POLSKI JUBILER (Strona 104)

Artyzm zamknięty w kamieniu

Na polskim rynku jubilerskim od dłuższego czasu działa coraz więcej osób zajmujących się tworzeniem biżuterii z różnego rodzaju paciorków. Własnoręcznie nawlekanie kolalików szumnie określane tworzeniem biżuterii autorskiej jest coraz popularniejsze.   Na rynku dość dobrze funkcjonują także artyści tworzący biżuterię artystyczną. Ich prace są coraz chętniej kupowane a także wystawiane…

02/2013, WARSZTAT JUBILERSKI

Zbliża się Legnicki Festiwal SREBRO!

Nie ma maja bez SREBRA i nie ma legnickiego konkursu bez mocnego hasła. W tym roku będzie to BUNT, a organizatorzy liczą, że artyści potraktują go w kategoriach wyłącznie estetycznych i jak zwykle – nie zawiodą – (w ostatnich latach uczestnicy Międzynarodowego Konkursu Sztuki Złotniczej „idą” w setki, a do…

02/2013, AKTUALNOŚCI

Rozmowa z Tadeuszem Kurzelukiem, autorem strony kurzeluk.pl.tl

Polski Jubiler: Jest pan popularyzatorem wiedzy na temat szlifowania kamieni szlachetnych. Skąd wzięła sie u pana chęć szkolenia rodaków w tym zakresie? Tadeusz Kurzeluk: Centralny Ośrodek Doskonalenia Kadr Jubilerskich we Wrocławiu, w którym poznałem gemmologię od strony praktycznej, powstał w celu wyszkolenia rzemieślników, kamieniarzy jubilerskich do eksploatacji złóż dolnośląskich kamieni…

02/2013, WARSZTAT JUBILERSKI

Włoska branża złotnicza w Warszawie

W Warszawie 12 marca odbyło się spotkanie włoskich firm złotniczych z okręgu Mede z przedstawicielami tej branży w Polsce. Mede to miejscowość położona niedaleko Mediolanu, w Lombardii, w prowincji Pavia. Okolica ta jest znana jako jeden z głównych ośrodków sztuki złotniczej we Włoszech. Firmy jubilerskie z Mede czerpią z wielowiekowej…

02/2013, AKTUALNOŚCI

Taniec na granicy sacrum

Rozmowa z Małgosią Kalińską, absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, stypendystką Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego i członkiem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych o jej podejściu do biżuterii. Małgosia Kalińska brała udział w wielu wystawach oraz konkursach biżuteryjnych m.in. Międzynarodowym Konkursie na Targach branżowych – POPelektronos Amberif, na którym otrzymała wyróżnienie,…

02/2013, DOBRE BO POLSKIE

Zegarki na wiosnę

Na wiosnę Swatch zaproponował kolekcję kolorowychm współczesnych zegarków. Misją Swatch jest pokolorowanie świata. Yes, we can – yes, Swatch can! Najnowsza kolekcja Swatch przypomina słoneczną wiosnę, pełną soczystych kolorów i pomysłowych projektów. Ekscytujące nowe modele wszystkich rodzin Swatch: nowe zegarki Original, Irony, Skin i Touch w zabawnych, energicznych wersjach, przyciągają…

02/2013, AKTUALNOŚCI

Prowadzenie galerii to misja

Rozmowa z Aleksandrą i Januszem Stanko, właścicielami Galerii Stanko i GALA Wrocław. Galerie współpracują z ponad 50 projektantami biżuterii, między innymi z: Jackiem Byczewskim, Marcinem Zaremskim, Pawłem Kaczyńskim, Radkiem Szwedem, Marcinem Tymińskim, Bogumiłem Bytomskim, Krzysztofem Roszkiewiczem, Marylą Dubiel, Izą Krauze, Piotrem Małyszem, Joanną i Tadeuszem Jaworskimi, Jakubem i Alicją Wyganowskimi,…

02/2013, MIEJSCE

Premiera platformy internetowej do obrotu kruszcami metali szlachetnych – Argento Trade

Już 1 marca bieżącego roku odbędzie się oficjalna premiera jedynej w Polsce unikatowej platformy internetowej do obrotu kruszcami metali szlachetnych – Argento Trade. Argento to opatentowany, wyjątkowy system zawierania transakcji z wykorzystaniem najnowszych rozwiązań informatyczno-technologicznych, będący wielomiesięcznym wysiłkiem międzynarodowej grupy ekspertów. Na początek firma proponuje Państwu dwa modele obrotu granulatem…

KOMUNIKATY BRANŻOWE

The Stone of Optimism

Striped flint is becoming Polish export merchandise. Jewelry made from the striped flint is now a Polish hallmark. It has appeared in the collections of the best recognized designers; the largest jewelry companies in the country now include it in their offer. Striped flint can only be found in the…

01/2013, JEWELER MARKET (ENG)

Metale szlachetne w polskich salonach

W polskich salonach jubilerskich dominuje biżuteria z żółtego i białego złota. Klienci sklepów chętnie kupują kosztowności, które wykonane są ze złota. Polacy nie gardzą także srebrem i tytanem. Zachowania klientów, w sklepach z biżuterią poza granicami naszego kraju, świadczą o fakcie, że stosunkowo szybko rośnie popularność „kolorowego” złota, które wykorzystywane…

01/2013, TEMAT MIESIĄCA

Silesian treasure

Recently, the Polish jewelry market witnessed the appearance of an unconventional and unusual jewelry that uses coal in its creations and is unknown in other parts of the world. Coal has been mined in the Upper Silesia region since at least the mid-seventeenth century. Coal is a strategic resource in…

01/2013, JEWELER MARKET (ENG)

Diamenty i inne kamienie szlachetne

Polacy, mimo kryzysu, nie zaprzestali dokonywać zakupów w salonach jubilerskich. Większość klientów nie jest zainteresowana kupnem drogiej biżuterii, ale jej tańszych odpowiedników. Nie oznacza to jednak, że klienci nie kupują biżuterii z najdroższymi kamieniami szlachetnymi – diamentami, rubinami czy szafirami. Niemniej wybierają biżuterię tańszą, do której stworzenia wykorzystano małe kamienie.…

01/2013, TEMAT MIESIĄCA