POLSKI JUBILER » NUMERY (Strona 122)

Cudzoziemiec u jubilera

W salonach jubilerskich coraz częściej robią zakupy cudzoziemcy. Zainteresowani są oni przede wszystkim unikatową, polską biżuterię stworzoną ze srebra, bursztynu a także krzemienia pasiastego. Zakupy dokonywane przez cudzoziemców są nie tylko okazją do zwiększenia sprzedaży biżuterii, ale także promocją polskich wyrobów biżuteryjnych poza granicami naszego kraju. Właściciele coraz częściej wychodzą…

07-08/2011, TEMAT MIESIĄCA

Festiwal Krzemienia Pasiastego

Po raz pierwszy zorganizowany zostanie w Sandomierzu Festiwal Krzemień Pasiaty – Kamień Optymizmu, któremu towarzyszyć będzie Ogólnopolski Konkurs Biżuterii Autorskiej. Kulminacja imprezy odbywać się będzie od 9 do 11 września. Tematem przewodnim będzie oczywiście krzemień pasiasty, ale w wielu jego aspektach. Od archeologii, historii, mineralogii, rzemiosła, sztuki złotniczej i zbiorów…

07-08/2011, PANORAMA

Salon jubilerski w terenie

Właściciele salonów jubilerskich w okresie wakacyjnym decydują się na umieszczenie swojego asortymentu poza salonem. Część z nich podejmuje decyzję o otwarciu filii w wakacyjnym kurorcie, inni starają się wyjść z biżuterią poza salon jubilerski. Sprzedaż w okresie letnim znacznie różni się od sprzedaży tradycyjnej. Biżuteria z całą pewnością cieszy się…

07-08/2011, SKLEP

ZRP realizuje szkolenia o innowacyjności w MŚP

1 czerwca 2011 r. Związek Rzemiosła Polskiego rozpoczął realizację projektu „Innowacje – to proste”. Projekt finansowany z funduszy unijnych w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki jest realizowany w partnerstwie z firmą BDKM Grupa Doradcza Sp. z o.o. Działania przewidziane w ramach projektu składają się z 3 elementów: badawczego, szkoleniowego oraz…

07-08/2011, PANORAMA

Kamień księżycowy z Meethiyagoda

Kamień księżycowy z Meethiyagoda od przeszło stu lat cieszy się wielką estymą. Zawdzięcza ją przede wszystkim atrakcyjnie bladobłękitnej, delikatnej barwie efektu adularescencji przypominającej do pewnego stopnia blask księżyca oraz niezwykle wysokiej czystości wykazujących go skaleni potasowych (ortoklazów), czasem wręcz idealnie przezroczystych (fig. 1). Około 1905 roku zwrócili nań uwagę rolnicy…

07-08/2011, GEMMOLOGIA

Biżuteria dla wymagających

Kamienie szlachetne najczęściej łączone są ze złotem i platyną. Jednak na polskim rynku jubilerskim coraz częściej można spotkać się z sytuacją, że diamenty, szafiry czy szmaragdy łączone są ze srebrem czy tytanem. Biżuteria tworzona, na razie tylko przez artystów, zyskuje coraz większą rzeszę zwolenników i nie można wykluczyć, że ich…

06/2011, TEMAT MIESIĄCA

Klientki preferują kolczyki

Właściciele salonów jubilerskich muszą uzupełniać swój asortyment wraz ze zmianami dokonującymi się na rynku jubilerskim oraz obowiązującą w danym sezonie modą. Niemal w każdym sklepie z biżuterią można znaleźć popularne charmsy, beadsy czy bransoletki ze skóry, srebra czy złota. Jednak w tym sezonie na polskim rynku jubilerskim obowiązywać będzie moda…

06/2011, TEMAT MIESIĄCA

06/2011

06/2011

Niemy sprzedawca

Każdy właściciel salonu jubilerskiego, poza zapewnieniem klientom możliwości wyboru biżuterii z różnorodnych jej rodzajów, musi także zadbać, aby wybrana przez odbiorcę ozdoba została odpowiednio opakowana. Opakowanie biżuterii jest jednym z niezbędnych elementów, nie tylko marketingu prowadzonego przez dany salon jubilerski, ale także budowania wizerunku salonu w oczach klientów. Nie można…

06/2011, TEMAT MIESIĄCA

Osiemset złotych za szwajcarski zegarek

Rozmowa z Stanley Bark, Country Manager,Swatch Group Poland Polski Jubiler: Jak ocenia Pan polski rynek zegarmistrzowski? Jakie jest zainteresowanie Polaków zegarkami „z górnej półki”? Stanley Bark, Country Manager, Swatch Group Poland: Z natury jestem optymistą, dlatego też nie zaskakuje mnie sytuacja szwajcarskich marek zegarmistrzowskich na polskim rynku. Wystarczy powiedzieć, że…

06/2011, LUDZIE BRANŻY

Biżuteria na wystawie

Powszechnie wiadomo, że najważniejsza w salonie jubilerskim jest biżuteria. Jednak jeśli nie będzie ona odpowiednio wyeksponowana to z całą pewnością nie znajdzie swoich odbiorców. Umiejętność odpowiedniego wyeksponowania biżuterii jest podstawowym elementem, który umożliwi właścicielom salonów jubilerskich pozyskanie nowych klientów. Właściciele salonów jubilerskich, którzy umieszczają swoje kosztowności bez zaplanowanej wcześniej strategii,…

06/2011, SKLEP

Nowa marka biżuteryjna w Polsce

W Poznaniu kolejny swój sklep otworzyła australijska marka biżuteryjna Diva. Jest to dynamicznie rozwijająca się firma, której głównym celem jest wytyczanie biżuteryjnych trendów i dostarczenie modnych ozdób. Jest częścią największego na świecie przedsięwzięcia w branży modnej biżuterii. Posiada ponad 4000 sklepów w 26 krajach świata, m.in.: Australia, Nowa Zelandia, Wielka…

06/2011, PANORAMA