POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 196)

Summary

Legnicki Exclusive Festival 2008 The preparations for the next edition of this 30 year’s old festival have started, under the supervision of Legnica Art Gallery. Here is what organisators are planning: exhibitions, happenings and scientific sessions facilitating the exchange of opinons about metodologies and occurances in the most recent Arts…

01-02/2008, SUMMARY

Limitowany sukces

Numerowane czasomierze Chociaż najczęściej kupowane są zegarki ze średnich półek cenowych, to wizerunek marek budują modele z limitowanych serii. Niewiele jest lepszych wyznaczników osobistego prestiżu niż czasomierz opatrzony numerem kolejnym, im mniejszym, tym lepiej Ze znaczenia tej formy promocji zdaje sobie sprawę Krzysztof Janczak, właściciel Zielonogórskiej Manufaktury Zegarkowej, firmy odwołującej…

01-02/2008, SKLEP

Dwie garście diamentów i pół beczki ametystów proszę

Tucson – targi na wielką skalę 1 lutego ruszą największa na świecie impreza gemmologiczno-jubilerska – Gem Show w Tucson w amerykańskim stanie Arizona. Całe, liczące niemal milion mieszkańców miasto, zamienia się na dwa tygodnie w gigantyczną powierzchnię handlową. popularny widok – sprzedaż ametystów i turkusu na parkingu Na oficjalnej liście…

01-02/2008, SUMMARY

Rok możliwości. Walny Zjazd Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych

W wykorzystaniu wszystkich możliwości stojących przed złotnikami przeszkadza im często natłok codziennych obowiązków i kłopotów – taki wniosek można wysnuć po ostatnim walnym zjeździe artystów – złotników.   Dużą część spotkania zajęło omawianie problemów z uzyskiwaniem znaków probierczych. Przyczyny problemów w liście do uczestników starały się tłumaczyć panie Aleksandra Górkiewicz-Malina…

01-02/2008, SKLEP

Kolorowy czas

To najbardziej kolorowa kolekcja zegarków Timex od lat. Barwami pasków linii Timex T Series Chronograph są: czerwony, fioletowy, biały i piaskowy. Tę damską kolekcję charakteryzują również wyraziste tarcze pokryte masą perłową – to ciekawy zabieg w zestawieniu z dynamiczną stylistyką zegarków oraz ich zaawansowanymi funkcjami. Modele wyposażono w chronograf …

01-02/2008, SUMMARY

12/2007

12/2007

Ukraina się bogaci

Jesienna edycja Jeweller Expo Ukraine 2007 w Kijowie Na Ukrainie wzrasta zarówno liczba kupujących biżuterię, jak i produkcja wyrobów jubilerskich. Mimo geograficznej bliskości na razie tylko polscy producenci maszyn jubilerskich korzystają z koniunktury na tym rynku Kijowskie targi rozkwitają – mówi Jarosław Dziopa z firmy Argenta (Kielce), wystawiający się na…

12/2007, TARGI

Młody przybój “Koralikowi” amatorzy – szansa, czy zagrożenie

Błyskawicznie rośnie liczba młodych osób nieprofesjonalnie zajmujących się wyrobem biżuterii. W znacznej większości są to wyroby wykorzystujące materiały niskiej jakości i nieskomplikowane wzornictwo, ale za to bardzo tanie. Wyroby są rozpowszechniane w ramach młodzieżowej społeczności i przez Internet. Część z tych osób zaczyna się także profesjonalizować, zarówno jeśli chodzi o…

12/2007, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria Art Deco – wielki powrót

W latach 20. i 30. XX w. biżuteria sięgnęła artystycznych szczytów, a jubilerstwo stało się jedną z najbardziej pasjonujących dyscyplin wzornictwa i zdobnictwa. Dziś prace ówczesnych złotników są jednym z głównych przebojów aukcji Międzywojenna biżuteria wykonana ze stopów złota z innymi metalami, które nadawały jej odpowiedni kolor, dziś pokryta jest…

12/2007, DZIEDZICTWO

Gagat tajemniczy – zapomniany

Niezbyt trafnie nazywano go czarnym bursztynem. Mimo iż powstał z uwęglenia najbardziej smolnych, przesyconych żywicą części drzew iglastych – araukarii, łatwo go od prawdziwego bursztynu odróżnić. Wystarczy próbkę dotknąć końcem rozżarzonej szpilki, by przekonać się, że bursztyn wydziela balsamiczny aromat, zaś gagat zapach tlącego się węgla Gagat to bitumiczna odmiana…

12/2007, GEMMOLOGIA

Blask odbitego światła

Gdyby twoja ulubiona marka była człowiekiem, to kim by była? To najczęstsze pytanie z arsenału psychologicznych technik badania wizerunku marki. Marka, której brak osobowości, emocji, własnego stylu – przepada na rynku. Dosłownym przełożeniem tej zasady na działania marketingowe jest wybór odpowiedniego ambasadora marki. Dodajmy, że przełożeniem bardzo skutecznym Lidia Popiel…

12/2007, RYNEK

Zegarkowe rzadkości

Koniec roku to okazja do refleksji na temat przemijającego czasu. To dobra okazja do wprowadzenia na rynek niebanalnych zegarków. Chociaż najczęściej kupowane są ze średnich półek cenowych to wizerunek marek budują modele z limitowanych serii.   Ze znaczenia tej formy promocji zdają sobie właściciele Zielonogórskiej Manufaktury Zegarkowej, firmy odwołującej się…

12/2007, PRAWO