POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 78)

01/2015

01/2015

Galeria z krzemieniem pasiastym

Jak powszechnie wiadomo, skarbem Sandomierza jest krzemień pasiasty. Nie powinno dziwić, że turyści odwiedzający to urokliwe miasto najchętniej decydują się na zakup biżuterii wykonanej z typowo polskiego „pasiaka”. A wybór mają ogromny. W mieście znajduje się bowiem szereg galerii z biżuterią autorską. Jedną z ciekawszych jest Autorska Pracowania Złotnictwa Artystycznego…

06/2014, MIEJSCE, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Wystawa kobieca

14. Ogólnopolski Konkurs Biżuterii Autorskiej zorganizowany pod hasłem 5 Żywioł Kobieta został rozstrzygnięty. Zwyciężczyniami zostały: Beata Ciesielska, Jolanta Gazda i Julia Bytomska. Organizatorom tegorocznej edycji konkursu zależało na temacie lekkim, który pozwoli na ukazanie kobiecego piękna i tajemniczości. I nagroda Beata Ciesielska II nagroda Jolanta Gazda Nadesłane na konkurs prace…

06/2014, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Podarujmy sobie odrobinę luksusu

Rynek dóbr luksusowych rządzi się swoimi prawami. Rok 2014, mimo przewidywanego wzrostu wydatków, zapowiada się skromnie. Według raportu firmy Bain & Co wydatki na luksus mają w bieżącym roku wzrosnąć zaledwie o 2 procent, do kwoty 223 mld euro. Eksperci doszukują się przyczyn tego zjawiska w niestabilnej sytuacji na wschodzie…

06/2014, EKONOMIA

Błysk tworzy biżuterię

Rozmowa z Tomaszem Zaremskim, projektantem biżuterii. Polski Jubiler: Pana rodzice – Jadwiga i Jerzy Zaremscy – byli prekursorami tworzącymi polską biżuterię autorską, a także prowadzili najsłynniejszą w Warszawie pracownię biżuterii. Ich prace prezentowane były na wystawach w Polsce oraz poza jej granicami, gdzie zawsze spotykały się z entuzjastycznym przyjęciem zarówno…

06/2014, DOBRE BO POLSKIE

Klejnoty z szyfrem

Na brytyjskim rynku zapanowała nowa moda na spersonalizowaną biżuterię dla bogatych. Klientom salonów jubilerskich znudziły się już charmsy i zawieszki i skierowali swoje zainteresowanie ku klasycznej biżuterii w nowej aranżacji. Do łask klientów wróciły pierścionki inkrustowane kamieniami szlachetnymi, ale „ułożonymi” zgodnie z upodobaniem klientów. Modna stała się bowiem biżuteria akrostychu…

06/2014, PRODUKT

Ozdobiony mężczyzna

Współczesna biżuteria przeznaczona dla mężczyzn stała się ozdobą uniwersalną. Jej producenci przełamują stereotyp dotyczący męskich kosztowności i sprowadzają swoje kolekcje biżuterii niemal do wspólnego mianownika oferując biżuterię, która równie dobrze może być noszona przez kobiety. Obok tego nurtu rozwija się nurt biżuterii retro, czyli nowoczesnych ozdób inspirowanych przeszłością. Kolekcje męskiej…

06/2014, TEMAT MIESIĄCA

Kosztowności za grosze

Biżuteria modowa jest najlepiej sprzedającym się rodzajem ozdób w polskich sklepach. Kupują ją niemal wszyscy – od najbogatszych do najuboższych Polaków. Przeznaczona jest dla mężczyzn, kobiet i dzieci, a także psów czy jako ozdoba telefonów komórkowych. Ozdoby fashion można także kupić wszędzie, od bazarów, sklepów odzieżowych, kosmetycznych, aż po sklepy…

06/2014, TEMAT MIESIĄCA

Czy podjąć ryzyko i kupować okazyjnie kamienie przez internet?

Kupowanie kamieni szlachetnych przez internet jest wciąż uważane za zachowanie ryzykowne. Niemniej coraz więcej osób wybiera tę formę zakupów, oszczędzając czas, ale także niejednokrotnie pieniądze. Taka forma zakupów ma tyle samo zwolenników co przeciwników. Należy pamiętać, ze równie często zdarzają się oszustwa, jak i udane, okazyjne transakcje. Zakupy w sieci…

06/2014, TEMAT MIESIĄCA

Publiczna biżuteria

Biżuteria miejska albo biżuteria ulicy to nowy rodzaj street artu, który zyskuje coraz większą rzeszę entuzjastów. Biżuteria, która funkcjonuje w przestrzeni publicznej, nie jest ani rzeźbą, ani instalacją, ani pomnikiem, jest ozdobą, której celem jest z jednej strony upiększenie ulicy, a z drugiej strony pobudzenie do myślenia społeczności poprzez przełamanie…

06/2014, PROBLEM BRANŻY

Biżuteria to nie ozdoba

Rozmowa z Liesbet Bussche, twórczynią biżuterii miejskiej. Polski Jubiler: Co czujesz kiedy myślisz o biżuterii? Liesbet Bussche: Zawsze miałam mieszane uczucia myśląc o biżuterii. Z jednej strony czuję siłę, która mnie do niej przyciąga, gdyż uważam, że za jej pośrednictwem można powiedzieć wszystko. Biżuteria pojawiła się na ziemi wraz z…

06/2014, PROBLEM BRANŻY

Ukazać kosztowności w jak najlepszym świetle

Najważniejszym, ale także najtrudniejszym aspektem aranżacji salonu czy galerii z biżuterią jest odpowiednie oświetlenie. Światło, jak podkreślają specjaliści od marketingu, jest podstawowym narzędziem sprzedaży, którym dysponują właściciele salonów jubilerskich. Na oświetleniu nie można oszczędzać. Pamiętać jednak należy, że zupełnie inaczej należy oświetlić salony jubilerskie i znajdującą się w nich biżuterię,…

06/2014, RAPORT