-Byster, specjalistką ds. promocji i projektów kulturalnych Państwowego Ogniska Artystycznego w Warszawie, Galeria Nowolipki. Polski Jubiler: Państwowe Ognisko Artystyczne Nowolipki funkcjonuje nieprzerwanie od 1948 roku. Prowadzicie państwo zajęcia dla młodych ludzi, którzy chcieliby poszerzać wiedzę na tematy związane ze sztuką lub spróbować swoich sił jako twórcy. Od…
/
Czytaj artykuł...
Nowo wybrana władza ma zamiar wprowadzić zmiany w szkolnictwie zawodowym. Ma ono zostać dostosowane do potrzeb rynku pracy. Nie wiadomo czego oczekiwać po tych deklaracjach dla branży jubilerskozłotniczej, jednak można mieć nadzieję, że powstaną nowe szkoły, a już istniejące zostaną wyposażone w odpowiedni sprzęt. Obecnie w Polsce w zawodzie złotnik-jubiler…
/
Czytaj artykuł...
Jeszcze do niedawna w branży jubilerskiej pracowali głównie mężczyźni. Teraz na uczelniach wyższych, w szkołach zawodowych i na kursach jubilerskich kształcą się niemal same kobiety. W latach 80. XX wieku 90 proc. złotników i jubilerów stanowili mężczyźni. W minionym trzydziestoleciu sytuacja stopniowo się zmieniała i dziś szacuje się, że 60…
/
Czytaj artykuł...