POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 62)

Elekroformowany bursztyn

Rozmowa z Błażejem Prokopiukiem, projektantem i autorem biżuterii artystycznej. Prokopiuk sztukę złotniczą zaczął zgłębiać w Wytwórni Antidotum, którą ukończył w 2015 r. Naukę kontynuuje na własną rękę, jak i z pomocą przyjaznych dusz. Obecnie prowadzi kursy z zakresu technik wytrawiania i ich zastosowania wraz z tradycyjnymi technikami złotniczymi w Wytwórni…

03/2016, DOBRE BO POLSKIE

Prawo na wakacjach

Sprzedawcy biżuterii chcący oferować swoje wyroby poza salonami jubilerskimi muszą pamiętać o obowiązku wydawania paragonu z kasy fiskalnej, a także o prawie klientów do reklamacji. W przeciwnym wypadku będą narażeni na karę finansową wynikającą z nałożonych przez ustawodawcę obowiązków. Okres wakacyjny to czas, kiedy w polskich kurortach licznie pojawiają się…

03/2016, PRAWO

Szkoła z ponad 60-letnią tradycją złotniczą

W 1945 roku w Częstochowie została utworzona jako Wolna Akademia Sztuk Pięknych, dziesięć lat później, w 1955 roku, rozpoczęto w niej kształcenie w zakresie złotnictwa. Była to pierwsza i przez długie lata jedyna w Polsce szkoła o tym profilu. Na przestrzeni lat szkoła zmieniała nazwę i strukturę. Dzisiaj znana jako…

03/2016, EDUKACJA

Zabawa w jubilera

Moda na samodzielne wykonywanie biżuterii spowodowała, że na polskim rynku pojawiły się zabawki dla dzieci, których celem jest stworzenie ozdób. Małe studio jubilerskie pozwala na rozwijanie dziecięcej wyobraźni, rozwija umiejętności manualne, a także uczy przestrzennego myślenia. Na rynku możemy znaleźć również zestawy pozwalające na tworzenie biżuterii dla nastolatek, a także…

03/2016, NARZĘDZIA

Pachnąca biżuteria i biżuteria przyszłości

mieniająca się moda wymusza na twórcach zmianę podejścia do biżuterii. Odpowiadając na zapotrzebowanie rynku, zmuszeni są do poszukiwania nowych materiałów jubilerskich, które sprawią, że ich biżuteria będzie wyróżniała się na tle konkurencji. A także umożliwi im promocję swojej marki poprzez niekonwencjonalne materiały użyte do jej produkcji. Można powiedzieć, że dzięki…

03/2016, PRODUKT

Kamienie szlachetne prosto do rąk jubilera

Na polskim rynku pojawia się coraz więcej firm oferujących kamienie szlachetne i kamienie syntetyczne. Te ostatnie, ze względu na swoją cenę oraz właściwości, są coraz chętniej kupowane przez twórców biżuterii. Kamienie syntetyczne podbijają rynek jubilerski nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Jak powszechnie wiadomo, popyt rodzi podaż, stąd…

03/2016, TEMAT MIESIĄCA, Z ŻYCIA BRANŻY - POLSKA

Twórca i maszyna

Nowoczesne narzędzia jubilerskie znacznie ułatwiają pracę w każdym warsztacie. Projektanci i twórcy coraz częściej wykorzystują je, aby biżuteria oddawana w ręce odbiorców była doskonała. Idealne prace i seryjne kolekcje, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii, pojawiają się zarówno w salonach jubilerskich, jak i w galeriach z biżuterią autorską. Praca twórcy biżuterii stała…

03/2016, TEMAT MIESIĄCA

Lepsze maszyny, konkurencyjne ceny produktu

Tajemnicą poliszynela jest fakt, że znaczna część biżuterii sprzedawanej na polskim rynku i projektowanej przez polskich twórców wykonywana jest poza granicami naszego kraju. Biżuteria znajdująca się w salonach jubilerskich, ale także w galeriach autorskich, produkowana jest najczęściej w Chinach, Indiach i we Włoszech. Z całą pewnością wpływ na taki stan…

03/2016, NARZĘDZIA, Z ŻYCIA BRANŻY - ŚWIAT

Fotograf od biżuterii

Fotografia kamieni jubilerskich i szlachetnych umieszczonych w biżuterii jest zadaniem niezwykle trudnym. Kamienie muszą zachwycać, budzić pożądanie oglądających. Nie dziwi zatem konieczność zamieszczania możliwie najdokładniejszych i najprecyzyjniejszych zdjęć, na podstawie których klient może wyrobić sobie zdanie na temat kamienia czy biżuterii oraz poznać jej walory estetyczne. Badania wskazują, że klienci…

03/2016, TEMAT MIESIĄCA

Moda na broszki

Czy to za sprawą premier Beaty Szydło, czy innych kobiet obecnych nie tylko w polityce – dość że w ostatnim czasie na polskim rynku jubilerskim obserwujemy modę na broszę. Polki kupują broszki zarówno w dużych salonach jubilerskich (znaczny wzrost sprzedaży odnotował i Kruk, i Apart), jak i w galeriach z…

03/2016, RAPORT

Młodzi szukają miejsca na rynku

Na polskim rynku jubilerskim brakuje miejsc, w których swoje prace mogliby prezentować i sprzedawać młodzi twórcy biżuterii. Ich droga do osiągnięcia sukcesu wydaje się znacznie dłuższa niż mogłaby być, gdyby istniał wypracowany sposób na promocję młodych twórców. W obecnej sytuacji skazani są oni na samodzielne poszukiwanie miejsca, w którym mogliby…

03/2016, PROBLEM BRANŻY

Zegarek Timberland

Marka Timberland wprowadziła na polski rynek zegarmistrzowski nową kolekcję czasomierzy na silikonowych paskach. W swoich inspiracjach Timberland nie odpłynął na szczęście zbyt daleko od swoich klasycznych modeli, ale wiernie połączył modny design z charakterystycznym stylem marki. Widać to nie tylko w solidnych gabarytach zegarków, ale również w ich kolorystyce. Czarny,…

03/2016, AKTUALNOŚCI