POLSKI JUBILER » NUMERY » 2011 (Strona 11)

Kosztowności pod nadzorem

Salony jubilerskie decydując się na skorzystanie z oferty firm ubezpieczeniowych stają przed wielkim dylematem. Z jednej strony są zmuszone skorzystać z ofert firm funkcjonujących na rynku i spełnić wszystkie ich wymagania, a z drugiej muszą liczyć się z sytuacją, w której ubezpieczyciel nie pokryje wszystkich kosztów związanych z kradzieżą biżuterii.…

07-08/2011, PROBLEM BRANŻY

“Patriotyczność” biżuterii

Polski Jubiler: Jakie było zainteresowanie młodych projektantów biżuterii zorganizowaną przez Muzeum Niepodległości wystawą? Kinga Duda, kuratorka wystawy: Zainteresowanie oceniam jako duże. Konkurs na polską biżuterię patriotyczną ogłosiliśmy przez stronę internetową, media oraz wysyłając informacje do szkół artystycznych. Profil konkursu na facebooku dodało do znajomych blisko 500 osób. Na konkurs nadesłano…

06/2011, PANORAMA

Kamień rzadszy niż diament

Rozmowa z Cezarym Łutowiczem, twórcą biżuterii artystycznej. Cezary Łutowicz od 1972 roku prowadzi pracownię i galerię autorską „Gold & Silver Gallery”, promującą najbardziej polski kamień − krzemień pasiasty. Jubilerskie właściwości krzemienia wykorzystuje w unikatowej biżuterii, obiektach sztuki (rzeźbach) oraz przedmiotach sztuki użytkowej. Polski Jubiler: Krzemień pasiasty ma tyluż samo zwolenników…

06/2011, DOBRE BO POLSKIE

Kraków otwarty na biżuterię

Od 10 do 12 czerwca w Krakowie odbędzie się 4. edycja Letnich Targów Trendów Jubilerskich i Zegarkowych JUBINALE 2011. Organizatorzy spodziewają się ponad 150 wystawców z Polski i zagranicy, który zaprezentują swoją biżuterię srebrną, złotą, kamienie jubilerskie, bursztyn czy też biżuterię autorską. Podczas targów JUBINALE 2011 odbywać się będzie szereg…

06/2011, PANORAMA

Polscy złotnicy w Stanach

W rok po przyjeździe do Stanów Zjednoczonych udało mi się zatrudnić w firmie wytwarzającej srebrną biżuterię. Ponieważ była to masowa produkcja idąca dziennie w kilka, kilkanaście tysięcy sztuk, jej standard był wątpliwy i często sprowadzał się do jakości niedrogich świecidełek, którymi poniektórzy przez brak rozeznania biznesowego i trendów na rynku…

06/2011, TWÓRCZOŚĆ ZŁOTNICZA

Weekend SREBRA w Legnicy

Zakończyła się 32. edycja Legnickiego Festiwalu SREBRO, podczas której odbyło się 16 wystaw, spotkania z artystami, 20. urodziny STFZ, promocja książki podsumowującej „srebrne sesje”, koncert i happeningi. Podczas ogłoszenia laureatów 20. MKSZ SEXY wręczono nagrody pieniężne oraz rzeczowe o łącznej wartości ponad 50 tys. zł. 20 i 21 maja Legnica…

06/2011, TEMAT MIESIĄCA

Projekt na ekranie monitora

Na polskim rynku jubilerskim pojawia się coraz więcej osób chcących zawodowo zająć się tworzeniem biżuterii. Nie wszystkim wystarczają proste sposoby tworzenia ozdób, które polegają na nawlekaniu koralików na druty jubilerskie. Ci, którym zależy na osiągnięciu w swojej działalności perfekcyjności, decydują się na zakup programów do projektowania biżuterii. Komputerowe wspomaganie projektowania…

06/2011, RAPORT

Biżuteria dla najmłodszych

Dzieci i młodzież stały się pełnoprawnymi uczestnikami rynku konsumpcyjnego. Producenci różnorodnych produktów już od dawna starają się pozyskać jak największą rzeszę młodych odbiorców. Do niedawna walka o najmłodszego klienta nie dotyczyła rynku jubilerskiego. Jednak w ostatnim czasie sytuacja ta ulega zmianie. Kolekcje biżuterii coraz częściej tworzone są z myślą o…

06/2011, PROBLEM BRANŻY

Kolorowe kamienie i srebro

Branża jubilerska stara się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów. Na polskim rynku jubilerskim można znaleźć niemal wszystko – od biżuterii papierowej po diamentowe kolie. Producenci biżuterii starają się dostosować swoją ofertę do potrzeb rynku i oferują wyroby, które cieszą się zainteresowaniem klientów nie tylko w Polsce, ale także poza jej granicami.…

06/2011, TEMAT MIESIĄCA

Hurtownie w walce o klienta

Polski rynek biżuterii srebrnej wydaje się być ustabilizowany. Po wielkiej fali otwarć hurtowni z biżuterią i półfabrykatami srebrnymi nastąpił czas rozwijania się rynku. Hurtownicy znaleźli swoich klientów, a właściciele salonów jubilerskich mogą korzystać z różnorakiej ofert poszczególnych sprzedawców. Coraz rzadziej można spotkać się z sytuacją, w której właściciele salonów jubilerskich…

06/2011, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria dla wymagających

Kamienie szlachetne najczęściej łączone są ze złotem i platyną. Jednak na polskim rynku jubilerskim coraz częściej można spotkać się z sytuacją, że diamenty, szafiry czy szmaragdy łączone są ze srebrem czy tytanem. Biżuteria tworzona, na razie tylko przez artystów, zyskuje coraz większą rzeszę zwolenników i nie można wykluczyć, że ich…

06/2011, TEMAT MIESIĄCA

Klientki preferują kolczyki

Właściciele salonów jubilerskich muszą uzupełniać swój asortyment wraz ze zmianami dokonującymi się na rynku jubilerskim oraz obowiązującą w danym sezonie modą. Niemal w każdym sklepie z biżuterią można znaleźć popularne charmsy, beadsy czy bransoletki ze skóry, srebra czy złota. Jednak w tym sezonie na polskim rynku jubilerskim obowiązywać będzie moda…

06/2011, TEMAT MIESIĄCA