POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 80)

06/2014

06/2014

Dlaczego bez nazwisk?

30 września w Galerii Otwartej w Sandomierzu zakończyła się szósta wystawa biżuterii z cyklu promującego biżuterię powstającą w pracowniach polskich artystów i projektantów. Trwała od 26 kwietnia, a uroczyste spotkanie z publicznością, instytucjami wspierającymi projekt oraz wręczenie wyróżnień dla autorów odbyło się 31 maja. Jej tytuł okazał się nieco nieścisły.…

05/2014, OPINIE

Biżuteryjne czasomierze

W salonach jubilerskich pojawia się coraz więcej osób chcących kupić zegarek wykonany z metali szlachetnych. Nie liczy się dla nich marka producenta, ale ilość kruszcu i estetyka czasomierza. Biżuteryjne zegarki wykonywane są przez artystów złotników, co oznacza, że k l i e n c i mogą poszczycić się p o…

05/2014, ZEGARKI

Złoty środek na trudne czasy

Niestabilność sytuacji politycznej i spadek zaufania do instytucji finansowych powodują, że lokata w złoto jest jedną z najpewniejszych lokat kapitału. Pozwala zabezpieczyć nasz majątek i jednocześnie uzyskać atrakcyjną stopę zwrotu z zainwestowanych pieniędzy. To wszystko sprawia, że złoto jest optymalną inwestycją w czasach niepewności. A potwierdzeniem tego jest rekordowy popyt…

05/2014, EKONOMIA

Słońce jednakowo każdemu świeci

Rozmowa z Pauliną Binek, projektantką biżuterii, absolwentką Gdańskiej Szkoły Jubilersko-Złotniczej. Jej prace pokazane zostały publiczności na ponad 145 wystawach i pokazach sztuki użytkowej w kraju i za granicą. Znajdują się w zbiorach 15 muzeów w Polsce: Muzeum Ziemi PAN w Warszawie, Muzeum Archeologicznego w Gdańsku, Muzeum Bursztynu w Gdańsku, Muzeum…

05/2014, DOBRE BO POLSKIE

Nowoczesne technologie nigdy nie zastąpią finezji pracy ręcznej

Rozmowa z Jerzym Kurczokiem, starszym Śląskiego Cechu Złotników Jubilerów i Grawerów o sytuacji w branży jubilerskiej. Polski Jubiler: Śląski Cech Złotników Jubilerów i Grawerów w Katowicach prowadzi prace nad poprawieniem sytuacji w branży jubilerskiej. Stara się wywierać wpływ na ustawodawców, aby ci zwracali uwagę na problemy branży jubilerskiej. Jak ocenia…

05/2014, WARSZTAT JUBILERSKI

Perły w salonie jubilerskim

W asortymencie każdego salonu jubilerskiego możemy znaleźć biżuterię z perłami hodowanymi w Chinach. Niemal 95 proc. pereł dostępnych na naszym rynku pochodzi z Chin. Jak podkreślają specjaliści, naturalne perły zostały niemal całkowicie wyparte z rynku, handel nimi opiera się głownie o biżuterię starą. Jednak masowe pojawianie się na rynku pereł…

05/2014, PRODUKT

Niedoceniony sprzedawca

Ekspozytory na biżuterię są jednym z najważniejszych elementów w salonie jubilerskim. To na nich prezentowana jest klientowi biżuteria i to one umożliwiają wydobycie wszystkich walorów prezentowanych kosztowności. Należy pamiętać, że umiejętność odpowiedniego wyeksponowania biżuterii jest podstawowym elementem, który umożliwia właścicielom salonów jubilerskich sprzedaż biżuterii. Eleganckie i luksusowe – Podstawową zasadą,…

05/2014, TEMAT MIESIĄCA

Show u jubilera

W naszym kraju coraz większą popularnością cieszą się showroomy, miejsca przeznaczone głównie dla stylistów, w których prezentowane są najnowsze kolekcje odzieżowe. Projektanci biżuterii autorskiej coraz chętniej pokazują swoje prace w nowo powstałych przestrzeniach i zyskują tym samym nowych klientów. Może warto stworzyć showroomy z biżuterią, gdzie poza prezentacją najnowszych kolekcji…

05/2014, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Wyróżnij się opakowaniem

Opakowanie, tak samo jak biżuteria w nim zamknięta, musi być stworzone w charakterystycznym dla firmy stylu. Klienci traktują pudełko jak ekskluzywny gadżet, który towarzyszy im znacznie dłużej niż tylko do momentu wręczenia biżuterii. Niestety właściciele salonów jubilerskich zazwyczaj nie poświęcają należytej uwagi opakowaniu, które przekazują klientowi wraz z zakupionym przez…

05/2014, TEMAT MIESIĄCA

Oprogramowanie sklepu internetowego

Na polskim rynku jubilerskim pojawia się coraz więcej sklepów internetowych, które oferują biżuterię i prefabrykaty. Projektanci biżuterii chętnie korzystają z tego medium aby zaprezentować swoją ofertę potencjalnym klientom. Polacy przekonali się do zakupów kosztowności za pośrednictwem sieci i pomimo początkowych oporów chętnie kupują online. Projektanci i sprzedawcy biżuterii decydując się…

05/2014, TEMAT MIESIĄCA

IIJS – jubilerskie serce Indii

W strugach monsunowego deszczu odbyła się w Mumbaju 31. edycja International India Jewellery Show, na której swoją ofertę, obejmującą głównie biżuterię i kamienie szlachetne, prezentowało 850 wystawców. IIJS to miejsce prezentacji i obserwacji rozwoju hinduskiego przemysłu jubilerskiego. Każda kolejna edycja jest lepsza, z większą liczbą wystawców i lepszymi możliwościami promocji.…

05/2014, AKTUALNOŚCI, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA