POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 143)
Jacques Cartier, szesnastowieczny francuski korsarz, podróżnik i odkrywca, znany także z licznych odkryć na terenie dzisiejszej Kanady, był święcie przekonany, że odkrył złoto i diamenty w miejscu nazwanym z tego powodu Cap Diamant (obecnie znajduje się tam miasto Quebec). Pierwszy kanadyjski diament Ale trzy wieki później powtarzające się co pewien…
/
Czytaj artykuł...
Na rynku zegarmistrzowskim pojawiła się limitowana edycja zegarka Tissot Couturier Marcin Gortat Limited Edition 2010, która zadedykowana została Marcinowi Gortatowi, gwieździe polskiej i międzynarodowej. Czasomierz został wykonany na miarę wielkiego sportowca ze wszystkimi charakterystycznymi detalami, które zadowolą licznych fanów koszykówki i miłośników zegarków. Dla uczczenia polskiego ambasadora Tissot, na deklu…
/
Czytaj artykuł...
Marek Piotrowskiprawnik, doradca podatkowy Sezon wakacyjny sprzyja podejmowaniu działalności gospodarczej wychodzącej naprzeciw oczekiwaniom osób spędzających czas na wakacjach. Wysyp punktów sprzedaży detalicznej biżuterii i innych wyrobów jubilerskich rozsianych chociażby wzdłuż całego polskiego wybrzeża wiąże się, z obowiązkiem należnego rozliczenia się z urzędem skarbowym. Zwolnienie z podatku Obok niewątpliwego uroku prezentowanej,…
/
Czytaj artykuł...
Miłośnicy sztuki biżuteryjnej mieli okazję uczestniczyć w niezwykłym pokazie biżuterii stworzonej przez izraelską projektantkę Dori Csengeri. Biżuteria tej projektantki jest przez znawców określana jako „nowe zjawisko w modzie”, gdyż oczarowuje bogactwem materiałów, barw, faktur i deseni. Izraelska projektantka z doskonałym wyczuciem łączy materiały: jedwab, kamienie szlachetne ze szkiełkami, kawałkami muszli…
/
Czytaj artykuł...
Ana Albuquerque jest portugalską artystką, która po otrzymaniu dyplomu z rzeźby na School of Fine Arts w Lizbonie rozpoczęła swoją przygodę z biżuterią. Wraz z artystką Valentiną Garcia stworzyła swoją markę o nazwie „meetjewelry” (www.meetjewelry.com). W 2007 roku została mianowana wiceprezydentem Portuguese Association of Contemporary Jewellery. Od 2008 roku wykłada…
/
Czytaj artykuł...
Firma PILGRIM z okazji wakacji wprowadziła na polski rynek nową kolekcję biżuterii Blooming. Projektanci współpracujący z marką PILGRIM zaproponowali w niej duże wzory kwiatowe. Masywne kwiaty zdobią naszyjniki, bransolety, kolczyki oraz pierścionki. Kolekcję dostępną zarówno w srebrze, jak i złocie zdobią kwiaty w kolorze morskich głębin, pudrowego różu i mięty…
/
Czytaj artykuł...
Rozwój przedsiębiorstwa wymaga ciągłego inwestowania. W takiej sytuacji warto rozważyć możliwość wykorzystania dofinansowania inwestycji z funduszy Unii Europejskiej. W 14 bankach komercyjnych polscy przedsiębiorcy mogą już ubiegać się o przyznanie kredytu technologicznego na działalność związaną z wdrażaniem nowych technologii. Kredyt technologiczny jest częścią Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka. Zasady udzielania tego…
/
Czytaj artykuł...
Intrygujące i ciekawe ozdoby z arcyciekawym kamieniem – krzemieniem pasiastym, po raz kolejny można będzie obejrzeć w północnej Polsce. Tym razem dzięki wystawie czasowej przygotowanej przez Muzeum Okręgowe w Toruniu. I to już po raz drugi, bowiem wcześniej pokazano autorską wystawę Cezarego Łutowicza, pt. Struktury, faktury, formy. Cezarego Łutowicza biżuteria…
/
Czytaj artykuł...
„Polski Jubiler”: Skąd wzięło się u pani zamiłowanie do biżuterii? Ela Gierak, projektantka biżuterii: Od kiedy pamiętam, lubiłam oryginalną, ciekawą biżuterię. Lubiłam ją oglądać, kupować, nosić. Niestety, wzornictwo w tamtym czasie było bardzo ubogie, a jeżeli już było coś ciekawszego, to mnie nie zawsze było stać na takie szaleństwo. Kiedy…
/
Czytaj artykuł...
Każdy właściciel salonu jubilerskiego musi dbać o swój asortyment. Biżuteria, która oferowana jest klientowi, powinna być przechowywana w czystości. Aby to osiągnąć, należy mieć w swoim sklepie zapas środków umożliwiających odpowiednią konserwację kosztowności. Na polskim rynku można zaopatrzyć się w n a j n o w o c z e…
/
Czytaj artykuł...
Wielkimi krokami zbliżają się wakacje, które nie muszą dla jubilerów oznaczać spadku sprzedaży biżuterii. Właściciele salonów jubilerskich, szczególnie ci, których sklepy znajdują się w miejscowościach uchodzących za turystyczne, mogą liczyć na znaczne zwiększenie sprzedaży. Warto pamiętać, że podczas wakacyjnego odpoczynku dobre efekty sprzedaży nie muszą osiągać tylko bursztynnicy jako sprzedawcy…
/
Czytaj artykuł...