POLSKI JUBILER (Strona 140)

ZRP i szkolenia public relations

Od 1 grudnia 2010 roku Związek Rzemiosła Polskiego rozpoczął realizację projektu „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” skierowanego do małych i średnich przedsiębiorstw. Projekt jest współfinansowany z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i zakończy się 31 maja 2012 roku. W ramach projektu 520 pracodawców, pracowników kadry…

01-02/2011, PANORAMA

Finansowanie działalności firmy

Doświadczenia krajów wysoko rozwiniętych pokazują, że mała przedsiębiorczość odgrywa olbrzymią rolę w gospodarce wpływając na wzrost gospodarczy, nasycenie rynku towarami odpowiedniej jakości oraz wzrost zatrudnienia. Małe i średnie przedsiębiorstwa są swoistym stymulatorem rozwoju gospodarki, a ich liczba oraz potencjał mogą być jedną z miar oceny wzrostu gospodarczego. Rynek lokalny Firmy…

01-02/2011, EKONOMIA

OTWARTA na wystawy

Od 21 stycznia w Galerii Otwartej można będzie obejrzeć wystawę pt. „PREZENTACJE 2010”. Premiera wystawy i ogłoszenie wyników konkursu odbyły się w październiku 2010 roku podczas dorocznego spotkania w Galerii Projektantów targów ZŁOTO SREBRO CZAS. Od 4 października do 12 grudnia była pokazywana w Warszawie w cyklu Współczesna Sztuka Złotnicza…

01-02/2011, PANORAMA

Certyfikat gemmologiczny, marka jubilerska zaufanie nabywcy,

dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Szybki postęp naukowy i techniczny oraz rosnący popyt sprawiły, że w ostatniej dekadzie w obrocie handlowym upowszechniły się w skali dotąd nienotowanej kamienie jubilerskie traktowane, zwane też czasem poprawianymi, upiększanymi bądź waloryzowanymi. Problem dotyczy w tym samym stopniu kamieni naturalnych, jak i syntetycznych. W pierwszym…

01-02/2011, GEMMOLOGIA

SEXY biżuteria

Galeria Sztuki w Legnicy zaprasza wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału w 20. Międzynarodowym Konkursie Sztuki Złotniczej, którego tematem przewodnim jest zadanie – TO BE SEXY OR NOT TO BE. Organizatorom zależy na odpowiedzi na pytanie, czy bycie sexy jest koniecznym warunkiem istnienia we współczesnym świecie i czy współczesna biżuteria potrafi…

01-02/2011, PANORAMA

VAT dla branży jubilerskiej

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Po wielu latach niemal niezliczonych nowelizacji przepisów prawa podatkowego trudno już dzisiaj znaleźć przedsiębiorcę, który nie spodziewałby się nadejścia nowego roku bez zmian w zasadach rozliczania podatków. W2011 roku najistotniejsze wydaje się podniesienie o jeden punkt procentowy stawek VAT, ale warto także pamiętać o licznych,…

01-02/2011, PRAWO

Biżuteria w muzeum

6 lutego w Muzeum Etnograficznym w Warszawie będzie można podziwiać pierwszą ETNOKOLEKCJĘ biżuterii, jaka została zaprezentowana w Polsce. Swoje prace zaprezentują między innymi: Karina Królak, Dagmara Czarnecka, Marcin Giebułtowski, Gravika, Magdalena Jaworska, Patka Smirnow, Anna Blauth, Anna Sańczuk, Beata Jarmołowska, Paulina Plizga, Teresa Seda, Daria Siwiak.…

01-02/2011, PANORAMA

Kobiecość na topie

Koniec roku zaskoczył zegarmistrzów. Do ich salonów masowo przybyli klienci, który postanowili kupić zegarek jako gwiazdowy prezent. W czasie gwiazdkowych zakupów zegarki cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów. Wartym odnotowanie wydaje się fakt, że sprzedaż zegarków damskich niemal zrównała się z męskimi. Sprzedaż damskich zegarków Jeszcze do niedawna najczęściej kupowanymi zegarkami…

01-02/2011, ZEGARKI

12/2010

12/2010

Jedne z największych targów w Europie

Od 25 do 28 lutego w Monachium odbędą się 38. Międzynarodowe Targi Wyrobów Zegarmistrzowskich, Biżuterii, Kamieni Szlachetnych, Pereł i Wyrobów ze Srebra oraz Technologii Inhorgenta 2011 Messe München GmbH, organizator targów, podkreśla, że przyszłoroczna edycja targów będzie niezwykle udaną imprezą targową dla przedstawicieli branży z całego świata. – Perspektywy na…

12/2010, PANORAMA

Biżuteria męska

Współcześnie biżuteria kojarzy się przede wszystkim z kobiecością. Rzadko w salonach jubilerskich można znaleźć kosztowności zaprojektowane specjalnie dla mężczyzn. Przyjęło się uważać, że elegancki mężczyzna to mężczyzna, który nie nosi biżuterii, a jedyną jej akceptowalną formą jest zegarek. Ostatnio jednak trend ten powoli się zmienia i coraz większa rzesza młodych…

12/2010, TRENDY

Kolejne otwarcie w Warszawie

26 listopada PANDORA, duńska marka biżuterii, otworzyła kolejny sklep w Warszawie. Nowy salon powstał w Centrum Handlowym Arkadia. Marka Pandora powstała w 1982 r. w Kopenhadze. Zatrudnia ponad cztery i pół tysiąca pracowników. Pierwsze butiki duńskiej marki pojawiły się w Polsce w zeszłym roku i od tego czasu biżuteria Pandory…

12/2010, PANORAMA