POLSKI JUBILER (Strona 175)

Duży skórzany pasek

W tym sezonie modne jest wszystko to, co duże i masywne, i to zarówno w modzie damskiej, jak i męskiej. Trudno jednak wyobrazić sobie mężczyznę, który będzie nosił kolorowe, duże i plastikowe zegarki, aby tylko nadążyć za trendami. Co innego, jeśli miałby na swoim ręku eleganckiego Rolexa, na grubym skórzanym…

04/2009, ZEGARKI

Wierzę w sens pracy organicznej, a nie spekulacyjne gry

Rozmowa z Ewą Rachoń, komisarz Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif Polski Jubiler: Przed targami dało się słyszeć opinie, że kryzys finansowy spowoduje, że targi Amberif nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Czy zauważyła pani, że kryzys finansowy wpłynął na targi? Ewa Rachoń, komisarz targów: Niewielka część wystawców zrezygnowała z…

04/2009, TARGI

What is Jewellery?

Biżuteria odgrywa ważną rolę w życiu wielu ludzi, ale jej znaczenie i przyczyna noszenia są powszechnie niedostrzegane. Dlatego też w 1994 roku za sprawą londyńskiego Crafts Council powstała wystawa “What is Jewellery?”, której kuratorem był artysta jubiler David Poston Wystawa miała dać odpowiedź na pytanie: what is jewellery? (co to…

04/2009, Z PRASY EUROPEJSKIEJ

Błyszczący mężczyzna

Ulice europejskich miast powoli opanowują mężczyźni, którzy nie boją się nosić biżuterii. Coraz częściej można zobaczyć ich w kolczykach i naszyjnikach, które do tej pory zarezerwowane były wyłącznie dla kobiet. Światowe trendy pokazują, że mężczyźni przestają zakładać jedynie złote obrączki i markowe zegarki, ale coraz śmielej sięgają po inne rodzaje…

04/2009, RYNEK

Męska biżuteria okiem artysty

Jego biżuteria znajduje klientów nie tylko w Polsce, ale przede wszystkim w Nowym Jorku czy Londynie. Znakiem firmowym Adama Hadrysia jest męski pierścień “Rosyjska ruletka”. A przed czytelnikami “Polskiego Jubilera” Adam Hadryś podzieli się tajemnicami swojego tworzenia, zwłaszcza męskiej biżuterii Adam Hadryś: Odbiegam od wszelkich kanonów i zasad poprawnego projektowania.…

04/2009, RYNEK

Włoskie prognozy

Zastanawiasz się jakie będą trendy w nadchodzącym sezonie? Prognozy są różne – znawcy mody z Vicenzaoro, organizatorów targów FIRST – rozpoczynających kalendarz międzynarodowych imprez zapowiadają modyfikacje aktualnych kolekcji, ale nie cofną się również przed wprowadzeniem całkiem nowych, innowacyjnych wzorów. Chociaż trudno w stu procentach określić jak trend będzie dominujący a…

04/2009, TARGI

Dewocjonalia w sklepie jubilerskim

Polska jest jednym z nielicznych krajów Unii Europejskiej, która może się pochwalić dużą sprzedażą wszelkiego rodzaju dewocjonaliów. Właśnie rozpoczyna się okres pierwszych komunii świętych, a w związku z tym wszyscy właściciele sklepów jubilerskich powinni zaopatrzyć się w wystarczającą liczbę złotych i srebrnych łańcuszków, medalików oraz krzyżyków Bardzo trudno wyobrazić sobie…

04/2009, TEMAT MIESIĄCA

Polki o wyrafinowanym guście

Rozmowa z Magdaleną Kwiatkiewicz,prezes firmy YES, o kondycji polskiej branży jubilerskiej Właśnie zakończyły się największe polskie targi jubilerskie Amberif. Jak pani, jako prezes zarządu jednej z trzech największych firm jubilerskich na rynku, ocenia polską branżę jubilerską? Jak pani ocenia polskie targi na tle międzynarodowych spotkań branżowych, które odbywają się w…

04/2009, LUDZIE BRANŻY

Pamiątka z komunii

Najpopularniejszymi prezentami komunijnymi są odtwarzacze mp3, laptopy oraz aparaty cyfrowe. Często komunijni goście decydują się na zakup kursu językowego, polisy finansowej czy sztabki złota. Dodatkiem do prezentu stał się ostatnio medalik oraz łańcuszek. Coraz rzadziej wybierane są rowery i zegarki, które jeszcze parę lat temu były hitem sprzedażowym. Tak pokrótce…

04/2009, TEMAT MIESIĄCA

Fascynacja biżuterią źródłem sukcesów

Rozmowa z Krzysztofem Madelskim, prezesem firmy YES, o sukcesie na polskim rynku Państwa firma powstała z miłości do biżuterii. W czasie prawie 30 lat stała się jedną z trzech największych firm jubilerskich na polskim rynku. Czy może powiedzieć pan, w jaki sposób można odnieść sukces na rodzimym rynku jubilerskim? Oczywiście,…

04/2009, LUDZIE BRANŻY

Złoty interes

Na całym świecie trwa nieprzerwany boom na złoto. W Polsce również. Popyt jest tak duży, że w Mennicy i Narodowym Banku Polskim brakuje złotych monet i inwestycyjnych sztabek złota. Na realizację zamówienia trzeba czekać kilka tygodni Jak wynika z informacji Światowej Rady Złota, rok ubiegły był siódmym z rzędu, w…

04/2009, TEMAT MIESIĄCA

Najważniejsza impreza branżowa

26 marca w Bazylei rozpoczęły się 37. Światowe Targi Zegarków i Biżuterii BASELWORLD. Targi te od wielu lat są największą i najważniejszą imprezą światowej branży zegarmistrzowsko-jubilerskiej. Spotkanie branży jubilersko-zegarmistrzowskiej potrwa do 2 kwietnia. O ich statusie świadczy nie tylko liczba wystawców czy zwiedzających, ale także fakt, że niektóre prestiżowe firmy…

04/2009, PANORAMA