POLSKI JUBILER (Strona 118)

Srebro rzadsze od złota

Analitycy podkreślają, że wzrost cen złota wymusza na rynku także wzrost cen srebra. Oba kruszce działają na siebie jak naczynia połączone. W momencie wzrostu sprzedaży złotej biżuterii niemal automatycznie wzrasta cena srebrnej, gdyż to właśnie ona zaczyna cieszyć się większym zainteresowaniem kupujących. Nie można zapominać, że wraz ze wzrostem cen…

01/2012, RAPORT

Nowości na rynku jubilerskim

Stale zmieniający się rynek jubilerski wymusza na producentach biżuterii dostosowanie swojej oferty do zmieniających się oczekiwań klientów. Trendy w modzie jubilerskiej powodują, że polscy producenci biżuterii niemal na bieżąco uzupełniają swój asortyment nowościami. Większość producentów tworzy biżuterię w małych seriach, sprawdzając czy kolejny model znajdzie swoich zwolenników wśród klientów salonów…

01/2012, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria pod ochroną

Jednym z podstawowych sposobów na pozyskanie partnerów handlowych jest udostępnienie biżuterii podczas wszelkiego rodzaju imprez targowych. Klienci są gotowi podpisywać kontrakty handlowe w momencie, gdy mają możliwość dokładnego obejrzenia całej oferty producenta biżuterii. Jednak transport a następnie zaprezentowanie biżuterii czy kamieni szlachetnych potencjalnym kupującym wiąże się z ryzykiem. Znacznie bowiem…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Im lepsze zabezpieczenie tym mniejsza składka

Decydując się na ubezpieczenie salonu jubilerskiego należy liczyć się z dużymi wydatkami. Firmy ubezpieczeniowe niechętnie decydują się na ubezpieczenia branży jubilerskiej, co powoduje, że zabezpieczenie salonu przed wszystkimi możliwymi niebezpieczeństwami będzie wymagało od właścicieli salonów jubilerskich płacenia wysokiej składki ubezpieczeniowej. Nie można jednak pozwolić sobie na beztroskę i nie ubezpieczyć…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Salon jubilerski pod nadzorem

Zapewnienie bezpieczeństwa salonowi jubilerskiemu jest dla wszystkich właścicieli priorytetem. Odpowiednio zabezpieczony salon umożliwia właścicielom nie tylko podpisanie korzystnej polisy ubezpieczeniowej i zniwelowanie niebezpieczeństwa kradzieży, ale także wpływa na budowanie pozytywnego wizerunku w oczach klientów. Na polskim rynku można wybrać zabezpieczenia dostosowane do konkretnych oczekiwań właścicieli sklepów. Już w niemal każdym…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Zabezpieczony salon jubilerski

Właściciele salonów jubilerskich, galerii oraz butików z biżuterią zazwyczaj stają przed problemem, w jaki sposób eksponować swój asortyment potencjalnemu klientowi. Z jednej strony zależy im, aby klienci mieli możliwość pełnego zapoznania się z ofertą, obejrzenia wszystkich kosztowności znajdujących się w asortymencie. Z drugiej strony muszą możliwie najdokładniej zabezpieczyć swoją biżuterię…

01/2012, TEMAT MIESIĄCA

Komentarz ekspercki: Posumowanie roku 2011 w branży biżuteryjnej

Biżuteria staje się coraz popularniejszym dodatkiem, nie tylko na specjalne okazje. Mimo kryzysu surowcowego, branża nie odczuła wyraźnych tąpnięć. Zapewne ma na to wpływ dynamiczny rozwój sektora w kierunku ozdób niekruszczowych. Wyraźnym trendem, który pozwala dotrzeć do klienta, nawet w czasach spowolnienia gospodarczego, jest personalizacja oferty i częsta zmiana oferowanych…

KOMUNIKATY BRANŻOWE

Art Clay Silver

Zaskakująco szybki rozwój techniki, nowe technologie a z nimi także nowe materiały ,,dotknęły” także złotnictwo jako sztukę i jako zawód. Bez wątpienia dzięki temu mamy doskonałe urządzenia i możliwości, jakich dwadzieścia lat temu nie mieliśmy. Jedną z ostatnich nowinek w branży jest produkt nazwany przez wynalazców i producentów Art Clay…

12/2011, WARSZTAT JUBILERSKI

Szczęściem jest kontakt z pięknymi rzeczami

Rozmowa z Dorotą Tomaszewską, laureatką konkursu Polskiego Jubilera za najlepszy projekt biżuteryjny zaprezentowany na XXII Konkursie im. Władysława Strzemińskiego „Projekt”. Polski Jubiler: Pani biżuteria została zaprezentowana na jednym z najbardziej konkursów – XXII Konkursie im. Władysława Strzemińskiego „Projekt”. Jak ocenia Pani swój debiut przed szeroką publicznością na polskim rynku biżuteryjnym?…

12/2011, WZORNICTWO

12/2011

12/2011

Dorota Sokołowska

W tegorocznej edycji Konkursu im. W ł a d y s ł a w a Strzemieńskiego, podobnie jak w zeszłym roku, „Polski Jubiler” przyznawał nagrody za najlepszą pracę biżuteryjną. Pierwsze miejsce zajęła Dorota Tomaszewska, której praca została zamieszczona na okładce naszego pisma. Wyróżnienie przyznaliśmy Dorocie Sokołowskiej oraz Annie Kanickiej. Konkurs…

12/2011, WZORNICTWO

Kształcenie zawodowe w najwyższej jakości

Rozmowa z Marią Witomską-Rynkowską, dyrektorem Zespołu Szkół nr 31 im. Jana Klilińskiego w Warszawie na temat stworzonej przez nią placówki kształcącej złotników i jubilerów. Polski Jubiler: Zespół Szkół nr 31 im. Jana Klilińskiego jest jedyną placówką w Polsce, która kształci przyszłych złotników. Stworzyła Pani miejsce, gdzie mogą kształcić się przyszli…

12/2011, LUDZIE BRANŻY