POLSKI JUBILER » NUMERY » 2010 » 01-02/2010

01-02/2010

01-02/2010

Blask brylantowej biżuterii

Rozmowa z Arturem Rodziem, dyrektorem firmy Aren Art. “Polski Jubiler”: Jak pana zdaniem kryzys finansowy wpłynął na polski rynek jubilerski? Czy na podstawie danych z państwa firmy mógłby pan powiedzieć, czy Polacy w zeszłym roku przestali kupować biżuterię, czy może wprost przeciwnie – znaczna część z nas nie zrezygnowała z…

01-02/2010, LUDZIE BRANŻY

Cenne jak biżuteria

Diamenty amerykańskiego jubilera przeszły do legendy po filmie “Śniadanie u Tiffany’ego”. Jednak ta sławna marka, mieszcząca się przy Piątej Alei w Nowym Jorku i licząca dziś ponad sto butików na świecie, szczyci się o wiele starszą tradycją. Firmę Tiffany & Co założył w 1837 roku na Manhattanie Charles Lewis Tiffany,…

01-02/2010, WZORNICTWO

Sztuka sprzedaży

Stworzenie pięknej biżuterii jest dopiero początkiem trudnej sztuki, jaką jest sprzedaż luksusowych towarów. Fakt, że oferujemy klientom niecodzienne kosztowności nie znaczy, że będziemy odnotowywali rekordowe zyski. Właściciele sklepów jubilerskich muszą nauczyć się różnych sposobów nawiązywania kontaktu z klientem oraz sztuki eksponowania biżuterii, ponieważ tylko wówczas mogą liczyć na znacznie wyższe…

01-02/2010, SKLEP

Rok 2010 i zmiany w prawie podatkowym

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Nowy rok tradycyjnie obfituje w zmiany prawa podatkowego. “Zwyczaj” ten dla wielu przedsiębiorców stanowi źródło szeregu komplikacji. Konieczne bowiem staje się zapoznanie z nowymi regulacjami, które nierzadko prowadzą do powstania szeregu wątpliwości a także wdrożenie nowych zasad i procedur w zakresie poprawnego rozliczania się z…

01-02/2010, PRAWO

Nowatorski wernisaż

18 stycznia w warszawskim Teatrze Współczesnym nastąpiło uroczyste otwarcie wystawy Współ, na której zaprezentowane są prace Oliwii Kuczyńskiej oraz Małgosi Kalińskiej. Biżuterię absolwentek Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi będzie można zobaczyć do 7 marca. Oliwia Kuczyńska i Małgosia Kalińska są laureatkami wielu konkursów oraz uczestniczkami licznych wystaw krajowych i zagranicznych.…

01-02/2010, PANORAMA

Moja praca to moja pasja

Rozmowa z Pawłem Wasiem “Polski Jubiler”: Jest pan uhonorowany wieloma nagrodami, m.in. pierwszą nagrodą w konkursie złotników i jubilerów “Bursztynowe rzemiosło” w 2008 roku, a ostatnio pańska biżuteria została “Klejnotem polskiej biżuterii”. Jaki wpływ na pana sztukę mają otrzymane nagrody? Czy mobilizują one do dalszej pracy, czy może wprost przeciwnie…

01-02/2010, DOBRE BO POLSKIE

Branża jubilerska po kryzysie

Kryzys finansowy, który prześladował branżę jubilerską, jest już za nami. Polacy znowu zaczynają kupować biżuterię i w związku z tym jej producenci, hurtownicy półfabrykatów i kamieni szlachetnych będą mieli pełne ręce roboty. Jednak nie można zapominać, że kryzys finansowy wywołał zmiany w mentalności klientów, które nie ominęły także branży jubilerskiej.…

01-02/2010, RYNEK

Szmaragdy – kamienie z make-upem

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Szmaragdy należą do najwyżej cenionych kamieni jubilerskich. W czasach faraonów wydobywano je u wybrzeży Morza Czerwonego na terenie ówczesnego Górnego Egiptu. Zapomniane, ponownie zostały odkryte w 1816 roku przez Frédérića Cailliaud, francuskiego przyrodnika i eksploratora. W czasach celtyckich i rzymskich głównym źródłem zaopatrzenia…

01-02/2010, GEMMOLOGIA

Industrialna magia

Do 7 marca w Muzeum Mazowsza Zachodniego w űyrardowie można obejrzeć wystawę “Magiczna i industrialna. Współczesna polska biżuteria artystyczna”, na której zaprezentowane zostały prace Danuty Kowalskiej oraz Andrzeja Bossa. Do wykonania biżuterii poza tradycyjnymi kruszcami i kamieniami szlachetnymi artyści posłużyli się blachą, aluminium, pleksją, tworzywem sztucznym, gliną, ceramiką, szkłem, gąbką,…

01-02/2010, PANORAMA

Promocja polskich specjalności eksportowych

Polska biżuteria może stać się polskim towarem eksportowym numer jeden. Aby się jednak tak stało, zarówno producenci, jak i jubilerzy muszą zrobić wszystko, co w ich mocy, by wypromować polskie drogocenności na zagranicznych rynkach. Nie można bowiem pozwolić, aby nasze klejnoty były noszone i podziwiane tylko przez naszych rodaków. Dzięki…

01-02/2010, EKONOMIA

BMW i szwajcarskie zegarki

Szwajcarski producent zegarków CERTINA, oficjalny partner BMW Sauber F1 Team od 2005 roku, zdecydował się na przedłużenie współpracy z zespołem F1 na sezon 2010. Logo CERTINA pojawi się na lusterkach samochodów oraz kaskach, rękawicach i rękawach kombinezonów kierowców Pedro de la Rosy i Kamui Kobayashi. CERTINA podkreśla, że na pozytywną…

01-02/2010, PANORAMA
Strona 1 z 212