POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 46)
Muzeum Nadwiślańskie w Kazimierzu Dolnym posiada jeden z największych i najciekawszych w kraju zbiorów historycznego i współczesnego złotnictwa. Mieszcząca się w zabytkowych piwnicach Gmachu Głównego (Rynek 19) ekspozycja oddziału Muzeum Sztuki Złotniczej zachwyca jakością i oryginalnością prac zarówno dawnych mistrzów sztuki złotniczej, jak i twórców współczesnych. Wtym roku Muzeum Nadwiślańskie…
/
Czytaj artykuł...
Szczegóły projektu i regulamin wystawy ukażą się niebawem, jeszcze w bieżącym roku. Jednak już dziś chcemy podać garść szczegółów, które raczej nie ulegną zmianie. Oto wstęp i kilka punktów z tworzonego regulaminu. Biżuteria od pradziejów do dziś niesie wiele znaczeń. Jest ozdobą ciała i stroju, lokatą, wyrazem emocji – od…
/
Czytaj artykuł...
Maja Woźniak jest projektantką biżuterii, której prace wzbudzają coraz większe zainteresowanie nie tylko wśród miłośników biżuterii, ale także środowiska złotniczego. Artystka biżuterią zajmuje się od piętnastu lat i ma na swoim koncie dwie wystawy indywidualne. Maja Woźniak od kilku lat jest aktywnym członkiem Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych oraz Związku Polskich…
/
Czytaj artykuł...
Rozmowa z Katarzyną Ziębą, projektantką biżuterii. Czym dla pani jest biżuteria? Czy traktuje ją pani jako formę wyrazu artystycznego czy może jako przedmiot sztuki użytkowej? Bardzo cenię u ludzi wrażliwość, silną emocjonalność, nie jest łatwo jednak o tym opowiadać. Codzienność zmusza nas do życia w określonych ramach, które czasem są…
/
Czytaj artykuł...
Biżuteria kostiumowa, modowa, śmieciowa – to tylko niektóre z nazw, którymi określa się ozdoby produkowane jako dodatek do stroju. Są one przeciwstawiane biżuterii klasycznej, czyli wykonanej z materiałów jubilerskich Jednak mimo niepochlebnych opinii na ich temat nie tylko z roku na rok wzrasta wartość rynku, ale także pojawiają się na…
/
Czytaj artykuł...
Właściciele salonów jubilerskich nie doceniają potencjału, jaki tkwi w rynku biżuterii alternatywnej. W kolekcjach eksponowanych w salonach jubilerskich trudno znaleźć kolczyki do brwi, nosa czy języka. Polscy jubilerzy nie wprowadzają do swoich sklepów biżuterii, którą preferuje młode pokolenie Polaków, gdyż wychodzą z założenia, że potencjalna grupa odbiorców jest niewielka. Nic…
/
Czytaj artykuł...
Jak na każdym rynku, tak i na rynku diamentowej biżuterii można zaobserwować zmieniające się tendencje. Mimo że złote pierścionki z brylantami wciąż są najchętniej kupowanym rodzajem biżuterii w polskich salonach, to coraz większą popularnością cieszą się kolorowe kamienie. Kolorowe kamienie szlachetne stają się coraz popularniejsze, a wszystko za sprawą klasy…
/
Czytaj artykuł...
Biżuteria męska pojawiła się niemal we wszystkich salonach jubilerskich w Polsce. Jednak po chwilowym zainteresowaniu nią rynek zdaje się być nasycony. Polacy nie przekonali się do bransolet czy naszyjników. Wybierają dodatki tradycyjne – zegarek, spinki do mankietów czy krawatu. A jeżeli eksperymentują, to z formą tradycyjnej biżuterii. Sytuacja ta w…
/
Czytaj artykuł...
Polski rynek zegarmistrzowski nie różni się od innych rynków europejskich. Również na nim pojawiają się różnego rodzaju mody, które sprawiają, że klienci chętniej decydują się na dany model czasomierza. Trendy modowe zauważalne są przede wszystkim na rynku zegarków damskich, młodzieżowych, dziecięcych oraz sportowych. Kolekcje przeznaczone dla mężczyzn odwołują się raczej…
/
Czytaj artykuł...
Wartość rynku zegarmistrzowskiego, według danych opublikowanych w raporcie KPMG, w roku 2017 wyniesie 244 mln zł. Rynek ten stale się poszerza, a szansy zaistnienia na nim poszukuje coraz więcej polskich projektantów, którzy swoje innowacyjne pomysły chcą wyrazić w stworzeniu nowoczesnych i funkcjonalnych czasomierzy. Należy zwrócić uwagę, że większość dostępnych w…
/
Czytaj artykuł...
Rynek zegarmistrzowski w Polsce w ostatnim czasie stracił na rzecz rynku jubilerskiego. Tendencja, która dawała rynkowi zegarmistrzowskiemu palmę pierwszeństwa, została zatrzymana. Przyczyn tego faktu należy upatrywać w zwiększeniu się udziału kobiet w zakupach produktów luksusowych. Polki, decydując się na zakupy w tym segmencie, wybierają biżuterię. I o ile biżuterię kupują…
/
Czytaj artykuł...