POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 80)

Ozdobiony mężczyzna

Współczesna biżuteria przeznaczona dla mężczyzn stała się ozdobą uniwersalną. Jej producenci przełamują stereotyp dotyczący męskich kosztowności i sprowadzają swoje kolekcje biżuterii niemal do wspólnego mianownika oferując biżuterię, która równie dobrze może być noszona przez kobiety. Obok tego nurtu rozwija się nurt biżuterii retro, czyli nowoczesnych ozdób inspirowanych przeszłością. Kolekcje męskiej…

06/2014, TEMAT MIESIĄCA

Kosztowności za grosze

Biżuteria modowa jest najlepiej sprzedającym się rodzajem ozdób w polskich sklepach. Kupują ją niemal wszyscy – od najbogatszych do najuboższych Polaków. Przeznaczona jest dla mężczyzn, kobiet i dzieci, a także psów czy jako ozdoba telefonów komórkowych. Ozdoby fashion można także kupić wszędzie, od bazarów, sklepów odzieżowych, kosmetycznych, aż po sklepy…

06/2014, TEMAT MIESIĄCA

Czy podjąć ryzyko i kupować okazyjnie kamienie przez internet?

Kupowanie kamieni szlachetnych przez internet jest wciąż uważane za zachowanie ryzykowne. Niemniej coraz więcej osób wybiera tę formę zakupów, oszczędzając czas, ale także niejednokrotnie pieniądze. Taka forma zakupów ma tyle samo zwolenników co przeciwników. Należy pamiętać, ze równie często zdarzają się oszustwa, jak i udane, okazyjne transakcje. Zakupy w sieci…

06/2014, TEMAT MIESIĄCA

Publiczna biżuteria

Biżuteria miejska albo biżuteria ulicy to nowy rodzaj street artu, który zyskuje coraz większą rzeszę entuzjastów. Biżuteria, która funkcjonuje w przestrzeni publicznej, nie jest ani rzeźbą, ani instalacją, ani pomnikiem, jest ozdobą, której celem jest z jednej strony upiększenie ulicy, a z drugiej strony pobudzenie do myślenia społeczności poprzez przełamanie…

06/2014, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria to nie ozdoba

Rozmowa z Liesbet Bussche, twórczynią biżuterii miejskiej. Polski Jubiler: Co czujesz kiedy myślisz o biżuterii? Liesbet Bussche: Zawsze miałam mieszane uczucia myśląc o biżuterii. Z jednej strony czuję siłę, która mnie do niej przyciąga, gdyż uważam, że za jej pośrednictwem można powiedzieć wszystko. Biżuteria pojawiła się na ziemi wraz z…

06/2014, PROBLEM BRANŻY

Ukazać kosztowności w jak najlepszym świetle

Najważniejszym, ale także najtrudniejszym aspektem aranżacji salonu czy galerii z biżuterią jest odpowiednie oświetlenie. Światło, jak podkreślają specjaliści od marketingu, jest podstawowym narzędziem sprzedaży, którym dysponują właściciele salonów jubilerskich. Na oświetleniu nie można oszczędzać. Pamiętać jednak należy, że zupełnie inaczej należy oświetlić salony jubilerskie i znajdującą się w nich biżuterię,…

06/2014, RAPORT

Amberif Design Award

Ogłoszony został temat 9. Międzynarodowego Konkursu na Projekt Biżuterii z Bursztynem organizowany w ramach 22. Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich AMBERIF 2015. Tematem tegorocznego konkursu jest „Mimesis”. Podkreślenia wymaga fakt, że nastąpiła zmiana kuratora konkursu Sławomira Fijałkowskiego zastąpiła Barbara Schmidt, wykładowca Akademii Designu na Wydziale Rzemiosła Artystycznego Monachium…

06/2014, AKTUALNOŚCI

Jubileusz targów Złoto Srebro Czas

Od 2 do 4 października odbywały się w Warszawie 15. jubileuszowe targi biżuterii i zegarków Złoto Srebro Czas. Swoje wyroby biżuteryjne oraz narzędzia jubilerskie, maszyny i opakowania zaprezentowało na nich ponad 300 wystawców z kraju i zagranicy. Tegoroczne spotkanie branży zostało zdominowane przez wydarzenia związane z dwudziestopięcioleciem przemian na rynku…

06/2014, AKTUALNOŚCI

Hiszpańska marka jubilerska w Polsce

Na polskim rynku jubilerskim pojawiła się nowa marka jubilerska Majorica. Firma powstała w 1890 roku w Barcelonie. W sklepach firmowych Majorica można kupić przede wszystkim perłową biżuterię, wykonaną zgodnie z najnowszym wzornictwem. Firma zatrudnia ponad 300 pracowników. Produkcja sprzedawanej biżuterii odbywa się na Majorce, gdzie jubilerzy wdrażają do produkcji projekty.…

06/2014, AKTUALNOŚCI

Woodlans drewniane zegarki

Na rynku zegarmistrzowskim, podobnie jak na rynku jubilerskim pojawiają się projektanci, którzy zachwycają odbiorców swoimi propozycjami. Jedną z takich firm jest marka Woodlans, która zajmuje się wytwarzaniem drewnianych zegarków. Właściciel marki i jednocześnie projektant do wytworzenia zegarków używa drewna dębowego, które dodatkowo zabezpiecza woskiem pszczelim. Zegarki posiadają delikatne nieregularności związane…

06/2014, AKTUALNOŚCI

Dobroczynna Aukcja Luksusowej Biżuterii

7 grudnia w galerii BiżuBazaar w hotelu Sheraton w Warszawie odbyła się VI Doroczna Świąteczna Aukcja Luksusowej Biżuterii i Markowych Zegarków organizowana przez Dom Aukcyjny Jubiler 24.…

06/2014, AKTUALNOŚCI

Rekordowe wyniki finansowe BRIJU

Notowana na głównym rynku GPW spółka jubilerska, w ciągu trzech kwartałów 2014 r. wypracowała 274,5 mln zł skonsolidowanych przychodów oraz 18,4 mln zł zysku brutto ze sprzedaży. Oznacza to wzrost odpowiednio o 17,4 proc. i 71,8 proc. Zysk netto po wzroście o 10,3 proc. wyniósł 8 mln zł i był…

06/2014, AKTUALNOŚCI