POLSKI JUBILER (Strona 55)

Maszyny w salonie jubilerskim

Każdy podmiot gospodarczy funkcjonujący na rynku jubilerskim musi zaopatrzyć się w narzędzia. Im więcej biżuterii wprowadza na rynek, tym bardziej specjalistycznych narzędzi i maszyn jubilerskich potrzebuje. Polską produkcję zdominowały małe firmy jubilerskie, które w specjalistycznych sklepach zaopatrują się nie tylko w niezbędne narzędzia, ale także materiały do produkcji i konserwacji…

03/2017, TEMAT MIESIĄCA

Miasto, miasteczko a metropolia

Rynek w poszczególnych regionach Polski ma diametralnie różne oblicza. Warsztaty i salony jubilerskie w wielkich miastach funkcjonują zupełnie inaczej niż w mniejszych. Klienci zainteresowani są zupełnie innym rodzajem asortymentu i przeznaczają na zakupy krańcowo różne sumy. W metropoliach biżuteria sprzedaje się bardzo dobrze. Klienci wybierają sklepy zlokalizowane w galeriach handlowych…

03/2017, PROBLEM BRANŻY

Entuzjazm w branży po Amberifie

25 marca zakończyły się 24. Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich – największe targi jubilerskie w Europie Środkowo-Wschodniej oraz najważniejsza na świecie wystawa bursztynu. Swoją ofertę zaprezentowało na nich 470 wystawców z całego świata, a odwiedziło je ponad 6 tys. gości z 58 krajów. Najliczniejsze grupy odwiedzających przyjechały z…

03/2017, TARGI

Tożsamość w Legnicy

19 i 20 maja były dniami kulminacji 38. edycji Legnickiego Festiwalu Srebro, którego motywem przewodnim w tym roku była tożsamość. „Srebrny” weekend tradycyjnie otworzył pochód z Krasnalem Złotym Paluchem – patronem festiwalu. Jego figurę zaprojektował w 2010 r. Gijs Bakker podczas tygodniowych Międzynarodowych Warsztatów Złotniczych Silver Time, Legnica Copper Ore…

03/2017, AKTUALNOŚCI, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Biżuteria jest poszukiwaniem

Rozmowa z dr Olgą Podfilipską-Krysińską, kierownikiem Katedry Biżuterii w Akademii Sztuk Pięknych im. W. Strzemińskiego w Łodzi „Polski Jubiler”: Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi jest uczelnią, która najdłużej w Polsce kształci studentów w sztuce biżuteryjnej. Pracownia, utworzona przez Lenę Kowalewicz- -Wegner, jest placówką akademicką mającą największy wpływ na kształtowanie sztuki…

03/2017, AKTUALNOŚCI

SzesnastePrezentacje. Ostatnie?

W ciągu dwóch miesięcy, od 13 stycznia do 13 marca br., w sandomierskiej Galerii Otwartej odbyła się szesnasta edycja Ogólnopolskiego Konkursu Biżuterii Artystycznej „Prezentacje 2016”. Organizatorzy konkursu pn. „SREBRO & DREWNO” zachęcali: „To bardzo wdzięczny temat, dopuszczający wielość interpretacji oraz inspiracji. Jednocześnie daje nieograniczone możliwości wykazania warsztatowego kunsztu”. Wyrazili tęż…

02/2017, WYSTAWA

Zegary w salonie

Salony zegarmistrzowskie otwierają się na potrzeby klientów, wprowadzając stale nowy asortyment. Możemy w nich znaleźć już nie tylko zegarki wyprodukowane przez znane szwajcarskie firmy czy modne w danym sezonie czasomierze, ale także zegary, które w ostatnim czasie stały jednym z popularniejszych elementów dekoracji wnętrz. W salonach w całej Polsce pojawiają…

02/2017, ZEGARKI

Interpretację pozostawiam odbiorcy

Rozmowa z Kingą Sulej, projektantką biżuterii, właścicielką marki Mimikra. Polski Jubiler: W jaki sposób opisałaby pani, kim pani jest i skąd pochodzi? Kinga Sulej: Dziewczyną z małego miasta, a obecnie kobietą z większej wsi. Wychowywałam się w Pabianicach, później zamieszkałam z mężem w Dłutowie. Choć sam Dłutów nie jest szczególnie…

02/2017, DOBRE BO POLSKIE

Kielichy i relikwiarze

Dewocjonalia to nie tylko biżuteria religijna, srebrne obrazki święte czy różańce wykonane z materiałów jubilerskich, ale także przedmioty kultu religijnego. W sklepach z dewocjonaliami znajdujemy kielichy mszalne, relikwiarze, pateny czy złote tabernakula. Ich sprzedażą zajmują się wyspecjalizowane sklepy tradycyjne, a także coraz częściej sklepy internetowe. Na polskim rynku jubilerskim niezwykle…

02/2017, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Religijna u jubilera

Właściciele salonów jubilerskich coraz rzadziej decydują się na zamawianie biżuterii religijnej. Klienci, decydując się na zakupy, wybierają sklepy specjalistyczne albo kupują przez internet. W salonach jubilerskich możemy znaleźć podstawowe wzory krzyżyków i medalików, które kupowane są przez klientów z okazji uroczystości religijnych. Krzyżyk i medalik Dewocjonalia powoli znikają z salonów…

02/2017, PRODUKT, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Pamiątka uroczystości religijnej

Polska jest krajem, w którym bardzo dobrze sprzedają się różnego rodzaju obrazki, obrazy i pamiątki, wykonane ze srebra, a ofiarowywane z okazji uroczystości religijnych. Dewocjonalia w naszym kraju kupuje przede wszystkim bliska rodzina w formie prezentów. Można powiedzieć, że w przeciwieństwie do rynku biżuterii religijnej na rynku dewocjonaliów sytuacja wydaje…

02/2017, PRODUKT

Fotografia spojrzeniem na biżuterię

Decyzję o zakupie biżuterii dzisiejsi klienci coraz częściej podejmują na podstawie zdjęcia. Dlatego też tak ważna stała się fotografia. Twórcy i sprzedawcy biżuterii stają przed trudną kwestią – w jaki sposób pokazać swoje wyroby. Wyeksponowanie właściwości biżuterii jest zadaniem trudnym, zwłaszcza jeśli należy dokonać tego na fotografii. Zrób zdjęcie kosztowności…

02/2017, TEMAT MIESIĄCA