POLSKI JUBILER (Strona 111)

Nigdy nie rezygnuj z celu

Rozmowa z Cezarym Łutowiczem, człowiekiem legendą, który w 1972 roku wprowadził krzemień na salony.   Polski Jubiler: Jest pan człowiekiem, którego nazwisko stało się niemal synonimem biżuterii z krzemieniem pasiastym. W tym roku mija 40 lat od powstania pierwszej biżuterii z tym kamieniem. Jak zmieniło się pana życie jako artysty…

05/2012, LUDZIE BRANŻY

Złoto receptą na kryzys euro?

Cena złota w ciągu ostatnich kilku miesięcy nieznacznie zmalała. Za uncje złota w połowie lipca trzeba było zapłacić nieco ponad 1570 dolarów, jednak cały czas jest ono najdroższym metalem szlachetnym. Dziwić powinno, że od paru miesięcy tanieje platyna. Za uncję tego metalu trzeba teraz zapłacić 1 449 dolarów.    …

04/2012, EKONOMIA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Inspiracje z polskiego folkloru

Rozmowa z Kasią Łuć, projektantką biżuterii i właścicielką firmy Lukato   Polski Jubiler: Pani biżuteria wyróżnia się na rynku – widać w niej nie tylko jubilerski kunszt, ale także pomysł na zaproponowanie jej klientom. Jak zrodziła się idea, aby oferować klientom biżuterię, którą można składać i rozkładać, bawić się nią…

04/2012, DOBRE BO POLSKIE, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Dolny Śląsk oddycha srebrem

Legnica po raz 33 zmieniła się w srebrną stolicę sztuki złotniczej i designu. Przez dwa majowe dni (11-12 maja) swoją premierę miało 17 wystaw, odbyły się: pokaz mody, happeningi i twórcze dyskusje, wszystko w ramach Legnickiego Festiwalu SREBRO.   Podczas kulminacji „Rytuału” poznaliśmy nagrodzonych i wyróżnionych (nazwiska których do czasu…

04/2012, WYDARZENIA

Impreza targowa dla Centralnej Europy

Piąta edycja Letnich Targów Trendów Jubilerskich i Zegarkowych Jubinale 2012, najmłodsza impreza branży jubilerskiej w Polsce, na stałe wrosła w kalendarz wielu firm, właścicieli galerii, sklepów jubilerskich i hurtowni.     Od 17 do 19 maja w hali w Krakowie spotkało się 120 wystawców, z Polski, Litwy, Węgier, Włoch, Czech,…

04/2012, TARGI, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Biżuteria dla odważnych

Właściciele salonów jubilerskich nie doceniają potencjału, jaki znajduje się na rynku biżuterii „alternatywnej”. W kolekcjach eksponowanych w salonach jubilerskich trudno znaleźć kolczyki do brwi, nosa, języka czy cieszące się coraz większą popularnością implanty biżuteryjne. Potencjalni odbiorcy tego rodzaju ozdób skazani są na biżuterię oferowaną w studiach piercingu. Na polskim rynku…

04/2012, RAPORT

Fantazja indonezyjskich artystów

Rozmowa z Robertem Trzpisem, właścicielemsklepu z biżuterią alternatywną ARIF COLLECTION.   Polski Jubiler: Jesteście jedną z nielicznych w Polsce firm oferujących biżuterię alternatywną. Skąd wziął się pomysł, aby sprzedawać Polakom artystyczną biżuterię do brwi, warg, czy pępka?   Robert Trzpis: Historia jest zupełnie inna, niż mogłoby się wydawać patrząc na…

04/2012, RAPORT

Narzędzia jubilerskie na miarę XXI wieku

Rosnące zainteresowanie Polaków biżuterią autorską, czy polskimi arcydziełami sztuki jubilerskiej, sprawia, że w coraz większej ilości sklepów z biżuterią można znaleźć warsztat jubilerski. Specjalistycznym sprzętem zainteresowani są także producenci, grawernicy, początkujący artyści, czy właściciele punktów usługowych, w których dokonuje się reperacji biżuterii. Zysk z posiadania specjalistycznego sprzętu jubilerskiego jest podwójny…

04/2012, WARSZTAT JUBILERSKI

Maszyny jubilerskie – im tańsze tym droższe

Rosnące zainteresowanie Polaków biżuterią autorską, czy polskimi arcydziełami sztuki jubilerskiej, sprawia, że w coraz większej ilości sklepów z biżuterią można znaleźć warsztat jubilerski. Narzędzia i maszyny jubilerskie można podzielić na te: do obróbki plastycznej; służące do cięcia metalu; do obróbki powierzchni; topienia i lutowania; odlewnicze, czy w końcu galwanotechniczne. W…

04/2012, WARSZTAT JUBILERSKI

Luksusowe wyposażenie

Salon jubilerski jest miejscem, od którego klienci oczekują elegancji. Powinien zostać zaprojektowany tak, aby nie tylko skłaniał do zakupów biżuterii, ale także był miejscem nowoczesnym i luksusowym…     Inwestycja w odpowiednie wyposażenie salonu jubilerskiego przynosi ich właścicielom korzyści finansowe i pomaga w budowaniu wizerunku marki.   Wejście do świata…

04/2012, SKLEP

Lato z kosztownościami

W sezonie wakacyjnym, obok biżuterii modowej, najlepiej sprzedaje się biżuteria srebrna. Wzrost sprzedaży odnotowują firmy oferujące biżuterię z bursztynem i krzemieniem pasiastym.   Na kosztowności wykonane ze srebra, czy złota z bursztynem kuszą się nie tylko zagraniczni turyści odwiedzający nasz kraj podczas wakacji, ale Polacy, którzy zaczęli doceniać nowoczesne wzornictwo…

04/2012, RYNEK

Dobry półfabrykat

Na polskim rynku jubilerskim pojawia się coraz więcej hurtowni, które oferują swoim klientom, nie tylko gotową biżuterię srebrną, ale także srebrne półfabrykaty. Ich zakupem zainteresowani są nie tylko amatorzy, którzy próbują swoich sił na rynku jubilerskim, ale także właściciele salonów jubilerskich. Zmiany w sektorze jubilerskim musiały wpłynąć także na hurtownie…

04/2012, WARSZTAT JUBILERSKI