POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 71)

Srebrny okręt

Ręcznie wykonany model okrętu HMS Victory zgodnie z planem został stworzony ze srebra. Waży 2126 gramów, ma 54 cm długości, 36 cm wysokości. Odtworzony został w skali 1:193. Jego autorem jest Piotr Bogacki, który wraz z synem Krzysztofem stworzył okręt z materiałów jubilerskich. Autorzy są złotnikami i pracują w firmie…

04/2015, OBIEKT

Podróż po polach Sri Lanki – część 4

Wydobycie górnicze w Karawita Wydobycie górnicze jest zdecydowanie najczęściej stosowaną metodą wydobycia na Sri Lance. Wymaga ono budowy pionowych kopalni o głębokości do 30 metrów, z poziomymi tunelami, których długość sięga 10 metrów. Kopalnia zbudowana jest z tylko z paproci i drewna. Paprocie zapobiegają przesączaniu się wody (wody podziemne lub…

04/2015, GEMMOLOGIA

Forma bez treści jest pusta

Rozmowa z Bogumiłą i Andrzejem Adamskimi o polskiej sztuce złotniczej. W Międzynarodowym Konkursie Sztuki Złotniczej, który w tym roku odbywał się pod hasłem Granice, otrzymaliście państwo, ex aequo z Jarosławem Westermarkiem, Grand Prix. Czy zdobycie pierwszego miejsca mobilizuje do jeszcze cięższej pracy? Bogumiła Adamska: To co robimy daje nam na…

04/2015, DOBRE BO POLSKIE

Zmiany na rynku surowców

Spadek cen złota może być złą wiadomością dla inwestorów, ale jest dobrą dla rynku jubilerskiego. Wraz ze spadkiem cen złota odnotowany został także jeden z większych w ostatnich latach spadek ceny srebra. I mimo że światowe rynki na te wieści zareagowały dość nerwowo, to nie można zapominać, że dla rynku…

04/2015, EKONOMIA

Zegarki ze srebra i złota

Na rynku zegarmistrzowskim możemy dostrzec trend powrotu do klasyki. Klienci zainteresowani są kupnem zegarków wykonanych z metali szlachetnych. Można powiedzieć, że moda na zegarki wykonane z nowoczesnych materiałów stopniowo zanika. W kolekcjach zegarmistrzowskich możemy znaleźć niemal każdy rodzaj klasycznych czasomierzy – takie, których koperty wykonane są z metali szlachetnych oraz…

04/2015, ZEGARKI

Zakupy z zyskiem

Sytuacja na rynku biżuterii z kamieni i metali szlachetnych nadal jest trudna. Klienci salonów jubilerskich, jeśli już decydują się na zakup u jubilera, to wybierają biżuterię tanią. Nieskorzy są do wydawania dużo na kosztowności. Dlatego też właściciele salonów jubilerskich wprowadzają do swojego asortymentu coraz tańszą biżuterię. Wobec powyższego pojawia się…

04/2015, PRODUKT

Powrót do tradycji

Nie wiadomo, czy to za sprawą książki instruktażowej Andrzeja Bandkowskiego „Biżuteria artystyczna – kurs wytwarzania”, znudzenia technologią, czy może faktu, że coraz więcej osób próbuje swoich sił na rynku jubilerskim, ale wraca moda na tradycyjne metody tworzenia biżuterii. Metody tradycyjne, niekiedy nawet archaiczne, przeżywają swój renesans. Twórcy biżuterii sięgają po…

04/2015, WARSZTAT JUBILERSKI

Inteligentny pierścionek

Po smartwatchach przyszedł czas na smart ringi, czyli inteligentne pierścionki, które poza walorami estetycznymi pełnią także funkcje użyteczne, są jednocześnie biżuterią, telefonami a także osobistymi lekarzami. Zainteresowanie inteligentnymi zegarkami nie jest w Polsce spektakularne, trudno przewidzieć, czy taki sam los spotka pierścionki. Smart ring pełni bowiem podobne funkcje jak inteligentny…

04/2015, PROBLEM BRANŻY

Dla młodych

Biżuteria modowa kupowana jest najczęściej przez młode kobiety od 16 do 40 roku życia. Polki kupują biżuterię sztuczną, gdyż z jednej strony jest ona modna, z drugiej natomiast pozwala im na zabawę swoim wizerunkiem. Twórcy i importerzy biżuterii fashion oferują klientom stale nowe wzory. Wprowadzają kolekcje zarówno dla kobiet, jak…

04/2015, TEMAT MIESIĄCA

Moda na znak firmowy

Rynek biżuterii nazywanej powszechnie modową uległ ujednoliceniu. Niemal w każdym butiku z tym rodzajem biżuterii możemy znaleźć identyczne komplety ozdób. Moda wymusza na twórcach dostosowanie się do wymagań klientów i przygotowanie oferty, która spotka się z zainteresowaniem. Biżuterię modową sprzedaje w dużej mierze marka. Logo firmy umieszczone na ozdobie sprawia,…

04/2015, TEMAT MIESIĄCA

Polakom potrzebna jest edukacja dotycząca rzemiosła

Rozmowa z Olgą Werbeniec, prezesem Ogólnopolskiego Cechu Artystów Rzemieślników, na temat rzemiosła artystycznego w Polsce. Polski Jubiler: W świecie złotników, ale nie tylko, duże kontrowersje budzi sama terminologia, dlatego też na wstępie chciałabym panią zapytać, czym jest rzemiosło artystyczne? A co za tym idzie kim jest artysta rzemieślnik? Jakie warunki…

04/2015, RAPORT

Przywracanie wartości rzemiosłu

Mimo swoistej mody na wyroby rzemieślnicze, kiedy to do łask wracają wszelkie usługi wykonywane u rzemieślników, branża jubilerska nie odnotowuje spektakularnych zysków. Polacy chętnie dokonują zakupów u polskich projektantów odzieży, korzystają z usług krawców i szewców, zapominając, że biżuteria zaprojektowana na zamówienie ma zgoła inną wartość nie tylko materialną, ale…

04/2015, RAPORT