POLSKI JUBILER (Strona 122)

Finansowanie transakcji handlowych

Nieodłączną częścią działalności przedsiębiorstw są zakupy surowców, materiałów i towarów a następnie sprzedaż produktów w kraju lub ich eksport za granicę. Istotną rolę w procesie wymiany handlowej z zagranicznym kontrahentem odgrywa zapewnienie odpowiednich źródeł finansowania oraz przeprowadzenie transakcji zakupu i sprzedaży w bezpieczny sposób. Wraz z rosnącą liczbą transakcji handlowych…

11/2011, RAPORT

Kolię wypożyczę

Kryzys finansowy odcisnął swoje piętno na polskim rynku jubilerskim. Jednak wraz z kryzysem pojawiły się nowe podmioty gospodarcze, które zaczęły ubiegać się o klientów salonów jubilerskich. Dynamicznie rozwinął się rynek biżuterii sztucznej, ale także zaczęły pojawiać się wypożyczalnie biżuterii, które do tej pory nie funkcjonowały w naszym kraju. W wypożyczalniach…

11/2011, PROBLEM BRANŻY

Świąteczny wystrój

Niezależnie od asortymentu sklepy przed świętami Bożego Narodzenia upodabniają się do siebie. Niemal w każdy z nich daje się usłyszeć świąteczne piosenki i zobaczyć ubrane choinki. Właściciele salonów jubilerskich powinni jednak uważać z ozdabianiem swojego salonu w okresie przedświątecznym. W marketingu sprzedażowym sprawdza się bowiem czasami zasada, że mniej znaczy…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Prezent w przystępnej cenie

Okres zakupów przedświątecznych jest dla właścicieli salonów jubilerskich okresem wzmożonej pracy. W tym roku, mimo zbliżającej się do Polski drugiej fali kryzysu finansowego, sytuacja nie powinna ulec zmianie. Należy pamiętać jednak, że większym zainteresowaniem klientów cieszyć będą się tańsze i „mniejsze” wyroby biżuteryjne. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Odpowiednie miejsce na biżuterię

Zwielokrotnienie sprzedaży biżuterii w okresie przedświątecznych zakupów łączy się nie tylko z zamówieniem asortymentu, ale przede wszystkim z odpowiednim wyeksponowaniem kosztowności. Należy pamiętać, że większość decyzji odnośnie zakupów prezentów podejmowana jest spontanicznie, dlatego też wiele zależy od ukazania towaru klientowi. Właściciele salonów jubilers k i c h powinni pamiętać, że…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Zapach biżuterii

Na polskim rynku pojawiło się ostatnio wiele firm oferujących swoje usługi w zakresie aromamarkietingu. Ten mało znany w Polsce sposób sprzedaży produktów zyskał na świecie wielu swoich zwolenników. Dzięki jego zastosowaniu właściciele sklepów poszerzyli grono swoich stałych klientów. Wygląda na to, że w naszym kraju także coraz więcej podmiotów gospodarczych…

11/2011, SKLEP

Pewna inwestycja na niepewny czas

Często słyszy się stwierdzenie, że złoto jest pewną inwestycją na niepewny czas. Takim mianem można określić obecną sytuację gospodarczą. Z każdym dniem maleją szanse na uratowanie Grecji przed bankructwem, a obawa przed zbliżającą się kolejną falą kryzysu powoduje panikę na światowych giełdach. Biżuteria zaprojektowanaprzez Dallaro Tendencja obserwowana na rynku złota…

10/2011, RAPORT

Biżuteria jako dzieło sztuki

Towarzyszy człowiekowi od czasów prehistorycznych. Od wieków cieszyła się wielkim zainteresowaniem i wzbudzała kontrowersje. Biżuteria współcześnie traktowana jest jako ozdoba, która świadczy o statusie materialnym osoby ją noszącej. Jednak biżuteria to przede wszystkim przedmiot, który można określić mianem dzieła sztuki złotniczej. Rozmowa z Katarzyną Kluczwajd, historykiem sztuki z Torunia na…

10/2011, PROBLEM BRANŻY

Złoty rynek wtórny

Właściciele salonów jubilerskich oraz galerii z biżuterią autorską podkreślają, że złota biżuteria sprzedaje się dobrze. Mimo kryzysu oraz stale rosnących cen metalu szlachetnego, na brak zainteresowania wyrobami jubilerskimi nie można narzekać. Analitycy rynku jubilerskiego uważają, że mimo nadchodzącej drugiej fali kryzysu nie powtórzy się scenariusz z 2009 roku. Zainteresowanie klientów…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Prosta forma i uniwersalne wzornictwo

Hurtownie ze złotą biżuterią oferują swoim klientom niemal każdy rodzaj asortymentu, jednak najlepiej sprzedają się proste formy – pierścionki z małym oczkami, delikatne kolczyki i dewocjonalia. Właściciele hurtowni podkreślają, że ich klienci kupują produkty, które z całą pewnością znajdą się w sferze zainteresowania klientów. Producenci biżuterii stawiają więc na proste…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Złoto z pomysłem

Mimo stale rosnących cen złota, biżuteria z niego wykonana chętnie kupowana jest przez klientów salonów jubilerskich. Cieszyć powinien także fakt, że coraz więcej klientów decyduje się na zakup złotej biżuterii autorskiej, która wykonywana jest w pojedynczych egzemplarzach. Klienci stawiają już nie tylko na jakość produktu, ale także na jego niepowtarzalność.…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA

Złoto z metką

W ostatnim czasie do galerii z biżuterią autorską coraz częściej wprowadzana jest biżuteria wykonana ze złota czy platyny. Właściciele butików oraz twórcy biżuterii chcą bowiem pozyskać klientów, którzy zainteresowani są kupnem „małych arcydzieł sztuki złotniczej”. „Palma” pierścionekz białego złotaz 48 diamentami0,58 karatowymi,11 szafirami pomarańczowymii 96 szafirami żółtymi Galerie i butki…

10/2011, TEMAT MIESIĄCA