POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 153)

Polski koszykarz ambasadorem marki Tissot

Marcin Gortat dołączył do grona ambasadorów Tissot, wśród których są tacy sportowcy, jak Michael Owen, Nicky Hayden czy Danica Patric. 18 września podczas specjalnie z tej okazji zorganizowanej konferencji Gortat otrzymał zegarek ze szkłem dotykowym Tissot T-Touch Expert. Na deklu zegarka został wygrawerowany podpis polskiego koszykarza oraz numer 13, z…

10/2009, PANORAMA

Zakład jubilerski na specjalnych warunkach

Niewiele osób zdaje sobie sprawę, że według polskiego prawa istnieje możliwość prowadzenia swojej działalności gospodarczej na specjalnych warunkach. Warto zastanowić się nad taką alternatywą, ponieważ korzyści z faktu umiejscowienia swojego przedsiębiorstwa w specjalnej strefie ekonomicznej (SSE) może przynieść spore zyski. Jednak najwięcej skorzystać z niego mogą wszyscy producenci biżuterii, którzy…

10/2009, WZORNICTWO

Stwórzmy dekadenta

W Galerii f150 na początku września odbył się wernisaż wystawy legnickiej “Dekadencji” i malarstwa Aleksandra Myjaka. Podczas wernisażu goście poproszeni zostali o narysowanie współczesnego dekadenta: na płótnie widniał tylko kontur postaci męskiej, a każdy za pomocą kredek i flamastrów mógł mu dorysować, co chciał. Współczesnego dekadenta można “tworzyć” aż do…

10/2009, PANORAMA

Opakowanie sposobem na oryginalność

W polskich salonach jubilerskich dominuje przekonanie, że niezależnie od rodzaju biżuterii klient otrzymuje niemal identyczne opakowanie. Niestety, takie podejście należy zmienić, ponieważ odbiorcom zaczęło zależeć, aby inaczej opakowana była biżuteria złota, a inaczej srebrna. Zależy im, aby pierścionek został zupełnie inaczej dostarczony niż choćby kolczyki. Właściciele salonów jubilerskich zazwyczaj nie…

10/2009, TEMAT MIESIĄCA

Sebastian Buescher

Sebastian Buescher mimo młodego wieku ma już na swoim koncie kilka poważnych wystaw, i to zarówno grupowych, jak i indywidualnych. Jego prace były pokazywane w USA, Wielkiej Brytanii, we Włoszech, w Holandii, Szwajcarii, ale także w innych krajach europejskich. Kształcił się na University of Westminster w Londynie na wydziale Art…

10/2009, WZORNICTWO

Polacy bardziej otwarci na sztukę i wzornictwo

Polski Jubiler: Skończył pan Akademię Sztuk Pięknych a na niej Wydział Tkaniny i Ubioru. W którym momencie poczuł pan, że będzie realizował się w tworzeniu biżuterii? Czy wiedział pan to od razu, czy musiał pan dojrzeć do decyzji, że pana życie podporządkowane będzie tworzeniu kosztowności? Paweł Kaczyński: Pracę przy biżuterii…

10/2009, DOBRE BO POLSKIE

Pudełko nie dla każdego

Piękne przedmioty powinny być zamknięte w pięknych opakowaniach. To powszechnie znana prawda. Nie można umieścić kosztownej biżuterii w papierowej torebce i w takim opakowaniu przekazać ją klientowi, ponieważ można mieć pewność, że tak potraktowany klient ponownie do naszego salonu nie przyjdzie. Renomowane salony jubilerskie, szczególnie te funkcjonujące na zachodnich rynkach,…

10/2009, TEMAT MIESIĄCA

Czeskie diamenty

dr Włodzimierz Łapot Laboratorium Gemmologiczne Uniwersytet Śląski Mało kto zdaje sobie sprawę, że bardzo blisko polskich granic można natknąć się na diamenty. Dowodzą tego sporadyczne znaleziska dokonywane przy okazji pozyskiwania czeskiego granatu (chromowego piropu) w Czeskim Średniogórzu i u podnóży Karkonoszy (por. “Polski Jubiler” 4/2009). Jednak wiarygodną dokumentacją – jak…

09/2009, GEMMOLOGIA

Nowoczesne i funkcjonalne

Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawiły się nowe kolekcje zegarków. Można odnieść wrażenie, że projektanci w sezonie jesienno-zimowym postawili na funkcjonalność czasomierzy. W salonach zegarmistrzowskich pojawiło się wiele nowych kolekcji zegarków, jednak ich stylistyka nie zmieniła się wiele w ciągu całego roku. Niezmiennie modne pozostają duże koperty i szerokie paski zarówno…

09/2009, ZEGARKI

Duże zmiany na rynku diamentów

W momencie, gdy świat obiegały informacje na temat zbliżającego się kryzysu finansowego, ekonomiści z całego świata wychwalali możliwości, jakie daje inwestowanie swoich oszczędności w diamenty. Wydawały się one najlepszą lokatą kapitału i sposobem na przetrwanie niestabilnych czasów. Jednak najnowsze dane spływające z rynku światowego pokazują, że w pierwszych czterech miesiącach…

09/2009, RYNEK

Diamentowa Polska

Jubilerzy obserwując to zwiększone zainteresowanie klientów, zaczynają kupować drogocenne kamienie szlachetne, które po oprawieniu oferują w salonach. Coraz częściej prowadzone są także akcje promocyjne, których zadaniem jest zachęcanie Polaków do większego zainteresowania brylantową biżuterią. Największa akcja promocyjna przeprowadzona została przez salony firmy W. Kruk, w której zaprezentowany został pierścionek Jedyny¨.…

09/2009, RYNEK

Rycerze na bursztynowym szlaku

Podczas III Europejskiego Święta Bursztynu, które odbyło się 9 sierpnia w Konopnicy, można było spotkać się z naukowcami, obejrzeć pokazy walk rycerskich, sposoby obróbki bursztynu i wyścigi rydwanów. – Europejskie Święto Bursztynu promuje pradawny szlak bursztynowy, niegdyś handlowy, dziś turystyczny – mówi Janusz Antczak, wiceprezes Stowarzyszenia Polski Szlak Bursztynowy. –…

09/2009, PANORAMA