POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 (Strona 2)
„Polski Jubiler”: Jak postrzegany jest tytan przez klientów poszukujących biżuterii? Czy cieszy się on wśród nich dużym zainteresowaniem? Urszula i Zbigniew Michałowscy, MHS Michałowscy: Tytan nadal jest materiałem, który pod względem popularności nie może konkurować ze srebrem lub złotem. Na polskim rynku biżuteria ta jest niszą, co wiąże się z…
/
Czytaj artykuł...
Pozycji srebra na polskim rynku jubilerskim trudno zagrozić. Srebro jest bowiem metalem powszechnie znanym i spełniającym wszystkie oczekiwania klientów. Jednak nie można zapominać, że nie jest jedynym, z którego może powstawać ciekawa biżuteria – na rynku coraz częściej można znaleźć biżuterię wykonaną z tytanu. Tytan coraz częściej bywa wykorzystywany do…
/
Czytaj artykuł...
W Polsce najrzadziej kupowaną biżuterią jest biżuteria platynowa. Z pewnością wpływ na taki stan rzeczy ma jej cena oraz fakt, że biżuteria ze złota w opinii większości jest biżuterią najszlachetniejszą. Mentalność klientów zmienić jest niezwykle ciężko, jednak producenci platynowej biżuterii starają się przebić ze swoim towarem i sprawić, aby coraz…
/
Czytaj artykuł...
Tytan i platyna to dwa metale, których nie sposób porównywać. Różni je niemal wszystko – od właściwości po wygląd. Mają one jednak dwie cechy wspólne – nie cieszą w Polsce dużą popularnością oraz nie wywołują alergii u osób, które zdecydują się na ich założenie. Platynowa biżuteria nie jest kupowana z…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z profesorem Andrzejem Szadkowskim,prorektorem ds. nauki w Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi. „Polski Jubiler”: Panie profesorze, Akademia Sztuk Pięknych w Łodzi jest placówką edukacyjną, która najdłużej w Polsce kształci studentów w zakresie sztuki biżuteryjnej. Pracownia powołana została do istnienia przez Lenę Kowalewicz-Wegner ponad 50 lat temu i od tego…
/
Czytaj artykuł...
Właściciele salonów jubilerskich, jubilerzy i producenci biżuterii coraz częściej dokonują swoich płatności poza granicami naszego kraju. Handel biżuterią stał się handlem międzynarodowym, co powoduje, że płatności za towary i usługi muszą dokonywać się poza tradycyjnym sposobem płatniczym. Pomocą w takich sytuacjach są narzędzia, które wprowadzają na polski rynek banki. Dzięki…
/
Czytaj artykuł...
Od 25 do 28 lutego w Monachium odbędą się 38. Międzynarodowe Targi Wyrobów Zegarmistrzowskich, Biżuterii, Kamieni Szlachetnych, Pereł i Wyrobów ze Srebra oraz Technologii Inhorgenta 2011 Messe München GmbH, organizator targów, podkreśla, że przyszłoroczna edycja targów będzie niezwykle udaną imprezą targową dla przedstawicieli branży z całego świata. – Perspektywy na…
/
Czytaj artykuł...
Współcześnie biżuteria kojarzy się przede wszystkim z kobiecością. Rzadko w salonach jubilerskich można znaleźć kosztowności zaprojektowane specjalnie dla mężczyzn. Przyjęło się uważać, że elegancki mężczyzna to mężczyzna, który nie nosi biżuterii, a jedyną jej akceptowalną formą jest zegarek. Ostatnio jednak trend ten powoli się zmienia i coraz większa rzesza młodych…
/
Czytaj artykuł...
26 listopada PANDORA, duńska marka biżuterii, otworzyła kolejny sklep w Warszawie. Nowy salon powstał w Centrum Handlowym Arkadia. Marka Pandora powstała w 1982 r. w Kopenhadze. Zatrudnia ponad cztery i pół tysiąca pracowników. Pierwsze butiki duńskiej marki pojawiły się w Polsce w zeszłym roku i od tego czasu biżuteria Pandory…
/
Czytaj artykuł...
dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Opal jest najatrakcyjniejszą wizualnie formą naturalnego występowania krzemionki, czyli dwutlenku krzemu (SiO2). Powstaje przez stopniowe twardnienie żelu krzemionkowego odłożonego w porach i pustkach skalnych (fig. 1). Powodem twardnienia jest utrata zawartej w nim wody. Przyczyn twardnienia upatruje się w zmianach przyrodniczych środowiska występowania żelowej krzemionki,…
/
Czytaj artykuł...
30 listopada w Reducie Banku Polskiego w Warszawie odbyła się prezentacja kalendarza marki YES. Tegoroczna edycja kalendarza to ukazanie trzech dzieł sztuki: biżuterii, top modelki Ani Jagodzińskiej oraz talentu fotografa Mateusza Stankiewicza. Ideą Kalendarza YES jest prezentacja luksusowej biżuterii za każdym razem w nowym, świeżym świetle, dlatego też co roku…
/
Czytaj artykuł...
Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Istotną cechą charakteryzującą rynek wyrobów jubilerskich jest wzajemne istnienie obrotu zarówno nowymi, jak i używanymi kosztownościami. Podejmując decyzję o nabyciu w celu dalszej odsprzedaży używanego wyrobu jubilerskiego, warto zwrócić uwagę na problematykę podatkową, w tym zwłaszcza na zasady opodatkowania takiej czynności w aspekcie regulacji ustawy…
/
Czytaj artykuł...