POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 171)

Przedświąteczne porządki w sklepie jubilerskim

Ludzie kupują biżuterię przede wszystkim oczami, dlatego warto przed szczytem świątecznym szczególnie starannie przemyśleć ekspozycję, tak aby była formą wizualnego motywowania klientów do dokonania zakupu Podstawowym celem merchandisingu w sklepie jest wzrost jego sprzedaży i zysków. Przed świętami właściciel i obsługa sklepu powinni sprawdzić, czy z tego punktu widzenia placówka…

10/2008, SKLEP

Konkurs na prezenty dyplomatyczne z bursztynem

Na początku października prezydent Gdańska Paweł Adamowicz ogłosił konkurs na prezenty dyplomatyczne. Zgłoszenia należy nadsyłać do 15 listopada Komisja konkursowa przyzna trzy główne nagrody w trzech kategoriach o wartości 2000 złotych brutto każda. Nagrodzone lub wyróżnione przez komisję konkursową prace mogą zostać zakupione przez Miasto Gdańsk na podstawie odrębnych umów…

10/2008, PANORAMA

Traktujmy klientów poważnie

Przypominamy podstawowe informacje probiercze dla osób zainteresowanych zakupem biżuterii. Właścicielom sklepów proponujemy wyłożyć je w widocznym miejscu oraz informować klientów o próbie wyrobu, wyjaśniać znaczenie poszczególnych znaków i wydawać zawsze rachunek. To z pewnością umocni wiarygodność i pozytywny wizerunek sklepu. W Polsce obowiązuje obligatoryjny system probierczy. Nakłada to na osoby…

10/2008, SKLEP

Pióro dla prezydenta

Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz otrzymał bursztynowe pióro Amber Rex za popularyzację bursztynu. Jego zasługi docenili organizatorzy targów – Międzynarodowe Centrum Targowe i Pracownia Sztuk Plastycznych Przyznanie nagrody zbiega się z 10-leciem prezydentury Pawła Adamowicza i dlatego wyróżniony otrzyma pióro z numerem 10. Prezydent Gdańska od kilku lat konsekwentnie promuje bursztyn…

10/2008, PANORAMA

Album o bursztynie “Top Amber”

Uchwycenie oraz utrwalenie ważnych i cennych zjawisk w dziedzinie wzornictwa biżuterii z bursztynem – to główny cel wydawców albumu. Publikację dotyczącą wzornictwa biżuterii bursztynowej na przestrzeni kilku ostatnich lat wydało Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników pod redakcją dr. hab. Sławomira Fijałkowskiego, znanego projektanta biżuterii, wykładowcy w Pracowni Projektowania Biżuterii na ASP w…

10/2008, BURSZTYN

Szlachetność jak złoto popłaca

Święta to znakomita okazja, żeby pomyśleć o innych. W kampanii promocyjnej w tym okresie warto pokazać, że sklep lub firmy, których biżuterię i zegarki można w nim kupić, nie stronią od marketingu zaangażowanego społecznie Specjaliści są zgodni: gdy na półce leżą dwa podobne wyroby, a jeden z nich wyprodukowała firma…

10/2008, SKLEP

Technika na targach jubilerskich w Moskwie

Na zakończonych 12 września w Moskwie targach Juvelir 2008 osobny pawilon przeznaczony był w całości na prezentację maszyn i narzędzi oraz środków do tworzenia biżuterii. Na kilkunastu stoiskach można było oglądać wiele nowych urządzeń wszystkich renomowanych firm z całego świata. Nadmienić należy, że każdy z producentów bardzo poważnie traktuje tamten…

10/2008, RYNEK

Kiedy złoto się nie świeci – mycie i czyszczenie biżuterii

Odlewanie, lutowanie, galwanizowanie, obróbka powierzchni, wszystkie te działania to codzienność każdego małego warsztatu złotniczego i dużego zakładu produkcji biżuterii. Niewiele jednak osób od razu skojarzy czyszczenie lub mycie z wytwarzaniem biżuterii. Tymczasem bez tych operacji często nie byłoby możliwe uzyskanie zadowalającego efektu końcowego Najczęściej wyroby jubilerskie wymagają umycia po polerowaniu…

10/2008, WARSZTAT JUBILERSKI

Wirtualna wycieczka po Muzeum Bursztynu w Gdańsku

Prezentacja nie tylko w atrakcyjny sposób przybliża zbiory i sale gdańskiego Muzeum Bursztynu, ale przede wszystkim imponuje bogactwem wiedzy o “złocie Północy” podanej wirtualnemu turyście przy pomocy różnorodnych form i środków. Architektura przedbramia w Gdańsku, w którym mieści się obecnie Muzeum Bursztynu, narzuciła merytoryczny podział ekspozycji. Dlatego wyodrębniono dwa główne…

10/2008, BURSZTYN

Nie jesteś sam przed świętami

W okresie szczytu sprzedaży z okazji Bożego Narodzenia właściciele sklepów jubilerskich działających na zasadzie franczyzy otrzymują silne wsparcie promocyjne od franczyzodawcy O tym, w jaki sposób firma YES Biżuteria wspiera swoich franczyzobiorców, z Karmeną Roztocką, marketing menedżerem w poznańskiej firmie, rozmawia Bogusława Baczewska Jak firma YES wspiera swoich franczyzobiorców w…

10/2008, SKLEP

Nowości na rynku

Nowy sklep z narzędziami jubilerskimi Krakowska firma W.Kociuba, jedna z czołowych polskich dostawców technologii jubilerskich, otworzyła swój drugi salon sprzedaży. Teraz obok dotychczasowego sklepu w Krakowie zakupy w firmie Wojciecha Kociuby będzie można zrobić również w Gdańsku. Nowy punkt oferuje pełną ofertę maszyn, narzędzi oraz wszelkich materiałów eksploatacyjnych. W gamie…

10/2008, RYNEK

VAT przy wewnątrzwspólnotowej dostawie biżuterii

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowyRegulacje ustawy o podatku od towarów i usług wskazują na procedurę tzw. czynności wewnątrzwspólnotowej dostawy wyrobów. Jej stosowanie pozwala na opodatkowanie dokonywanej dostawy według stawki w wysokości 0 procent Stosownie do regulacji ustawy o podatku VAT jedną z czynności podlegających opodatkowaniu VAT jest wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów,…

10/2008, SKLEP