POLSKI JUBILER » NUMERY » 2009 (Strona 8)

Najnowsze trendy w sklepie jubilerskim

Moda zmienia się każdego sezonu. Nawet najlepsi znawcy rynku jubilerskiego nie są w stanie przewidzieć, jakie trendy będą obowiązywały w nadchodzącym sezonie. Nie sposób zgadnąć także preferencji konsumentów i ich decyzji zakupowych. Właściciele sklepów jubilerskich starają się sprostać zapotrzebowaniu rynku, jednak nie jest to zazwyczaj prosta sprawa. Mogą oni uczestniczyć…

09/2009, SKLEP

Praca z nowoczesnym sprzętem ręcznym i mechanicznym

Jubilerzy mają swoje sposoby, by stworzyć niepowtarzalne dzieła zachwycające kupujących swoim kunsztem. Mają tylko sobie znane metody pracy potrzebne do wykonania wspaniałej biżuterii. Jednak, niezależnie od oryginalności i pomysłowości, każdy z jubilerów zastosować się musi do kilku etapów tworzenia, które sprawią, że wykonane wyroby będą niecodzienne. Jubilerzy nie mogliby dobrze…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA

Nowe czasy, nowe wymagania

Komputer stał się niezastąpionym sprzętem niemal w każdej dziedzinie. Nie można już wyobrazić sobie ani życia, ani pracy bez użycia sprzętu komputerowego, którego skuteczność doceniają wszyscy. Do niedawna osobami, którymi udawało się obyć bez ogarniającej z każdej strony komputeryzacji, byli jubilerzy, jednak teraz coraz powszechniej w ich świat wkracza informatyzacja,…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA

Elitarny jubiler

W większości salonów jubilerskich można kupić biżuterię wytworzoną w innym warsztacie. Właściciele salonów jubilerskich decydują się na zakup gotowej biżuterii, którą następnie oferują swoim klientom. Jednak za naszą zachodnią granicą coraz powszechniejsze jest oferowanie w małych salonach jubilerskich biżuterii autorskiej, która jest projektowana na specjalne zamówienie klienta. Właściciele zachodnich małych…

09/2009, TEMAT MIESIĄCA

Punkt Widzenia… Rinaldo Alvarez

Rinaldo Alvarez jest hiszpańskim artystą jubilerem. Naukę zawodu jubilera rozpoczął w European Institute of Gemology and Jewellery Oviedo-Asturias w Hiszpanii, a następnie w Enamelling, Design and Jewellery School Auri-Faber La Coruña-Galicia. Jest uczestnikiem wielu międzynarodowych wystaw, zarówno indywidualnych jak i grupowych. Na koncie ma liczne publikacje w magazynach, katalogach i…

09/2009, WZORNICTWO

Biżuteria z lamusa

Biżuteria patriotyczna była w Polsce niezwykle popularna. Nosiło się ją najczęściej jako znak protestu przeciwko rządom zaborców. Niemal każdy Polak posiadał krzyż czy sygnet z wygrawerowanymi symbolami narodowymi. I w momencie, gdy niemal wszyscy myśleli, że na zawsze odeszła ona do lamusa, na polskim rynku jubilerskim znowu pojawiają się jej…

09/2009, DZIEDZICTWO

07-08/2009

07-08/2009

Kryzys, wakacje, a … biżuteria

Z badań prowadzonych przez ekonomistów wynika, że w czasie kryzysu finansowego nie wszystkie branże notują spadki. Oczywiście mniej osób może sobie pozwolić na zakup drogich samochodów, jednak branża jubilerska nie musi się obawiać, ponieważ z całą pewnością znajdą się odbiorcy na produkty biżuteryjne. Eksperci wyrażają pogląd, że w czasie kryzysu…

07-08/2009, RYNEK

Polski skarb narodowy

Każdy w Polsce wie, czym jest bursztyn. Wie, jak wygląda bursztynowa biżuteria, jednak – jak mówią twórcy i sprzedawcy – bursztyn nie cieszy się wielkim zainteresowaniem klientów. Wyniki sprzedażowe bursztynowej biżuterii na polskim rynku nie napawają entuzjazmem. Owszem, bursztyn ma w Polsce swoich zagorzałych zwolenników, ale liczba sprzedawanej biżuterii z…

07-08/2009, BURSZTYN

Polskie srebro żyłą złota

Polski rynek jubilerski zdominowany jest przez hurtownie srebrnej biżuterii i półfabrykatów. Srebrna biżuteria od dawna święci w Polsce triumfy popularności i nie jest to tylko zasługą jej stosunkowo niskiej ceny, ale przede wszystkim całej rzeszy Polaków, którzy chcą w sklepach jubilerskich kupować srebrne produkty. W zjawisku fascynacji Polaków srebrem nie…

07-08/2009, TEMAT MIESIĄCA

Czego pragną klienci…

Hurtownie srebrnej biżuterii i półfabrykatów nie mogą narzekać na brak klientów. Właściciele sklepów jubilerskich bardzo chętnie korzystają z ich usług i kupują oferowane produkty. Jednak hurtownie nie mogą liczyć, że każdy produkt, jaki będą miały w swoim asortymencie, znajdzie odbiorców. Właściciele hurtowni muszą dbać, aby w ich ofercie nie zabrakło…

07-08/2009, RYNEK

Obficie w świecie sztucznej biżuterii

Rynek polskiej biżuterii w ostatnim czasie zdominowany został przez hurtownie sztucznej biżuterii. Klienci mogą wybierać swojego dostawcę i negocjować z nim ceny produktów. Wszystkie hurtownie biżuterii sztucznej prześcigają się w oferowaniu odbiorcy jak najlepszych warunków finansowych, proponują liczne rabaty i promocje a także upominki dla stałych klientów. Hurtownie sztucznej biżuterii…

07-08/2009, RYNEK