POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 88)
Rozmowa z Adamem Pstrągowskim, prezesem firmy S&A, na temat kondycji polskiej branży bursztynniczej. Polski Jubiler: Jak ocenia pan polską branżę jubilerską? Jakich zmian na rynku można spodziewać się w najbliższym czasie? Adam Pstrągowski, prezes zarządu S&A: Budujące jest to, iż duża liczba firm na świecie ma świadomość siły naszej branży…
/
Czytaj artykuł...
Cena za kilogram bursztynu nadającego się do użytku jubilerskiego wynosi teraz nawet sześć tysięcy złotych. Za kilogram bursztynu średniej wielkości bryłek odpowiednich do obróbki trzeba zapłacić 1200 złotych. Z kolei kilogram nieprzebranego, drobnego bursztynu to koszt około 200 złotych. Wpływ na rosnące ceny bursztynu ma duże zainteresowanie naszym „skarbem” w…
/
Czytaj artykuł...
Świat mody i biżuterii wzajemnie się przenikają. Nie można traktować biżuterii w oderwaniu od rynku mody. Projektanci biżuterii powoli dostosowują się do oczekiwań, jakie stawia przed nimi współczesny rynek. Zrozumieli, że musi ona być zgodna z panującymi na rynku mody tendencjami. Większość klientów zainteresowana jest kupnem biżuterii pasującej do modnych…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Patrykiem Nieczarem-Nieczarowskim, artystą, który w swojej pracy łączy klasyczną rzeźbę i starożytne techniki korpusowe. Dla którego płatnerstwo to nie tylko rzemiosło o historyczno-militarnym charakterze, ale też dyscyplina rzeźbiarska, stanowiąca doskonałe medium artystycznej wypowiedzi. Polski Jubiler: Jakby pan się opisał, kim pan jest i skąd pochodzi? Patryk Nieczar Nieczarowski:…
/
Czytaj artykuł...
Opakowanie jubilerskie jest równie ważne jak wyrób jubilerski znajdujący się w środku. Klienci przywiązują olbrzymią wagę do sposobu przekazania im obrączek czy pierścionka zaręczynowego. Jednak znalezienie odpowiedniego opakowania jubilerskiego w salonach jubilerskich jest niezwykle trudne. Nie można zapominać, że Polakom zależy na oryginalności i chcą, aby ich wymarzony przedmiot prezentował…
/
Czytaj artykuł...
Mianem „biżuterii ślubnej” określa się ozdoby, które doskonale komponują się z suknią ślubną. Jest to niezbędny dodatek, na który decyduje się niemal każda panna młoda. Na polskim rynku wraz z rozwojem rynku akcesoriów ślubnych pojawił się rynek biżuterii ślubnej. Panny młode zazwyczaj decydują się na zakup biżuterii ślubnej w salonach…
/
Czytaj artykuł...
Od wielu sezonów moda na obrączki pozostaje niezmienna. Klienci wybierają klasyczne modele obrączek wykonanych z białego złota. Popularnością cieszą się także tradycyjne obrączki wykonane z żółtego. Jak podkreślają producenci i sprzedawcy obrączek, w najbliższym czasie sytuacja z całą pewnością nie ulegnie zmianie. Podkreślenia wymaga fakt, że klienci coraz chętniej decydują…
/
Czytaj artykuł...
W każdym salonie jubilerskim w Polsce można kupić najmodniejszy pierścionek zaręczynowy, pierścionek wykonany z białego bądź żółtego złota z brylantami. Coraz częściej właściciele salonów jubilerskich decydują się na zamawianie biżuterii z platyny. W ciągu ostatnich paru lat w naszym kraju pierścionek zaręczynowy został utożsamiony z pierścionkiem z brylantem. Klienci salonów…
/
Czytaj artykuł...
W salonach jubilerskich z roku na rok coraz lepiej sprzedają się obrączki wykonane ze srebra. Specjaliści nie są pewni skąd bierze się zainteresowanie klientów srebrną biżuterią ślubną – czy podyktowane jest ono ceną biżuterii, czy ciekawym wzornictwem. Jedno jest jednak pewne: w salonach i galeriach z biżuterią ślubną bardzo dobrze…
/
Czytaj artykuł...
Coraz więcej salonów jubilerskich w Polsce decyduje się na wprowadzenie do swojej oferty obrączek i pierścionków zaręczynowych wykonanych z platyny i palladu. Mimo wysokiej ceny tego rodzaju ozdób, Polacy coraz chętniej przeznaczają pieniądze na zakup tej oryginalnej i wartościowej biżuterii. Można domniemywać, że w najbliższym czasie sprzedaż biżuterii wykonanej z…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Józefem Czerniejewskim, prezesem firmy jubilerskiej Natalia Gold. Polski Jubiler: Jak z perspektywy jednej z większych firm jubilerskich działających na polskim rynku wyglądał 2013 rok? Co według pana udało się osiągnąć, a nad czym warto jeszcze popracować? Józef Czerniejewski, prezes firmy Natalia Gold: Tak jak w innych branżach, tak…
/
Czytaj artykuł...
Polacy wybierając się na zakupy do jubilera najchętniej odwiedzają centra handlowe. Najczęściej kupują biżuterię w salonach sieciowych. Swoje kroki kierują do firm Apart, Yes czy W. Kruka. Popularnością wśród Polaków cieszy się także biżuteria marki Pandora. Polscy konsumenci przyzwyczaili się także do zakupów biżuterii za pośrednictwem internetu. Najrzadziej korzystają z…
/
Czytaj artykuł...