POLSKI JUBILER (Strona 121)

Nazwisko biżuterii

Rynek jubilerski dynamicznie się zmienia. Obok salonów jubilerskich w całej Polsce możemy znaleźć galerie z biżuterią autorską. Są one miejscami, gdzie poza dokonaniem zakupów można także kontemplować sztukę. Galerie z biżuterią autorską proponują swoim klientom działa sztuki jubilerskiej wykonane przez najlepszych polskich projektantów biżuterii. A biżuteria sygnowana nazwiskiem jej twórcy…

11/2011, SKLEP

Biżuteria w nowej aranżacji

Od 30 września do 2 października wszystkie osoby zawodowo związane z branżą jubilerską miały okazję uczestniczyć w największych targach jubilerskich w Polsce – 12. edycji targów Złoto Srebro Czas. Wszystkich odwiedzających, jak również wystawców zaskoczyło zwiększenie powierzchni wystawienniczej. W tym roku bowiem targi odbywały się dwóch halach a nie jak…

11/2011, TARGI

Finansowanie transakcji handlowych

Nieodłączną częścią działalności przedsiębiorstw są zakupy surowców, materiałów i towarów a następnie sprzedaż produktów w kraju lub ich eksport za granicę. Istotną rolę w procesie wymiany handlowej z zagranicznym kontrahentem odgrywa zapewnienie odpowiednich źródeł finansowania oraz przeprowadzenie transakcji zakupu i sprzedaży w bezpieczny sposób. Wraz z rosnącą liczbą transakcji handlowych…

11/2011, RAPORT

Kolię wypożyczę

Kryzys finansowy odcisnął swoje piętno na polskim rynku jubilerskim. Jednak wraz z kryzysem pojawiły się nowe podmioty gospodarcze, które zaczęły ubiegać się o klientów salonów jubilerskich. Dynamicznie rozwinął się rynek biżuterii sztucznej, ale także zaczęły pojawiać się wypożyczalnie biżuterii, które do tej pory nie funkcjonowały w naszym kraju. W wypożyczalniach…

11/2011, PROBLEM BRANŻY

Świąteczny wystrój

Niezależnie od asortymentu sklepy przed świętami Bożego Narodzenia upodabniają się do siebie. Niemal w każdy z nich daje się usłyszeć świąteczne piosenki i zobaczyć ubrane choinki. Właściciele salonów jubilerskich powinni jednak uważać z ozdabianiem swojego salonu w okresie przedświątecznym. W marketingu sprzedażowym sprawdza się bowiem czasami zasada, że mniej znaczy…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Prezent w przystępnej cenie

Okres zakupów przedświątecznych jest dla właścicieli salonów jubilerskich okresem wzmożonej pracy. W tym roku, mimo zbliżającej się do Polski drugiej fali kryzysu finansowego, sytuacja nie powinna ulec zmianie. Należy pamiętać jednak, że większym zainteresowaniem klientów cieszyć będą się tańsze i „mniejsze” wyroby biżuteryjne. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Odpowiednie miejsce na biżuterię

Zwielokrotnienie sprzedaży biżuterii w okresie przedświątecznych zakupów łączy się nie tylko z zamówieniem asortymentu, ale przede wszystkim z odpowiednim wyeksponowaniem kosztowności. Należy pamiętać, że większość decyzji odnośnie zakupów prezentów podejmowana jest spontanicznie, dlatego też wiele zależy od ukazania towaru klientowi. Właściciele salonów jubilers k i c h powinni pamiętać, że…

11/2011, TEMAT MIESIĄCA

Zapach biżuterii

Na polskim rynku pojawiło się ostatnio wiele firm oferujących swoje usługi w zakresie aromamarkietingu. Ten mało znany w Polsce sposób sprzedaży produktów zyskał na świecie wielu swoich zwolenników. Dzięki jego zastosowaniu właściciele sklepów poszerzyli grono swoich stałych klientów. Wygląda na to, że w naszym kraju także coraz więcej podmiotów gospodarczych…

11/2011, SKLEP

11/2011

11/2011

Wizytówka biżuterii

Moda w opakowaniach jubilerskich zmienia się z sezonu na sezon. Jedno jednak pozostaje niezmienne – opakowania na biżuterię muszą być luksusowe. Właściciele salonów jubilerskich powinni zadbać, aby w ich sklepach nie zabrakło odpowiednich opakowań, gdyż świadczą one nie tylko o marce danego salonu, ale także są niemal bezpłatną reklamą. Opakowania…

11/2011, SKLEP

Czas na nowe na biżuterię

Rozmowa z profesorem Andrzejem Bossem, kierownikiem Katedry Biżuterii, prowadzącym Pracownię Form Złotniczych na Akademii Sztuk Pięknych im. Wł. Strzemińskiego w Łodzi Polski Jubiler: Wielką popularność w polskiej branży złotniczej zyskał tzw. design, który dla wielu przedstawicieli branży przeczy idei indywidualizacji biżuterii. Z drugiej strony słychać głosy, że brakuje biżuterii przetwarzającej…

11/2011, LUDZIE BRANŻY

Biżuteria okazjonalna

Polacy zaczynają eksperymentować z biżuterią. Coraz częściej zależy im, aby biżuteria nie tylko świadczyła o statusie materialnym, ale także podkreślała ich osobowość. Wybierają odważne kosztowności, które pozwalają na manifestowanie swoich poglądów. Jednak najczęściej decydują się na zakup biżuterii okazjonalnej, która stała się najlepiej sprzedawanym produktem w salonach jubilerskich. Sądząc po…

11/2011, TRENDY