POLSKI JUBILER (Strona 205)

Trzy pytania do…

Nadkomisarza Zbigniewa Urbańskiego, rzecznika prasowego Komendy Głównej Policji Jak Pan ocenia świadomość jubilerów co do potrzeby zabezpieczeń? Świadomość jubilerów jest moim zdaniem wysoka, ale ze względu na wysokie koszty wykonania i utrzymania wysokiego standardu zabezpieczeń, często rezygnują oni z najlepszych rozwiązań na rzecz tańszych i niekoniecznie skutecznych. Jak duża jest…

12/2007, PORADNIK MAŁEJ FIRMY

Wernisaż wystawy Jacka Paluchowskiego w warszawskim Teatrze Współczesnym

Choć ma już za sobą 28 lat pracy twórczej, “Mono plus jeden” była pierwszą indywidualną wystawą Jacka Paluchowskiego, przeglądem jej dorobku. Prace artysty, oprócz biżuterii także przedmioty użytkowe, w dużej części są inspirowane sztuką dawnych kultur, między innymi starożytnego Egiptu. Najczęściej wykorzystywanym w nich metalem jest srebro, zazwyczaj o zmatowionej…

12/2007, PANORAMA

Luksus – sztuka życia

Bogaci są wymagający Emocje, wellness, wewnętrzne wartości, duchowość – to słowa klucze w promocji dóbr luksusowych. Luksus to dziś sztuka życia i nie wiąże się już z wartością materialną. Produkty luksusowe muszą odpowiadać emocjom i nadawać kształty marzeniom. Gotowość do ich zakupu rośnie wraz z zarobkami. Według magazynu Goldschmiede Zeitung,…

12/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

Klucz do polskich kamieni

Z końcem listopada na rynku pojawił się “Atlas minerałów i skał” Eligiusza Szełęga. Kompendium zawiera opisy 150 pospolitych i rzadkich minerałów oraz 36 skał występujących w Polsce. Zawiera ponad 300 fotografii wykonanych przez autora. Atlas minerałów i skał ma na celu zapoznanie czytelnika z bogactwem polskich minerałów, które często traktowane…

12/2007, PANORAMA

Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników

Już 13 – 14 lat temu grupa kilkunastu osób związanych zawodowo lub pasją z bursztynem w rozmowach prywatnych zgadzała się, że warto stworzyć rodzaj lobby, które zadba o zachowanie tradycji i nadanie bursztynowi odpowiedniej rangi. – mówi Mariusz Gliwiński, prezes Stowarzyszenia. Ojcem przedsięwzięcia został Wiesław Gierłowski. Pierwotnie w 1996 roku…

12/2007, BURSZTYN

Wydawnictwo Rosner i Wspólnicy

pragnie serdecznie przeprosić za przedłużający się cykl wydawniczy książki prof. Erharda Brepohla “Teoria i praktyka złotnictwa”. Niestety, prace translatorskie i edytorskie okazały się znacznie bardziej skomplikowane niż można było przewidywać. Na podstawie naszej najlepszej wiedzy możemy spodziewać się, że książkę opublikujemy w IV kwartale 2008 roku. Wszystkim subskrybentom, którzy nie…

12/2007, PANORAMA

Summary

Young power arise The number of young jewellery crafters, non-professional ones, is rapidly rising. For the majority of the handicrafts they produce, low quality materials and less sophisticated shapes are the commonplace, so much cheaper are they. Jewellery is distributed among the young societies and over the web. Part of…

12/2007, SUMMARY

Paryski blask Styczniowe targi biżuterii we Francji

Paryskie targi “Eclat De Mode”, których najbliższa edycja odbędzie się pod koniec stycznia to ogromna impreza. Poprzednia wrześniowa edycja odbywająca się pod hasłem “Paryż Miejscem Tworzenia”, zgromadziła 507 marek, w tym połowę spoza Francji. W pawilonach “Paris Expo” na 17 tys. mkw. wystawiono wszystko, co noszą kobiety: ubrania, buty, torebki,…

12/2007, PANORAMA

Bursztyn i krzemień

Polska w świecie słynie bursztynem. A przynajmniej chcielibyśmy, żeby słynęła. Tyle, że niestety poza Polską niespecjalnie przejmują się, że to nasza specjalność Powoli ta smutna prawda zaczyna do nas docierać. Co gorsze w zasadzie bursztynu u nas nie ma… Mają go Rosjanie, mają Ukraińcy, czasem się nawet podzielą… Najwięcej bursztynu,…

12/2007, Z PRZYMRUŻENIEM OKA

Krzemień na rzecz dzieci

17 listopada odbył się doroczny wieczór dobroczynny Fundacji EX ANIMO, nad którym objął patronat Ambasador Brazylii, Marcelo Jardim. W programie poza prezentacją brazylijskiej kultury, odbyła się aukcja i loteria fantowa, z których dochód w całości przeznaczony zostanie na potrzeby dzieci z chorobą nowotworową, leczonych w Klinice Onkologii Centrum Zdrowia Dziecka…

12/2007, PANORAMA

Szczęście w każdym wieku…

YES: przeciw kultowi młodości  W świecie mody – także biżuterii – w promocji na ogół wykorzystuje się wizerunki ludzi młodych. A przecież szlachetne wyroby jubilerskie nie tylko są kupowane przez klientów w każdym wieku, ale przede wszystkim są ponadczasowe. Na ten rozdźwięk zwróciła uwagę firma Yes, jednej z największych sieci…

12/2007, Z PRZYMRUŻENIEM OKA

11/2007

11/2007