POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 200)

ABC dla rozpoznających złoża bursztynu w Gdańsku

Już 26 września odbędą się pierwsze przetargi na dzierżawę gruntów należących do Gminy Miasta Gdańska na potrzeby rozpoznania złóż bursztynu na jej terenie. Prezentujemy najważniejsze elementy zarządzenia Prezydenta Gdańska w tym zakresie D jak Dzierżawcy Z chwilą wejścia w życie zarządzenia nieruchomości stanowiące własność Gminy Miasta Gdańska będą mogły być…

09/2007, BURSZTYN

Jak promować bursztyn?

Lipiec zaowocował kilkoma działaniami promocyjnymi na rzecz branży bursztynniczej: pióro Amber Rex dla Lecha Wałęsy, bransoleta z bursztynem dla Roda Stewarta, rozwijanie inicjatywy klastrowej “Bursztynowa Delta” i kogut lepiony na Targu Węglowym skłoniły nas do zadania pytania osobom opiniotwórczym w naszej branży – jak promować bursztyn? Adam Pstrągowski,właściciel firmy S&A…

09/2007, SONDA

Prezydent Paweł Adamowicz promuje bursztyn

To był wyjątkowy lipiec dla promocji bursztynu. Zawdzięczamy to działaniom prezydenta Gdańska 2 lipca w Muzeum Bursztynu prezydent Adamowicz przyznał. Lechowi Wałęsie bursztynowe pióro Amber Rex za zasługi dla promocji miasta, kilka dni później podpisał historyczne zarządzenie w sprawie dzierżawy nieruchomości gminnych na potrzeby rozpoznania złóż bursztynu, a 26 lipca…

09/2007, PANORAMA

Już nie tylko polski bursztyn w Las Vegas

JCK to jedne z najbardziej znaczących targów na świecie, jednak ciągle brakuje na nich dobrej promocji polskiego bursztynu – zauważa Mariusz Gliwiński, właściciel firmy Ambermoda, który od wielu lat sprzedaje swoje wyroby na amerykańskim rynku. Warto brać przykład z innych, choćby z doskonałej promocji larimaru, niebieskiego kamienia z Dominikany. Targi…

07-08/2007, TARGI

Koniec i kropka

W sobotę 16 czerwca w Gazecie Krakowskiej ukazała się duża reklama firmy z Dublina, która ogłosiła, że przez trzy dni skupuje brylanty, najlepiej od 1 do 10 karatów, stare złote zegarki, mogą być zepsute, połamane, jak również wszelką biżuterię, starą, zabytkową, najlepiej w dużych ilościach, również uszkodzoną. Po przeczytaniu tej…

07-08/2007, RYNEK

Jak zrobić wrażenie na kliencie

Manifest Międzynarodowej Organizacji Experiential Marketing – IXMA obwieszcza powstanie nowej generacji konsumentów, którzy nie ufają wiadomościom i reklamie, a przed dokonaniem zakupu sprawdzają źródła informacji i potrzebują rekomendacji znajomych. Jak sprawić, żeby tacy klienci zaczęli utożsamiać się z marką, którą wybiorą? Zdaniem specjalistów IXMA należy wywołać w nich “unikalne doznanie”.…

07-08/2007, SKLEP

Rosną ceny srebra a nie popyt

Notowania srebra na rynku światowym osiągnęły w 2006 roku poziom 11,55 USD/troz. Średnia roczna cena tego metalu według Londyńskiego Rynku Metali Szlachetnych (London Bullion Market) była wyższa o 58 proc. niż w 2005 roku, w którym wynosiła 7,31 USD/troz – tak wynika z rocznego sprawozdania legnickiej spółki KGHM. Wzrost cen…

07-08/2007, RYNEK

Ewy Rudowskiej fascynacje naturą

Tworzenie jest największą pasją Ewy Rudowskiej. Kilka lat temu porzuciła dlań pewną posadę fotografika, zamieniając ją na niepewny status twórcy biżuterii unikatowej. Tak bardzo odmiennej, że mało kto dawał jej szanse powodzenia. Teraz także dzięki niej wraca do zdrowia. Z powodu problemów zdrowotnych projektantka musiała ograniczyć swą aktywność zawodową. Jednak…

07-08/2007, WZORNICTWO

Liczy się dobry pomysł!

O tym, jak prowadzić galerię w centrum handlowym z Moniką Gajewską-Poppe z Galerii Lewanowicz rozmawia Honorata Szczypek. Lokalizacja to jeden z głównych elementów, jakie należy brać pod uwagę myśląc o otworzeniu galerii w centrum handlowym. Trzeba też mieć pomysł na jej wystrój i ofertę oraz dobrych współpracowników, którzy pomogą w…

07-08/2007, SKLEP

Rozwój klastra bursztynników – niezbędne działania i priorytety

22 czerwca odbyło się kolejne spotkanie klastra bursztynników. Wzięły w nim udział 33 osoby – zarówno kluczowi producenci biżuterii, przedstawiciele organizacji branżowych, jak i samorządu lokalnego: Paweł Adamowicz, prezydent Gdańska oraz Jan Kozłowski, marszałek Województwa Pomorskiego. W imieniu organizatorów spotkanie otworzył Maciej Dzierżanowski, kierownik Obszaru Badawczego IBnGR Przedsiębiorstwa i Innowacje,…

07-08/2007, RYNEK

Praca, ale dla kogo?

Według badań marketingowych biżuteria jest na trzecim miejscu wśród prezentów, jakich oczekujemy pod choinką. To bardzo dobrze rokuje na drugą połowę tego roku. Tylko, czy będzie miał ją kto sprzedawać. Redakcja “Polskiego Jubilera” zapytała właścicieli firm jubilerskich, jak oceniają pierwszą połowę roku. Okazuje się, że nie jest źle: rośnie popyt…

07-08/2007, ZDANIEM DUKA

Globalizacja gustów i trendów

Juvelirnoje Obozrienie Rosyjski potencjał Rosyjski rynek jest odporny na globalizację gustów. Jak dowodzi sondaż przeprowadzony przez miesięcznik Juvelirnoje Obozrienie rosnący popyt na wyroby z żółtego złota na świecie nie jest powszechną tendencją w Rosji. Z relacji z targów w Bazylei wynika, że rosyjscy przedsiębiorcy z uwagą obserwują światowe trendy. Są…

07-08/2007, Z PRASY EUROPEJSKIEJ