POLSKI JUBILER (Strona 29)
Rozmowa ze Zbigniewem Góreckim, prezesem firmy jubilerskiej Górecki o polskim rynku jubilerskim Na rynku jubilerskim zapanowała ostatnio swoista moda na biżuterię wykonaną z diamentów syntetycznych. Co sądzi pan o tym fenomenie? Dużo się mówi o diamentach wyprodukowanych przez człowieka, ale działań sprzedażowych zbyt wielu nie dostrzegłem. Diamenty laboratoryjne szukają swojego…
/
Czytaj artykuł...
Halloween zbliża się wielkimi krokami… Niedługo później czekają nas też Święta. Przed nami początek najgorętszej dla branży biżuteryjnej części sezonu! Żeby sprostać oczekiwaniom klientów trzeba odpowiednio się przygotować. Co jednak zrobić kiedy ci szukają prezentów dla… swoich pociech? Popyt na biżuterię dla dzieci zwiększa się z każdym kolejnym rokiem. Już…
/
Czytaj artykuł...
Transparentny ekran OLED z linii LG Digital Signage dla firm, łączy wysoką jakość obrazu, charakterystyczną dla technologii OLED z eleganckim wzornictwem i 38-procentową przejrzystością. Technologia ta stanowi ogromny krok w rozwoju przyszłościowych wyświetlaczy, a zakres jej zastosowań dla biznesu, branży retail czy np. galerii pozwoli na nowy wymiar interakcji …
/
Czytaj artykuł...
Protezeusze – to temat tegorocznych Prezentacji, XIX edycji międzynarodowego konkursu biżuterii artystycznej organizowanego przez Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych. Organizatorzy chcą, aby na warsztat złotniczy wziąć mit o Prometeuszu – tytanie, społeczniku, buntowniku. W ybór tematu nie jest przypadkowy. STFZ sięga po temat trudny, gdyż wkracza na nowe pole działalności –…
/
Czytaj artykuł...
Zorganizowana przeze mnie w zeszłym roku wystawa polskiej biżuterii z bursztynem „Piękno zatrzymane w czasie” w Muzeum Narodowym Oddział Prowincji Guizhou okazała się ogromnym sukcesem. Wydarzenie było szeroko relacjonowane w chińskich mediach oraz przez kilka miesięcy znajdowało się na liście najważniejszych imprez kulturalnych ChRL. Wystawa wzbudziła ponadto zainteresowanie innej placówki…
/
Czytaj artykuł...
W Galerii YES w Poznaniu można obejrzeć wystawę prac nagrodzonych na 28. Międzynarodowym Konkursie Sztuki Złotniczej w Legnicy Srebro. Tegoroczny temat Międzynarodowego Konkursu Sztuki Złotniczej to „Srebro”. Organizatorzy z premedytacją postanowili nie szukać pretekstu, ale zwyczajnie wrócili do źródeł, które sięgają 1979 r., kiedy to zadebiutowały legnickie festiwale biżuterii. Jak…
/
Czytaj artykuł...
Złoto dla jego nabywcy od lat kojarzy się z bezpieczeństwem, pewnością, spokojem i długoterminową lokatą na niepewne czasy. Czy bezpieczeństwo złota, kruszcu będącego przedmiotem obrotu handlowego, obróbki lub towarem na półce jubilerskiej, przez przedstawicieli branży jubilerskiej postrzegane powinno być podobnie? Postaram się odpowiedzieć na to pytanie, ale po kolei. Każda…
/
Czytaj artykuł...
Oferta na polskim rynku zegarmistrzowskim w ponad 70 proc. jest skierowana do mężczyzn. Damskie, młodzieżowe czy dziecięce zegarki plasowane są na marginesie wprowadzonych do branżowych salonów kolekcji. I ma to swoje uzasadnienie, gdyż kupującymi zegarki są przede wszystkim mężczyźni. Należy zauważyć jednak, że rynek zmienia się bardzo dynamicznie. Zegarki damskie…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Aliną Filimoniuk-Pilecką, projektantką biżuterii, właścicielką marki Filimoniuk Design. Tworzy niestandardową biżuterię łączącą różne materiały takie jak srebro, bursztyn, mosiądz, żywice. Czym dla pani jest biżuteria? Czy traktuje ją pani jako formę wyrazu artystycznego, czy może jako przedmiot sztuki użytkowej? Projektowanie biżuterii to moja pasja. Jest to dla mnie…
/
Czytaj artykuł...
Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek działalności gospodarczej bez używania oprogramowania komputerowego. Narzędzia oferowane przez firmy informatyczne są niezbędne w pracy właściciela salonu jubilerskiego, twórcy biżuterii oraz sprzedawcy. Każdy sklep z biżuterią musi mieć odpowiednie oprogramowanie, aby ułatwić pracę swoim pracownikom. Warto inwestować w najnowocześniejsze rozwiązania IT, gdyż jest to inwestycja,…
/
Czytaj artykuł...
Rynek jubilerski dynamicznie się zmienia. Nie dziwi zatem fakt, że zmieniają się także narzędzia niezbędne do prowadzenia salonu jubilerskiego. Firmy informatyczne oferują klientom nowe usługi, których celem jest nie tylko zwiększenie sprzedaży i usprawnienie pracy personelu salonu jubilerskiego, ale także ułatwienie dokonywania zakupów klientom detalicznym Trudno wyobrazić dziś sobie dobrze…
/
Czytaj artykuł...