POLSKI JUBILER (Strona 34)

Rządzić i olśniewać. Klejnoty i jubilerstwo w Polsce w XVI i XVII wieku

Od 30 maja do 4 sierpnia w Zamku Królewskim w Warszawie z okazji roku wazowskiego podziwiać można pierwszą w historii polskiego muzealnictwa przekrojową wystawę poświęconą klejnotom w Polsce w XVI i XVII w. Na wystawie zaprezentowano 500 zabytków sztuki złotniczej wypożyczonych od ponad 80 właścicieli. Ekspozycji towarzyszy katalog nie tylko…

03/2019, AKTUALNOŚCI

Złotniczy komunikat ponownie na Targach Jubinale

Już po raz dziesiąty uczestnicy projektu „Moim zdaniem… Wystawa biżuterii z komunikatem” publicznie zabierają głos. Po raz drugi w Krakowie, podczas targów Jubinale. Tu, gdzie rok temu rozpoczęliśmy tę naszą złotniczą rozmowę. Przez ten rok wydarzyło się bardzo dużo. Na stronie projektu – www. moimzdaniem.info – zamieściliśmy liczne materiały i…

03/2019, AKTUALNOŚCI

Twoje jutro zaczyna się dziś

Rozmowa z Darią Szajnar, dyrektor marketingu W.KRUK W.KRUK jest najstarszą marką jubilerską w Polsce. Od 1840 r. tworzą państwo biżuterię, która zachwyca. Są państwo marką jubilerską przywiązaną do tradycji, w swoich kolekcjach stawiacie na szlachetne materiały jubilerskie oraz pracę rzemieślników, ale nie boicie się eksperymentować. W.KRUK promuje nowe rozwiązania jubilerskie…

03/2019, LUDZIE BRANŻY

02/2019

2019

ADA 2019 – nagroda główna trafiła do artysty z Meksyku

Alberto Dávila Quesada z Meksyku otrzymał pierwszą nagrodę w konkursie Amberif Design Award 2019. Jury zachwyciła jego odważna interpretacja hasła konkursowego, które w tym roku brzmiało „Kairos”. Artysta zaproponował obiekt biżuteryjny w formie przedmiotu do ust, zrywając z tradycyjną formą jubilerską. Drugą nagrodę otrzymał Martin Radt z Niemiec, któremu udało…

02/2019, WYSTAWA

Funkcjonalność i design

Producenci zegarków prześcigają się w proponowaniu klientom czasomierzy, które nie tylko będą odpowiadały ich potrzebom, ale także swoim designem podkreślą styl posiadacza. Klienci oczekują nowoczesnych technologii zamkniętych w zegarmistrzowskim dziele sztuki. Właściciele salonów zegarmistrzowskich, odpowiadając na oczekiwania klientów, coraz częściej wprowadzają do swojego asortymentu zegarki, które z całą pewnością można…

02/2019, ZEGARKI

Marka biżuteryjna z wizją

Rozmowa z Kasią Wójcik, projektantką biżuterii, artystką, właścicielką marki biżuteryjnej Kasia Wójcik Jest pani artystką, która tworzy w nurcie biżuterii minimalistycznej. Pani biżuteria wyróżnia się jednak na rynku niecodziennym wzornictwem. Z jednej strony – minimalistyczne wzory, z drugiej – geometryzm. W pani kolekcjach można odnaleźć także styl industrialny. Jak sklasyfikowałaby…

02/2019, DOBRE BO POLSKIE

Moda na perły

Perłowa biżuteria stała się w Polsce biżuterią modną. Klientki salonów jubilerskich chętnie kupują kolczyki, bransoletki czy naszyjniki z pereł. Trudno wyobrazić sobie sklep z biżuterią, w którym brakowałoby perłowych kosztowności. I mimo że gros biżuterii pochodzi z importu, to coraz częściej na polskim rynku jubilerskim można spotkać producentów wykonujących biżuterię…

02/2019, PROBLEM BRANŻY

Modowa z potencjałem

Nie od dziś wiadomo, że upodobania klientów kształtują media. A te stawiają na biżuterię modową. Na łamach czasopism, w lifestyle’owych portalach internetowych czy w telewizji pojawia się biżuteria modowa. Biżuteria ukazywana w popularnych serialach, noszona przez celebrytki oddaje charakter zmieniającego się społeczeństwa polskiego. Z danych opublikowanych przez Global Industry Analysts…

02/2019, PROBLEM BRANŻY

Sztuka sakralna na targach

Polskie kościoły wyposażane są w dzieła sztuki złotniczej głównie podczas targów sztuki sakralnej. Część parafii decyduje się także na zakupy w sklepach internetowych, niezwykle rzadko zdarza się, że o wykonanie obiektu sakralnej sztuki złotniczej proszeni są polscy artyści złotnicy. Warto zauważyć, że moda na rynku dewocjonaliów i sakraliów zmienia się.…

02/2019, TEMAT MIESIĄCA

Sezon na biżuterię religijną

Obserwując polski rynek jubilerski, można zauważyć, że w kwietniu i maju znacznie wzrasta sprzedaż dewocjonaliów. Oczywiście sytuacja ta ma swoje uzasadnienie w związku z przygotowaniami do Pierwszej Komunii Świętej. Nie można jednak zapominać, że w naszym kraju sezon na biżuterię religijną trwa przez cały rok i zawsze znajdują się klienci…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Profesjonalne zdjęcie biżuterii

Rozmowa z Wojciechem Piechowskim – mistrzem złotnictwa, menedżerem produktu w firmie Komet Jewellery, fotografem z zamiłowania – o fotografii jubilerskiej Czy twórcy biżuterii powinni inwestować pieniądze w specjalistyczne aparaty fotograficzne, czy może lepiej, by zlecali wykonanie zdjęć swojej biżuterii specjalistom? Odpowiedź na to pytanie nie jest jednoznaczna. Każde z rozwiązań…

02/2019, PROBLEM BRANŻY, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA