POLSKI JUBILER (Strona 124)

Hanna Hedman

Hanna Hedman jest utalentowaną artystką pochodzącą ze Szwecji. Naukę artystyczna rozpoczęła na Western State College w USA, a następnie rozpoczęła edukację w kierunku jubilerskim na Konstfack w Sztokholmie. Na Konfstack uzyskała zarówno dyplom licencjacki (BA), jak i dyplom magistra sztuki (MFA) na wydziale złotnictwa i jubilerstwa. Zapraszam do zapoznania się…

10/2011, WZORNICTWO

Spotkanie w Muzeum Złotnictwa

Aż przez pięć miesięcy wszyscy miłośnicy współczesnej sztuki biżuteryjnej będą mieli okazję do zapoznania się z obiektami biżuteryjnymi, które po raz pierwszy zaprezentowane zostały podczas Legnickiego Festiwalu Srebra 2010. Wystawa odbywać się będzie w Muzeum Złotnictwa w Kazimierzu Dolnym. Wystawa prac członków STFZ, która odbywać się będzie już po raz…

10/2011, PANORAMA

Bankowe lekarstwo na zatory płatnicze

Coraz częściej utrapieniem dla niejednej polskiej firmy jest rosnąca sterta niezapłaconych na czas faktur. Właściciele tych firm, które zalegają z płatnościami zastanawiają się co zrobić, żeby możliwie jak najdłużej odkładać termin zapłaty. Z kolei dla tych, którzy czekają na pieniądze, problemem staje się zachowanie płynności finansowej. Spowolnienie gospodarcze sprawia, że…

10/2011, EKONOMIA

Bursztynowa Róża

Tegoroczną laureatką Bursztynowej Róży została aktorka Magdalena Różczka. Bursztynową Różę odbierze ona z rąk Małgorzaty i Tomasza Osuchów z Fundacji Spełnionych Marzeń, ubiegłorocznych laureatów, podczas uroczystości otwarcia targów Złoto Srebro Czas. Aktorka wspiera działania Interwencyjnej Placówki Opiekuńczej w Otwocku, jest Ambasadorem Dobrej Woli UNICEF, współpracuje z Lubelskim Hospicjum dla Dzieci…

10/2011, PANORAMA

Autorskie wzornictwo i własna produkcja

Rozmowaze Zbigniewem Góreckim,prezesem Firmy JubilerskiejGórecki Polski Jubiler: Minęły dwa lata od premiery ostatniej kolekcji Rubinowe Tango na targach Złoto Srebro Czas w Warszawie. Jaką niespodziankę Firma Jubilerska Górecki przygotowała tym razem? Zbigniew Górecki, prezes Firmy Jubilerskiej Górecki: Najnowsza kolekcja nosi nazwę „Cytrynowa sonata” i jest dedykowana cytrynowi – kamieniowi szlachetnemu,…

10/2011, DOBRE BO POLSKIE

Kamienie szlachetne nadal w modzie

Właściciele salonów jubilerskich nadal sprzedają biżuterię z diamentami. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się pierścionki z małymi kamieniami szlachetnymi. Pomimo kryzysu na światowych rynkach biżuteria z kamieniami szlachetnymi znajduje swoim odbiorców. Z całą pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma moda na pierścionki zaręczynowe z brylantami. Nic nie wskazuje na to,…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Certyfikat jakości kamienia stał się elementem obowiązkowym

Rozmowa z Arkadiuszem Hakało,właścicielem firmy Diamondchand Polski Jubiler: Państwa firma zajmuje się przede wszystkim sprzedażą kamieni szlachetnych, szczególnie diamentów. Jak oceniają Państwo zainteresowanie zakupem diamentów przez jubilerów i złotników? Czy w ostatnim czasie sprzedaż diamentów wzrosła? Arkadiusz Hakało: Mimo trwających wakacji zainteresowanie kamieniami luzem jest wysokie. Porównując aktualną sytuację do…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

09/2011

09/2011

Jubiler otwarty na potrzeby klienta

Jubilerzy i złotnicy są najlepszymi klientami firm specjalizujących się w sprzedaży kamieni szlachetnych. Kamienie przez nich kupione używane są do tworzenia biżuterii, która oferowana jest klientowi indywidualnemu. Jednocześnie złotnicy i jubilerzy są osobami, które często pośredniczą w sprzedaży kamieni szlachetnych. Klienci salonów jubilerskich oczekują od ich pracowników wiedzy na temat…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Należy odkrywać piękno „złota Bałtyku”

Rozmowa z MichałemKosiorem, kierownikiembiura MiędzynarodowegoStowarzyszenieBursztynników. Polski Jubiler: Wsłuchując się w głos przedstawicieli branży jubilerskiej można stwierdzić, że w ciągu ostatniego czasu znacznie zmniejszyła się liczba sprzedawanej biżuterii. Czy branża bursztynnicza także boryka się z kłopotami? Czy w ostatnim czasie spadła sprzedaż bursztynowej biżuterii? Michał Kosior, kierownik biura Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników:…

09/2011, LUDZIE BRANŻY

Polskie skarby

W salonach jubilerskich, oprócz biżuterii z kamieniami szlachetnymi, klienci szukają także biżuterii nieco tańszej. Często sięgają po kosztowności z bursztynem i ostatnio modnym krzemieniem pasiastym. Rodzime kamienie cieszą się popularnością, gdyż twórcy tego rodzaju biżuterii wykorzystują niekonwencjonalne wzornictwo. Bursztyn i krzemień pasiasty w ostatnim czasie zyskują nowych zwolenników. Klienci stawiają…

09/2011, TEMAT MIESIĄCA

Wolne miejsca na szkolenia z zakresu public relations

Można się jeszcze zapisać na bezpłatne szkolenia „Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność MŚP” w Tarnowie (5-7.10.2011) i w Opolu (19-21.10.2011). Uczestnikami trzydniowych warsztatów mogą zostać przedsiębiorcy, pracownicy kadry zarządzającej oraz pracownicy organizacji rzemiosła i przedsiębiorczości z sektora mikro, małych i średnich firm. Szkolenie ma za zadanie wzmocnić potencjał adaptacyjny…

09/2011, PANORAMA