POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 146)

Kłopot ze zgubioną fakturą

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Zaginięcie dokumentu potwierdzającego nabycie towarów lub usług stanowi dla wielu przedsiębiorców znaczny problem natury podatkowo-księgowej. W takiej sytuacji należy wiedzieć, jak w prawidłowy sposób udokumentować zaistniałe zdarzenie gospodarcze, a także w jakim okresie wykazać w prowadzonej dokumentacji otrzymany duplikat faktury. Przepisy prawa podatkowego Podstawową zasadą…

03/2010, PRAWO

Mała szkatułka zamiast pudełka

Jeszcze do niedawna opakowanie traktowane było jako nieznaczący dodatek. Uważano bowiem, że niezależnie od opakowania oferowana biżuteria będzie się dobrze prezentowała. Jednak takie podejście powoli się zmienia, szczególnie jeśli chodzi o pudełka, w które zamykane są prezenty ofiarowywane z okazji uroczystości religijnych. Pudełka na biżuterię, a szczególnie te przeznaczone na…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Droga biżuteria nie dla każdego

We współczesnej modzie biżuteryjnej nikogo nie dziwi fakt, że biżuteria może zostać wykonana ze wszystkiego. Klocki lego, modelina, masa silikonowa to niemal klasyczne już materiały, z których tworzona jest biżuteria. Rozwój sztuki, w tym sztuki biżuteryjnej, powoduje, że twórcy decydują się na użycie w swoich przedmiotach coraz to bardziej nietypowych…

03/2010, RYNEK

Zakupy w hurtowni jubilerskiej

Na polskim rynku jubilerskim pojawia się coraz więcej firm, których podstawowym celem działalności jest spełnienie oczekiwań właścicieli salonów jubilerskich. Dbają one o kompleksowe zaopatrzenie sklepów jubilerskich w cały możliwy asortyment. Hurtownie jubilerskie mają w swojej ofercie wszystkie niezbędne produkty, które muszą znaleźć się w salonie jubilerskim. Można w nich kupić…

03/2010, RYNEK

Polish design w sercu Szanghaju

W chińskiej dzielnicy Pudong w Szanghaju odbyła się wystawa polskich projektów współczesnego wzornictwa użytkowego pod nazwą “Polish Design”. Wystawa składała się z prawie 400 sztandarowych produktów przygotowanych przez 14 firm i indywidualnych twórców. Wśród prezentowanych eksponatów znalazła się biżuteria S&A oraz WK Investment, szkło artystyczne, porcelana, artykuły wyposażenia wnętrz, galanteria…

03/2010, PANORAMA

Moja praca to moja pasja

Rozmowa z Pawłem Wasiem “Polski Jubiler”: Jest pan uhonorowany wieloma nagrodami, m.in. pierwszą nagrodą w konkursie złotników i jubilerów “Bursztynowe rzemiosło” w 2008 roku, a ostatnio pańska biżuteria została “Klejnotem polskiej biżuterii”. Jaki wpływ na pana sztukę mają otrzymane nagrody? Czy mobilizują one do dalszej pracy, czy może wprost przeciwnie…

01-02/2010, DOBRE BO POLSKIE

Cenne jak biżuteria

Diamenty amerykańskiego jubilera przeszły do legendy po filmie “Śniadanie u Tiffany’ego”. Jednak ta sławna marka, mieszcząca się przy Piątej Alei w Nowym Jorku i licząca dziś ponad sto butików na świecie, szczyci się o wiele starszą tradycją. Firmę Tiffany & Co założył w 1837 roku na Manhattanie Charles Lewis Tiffany,…

01-02/2010, WZORNICTWO

Muzeum inspiruje i edukuje bursztynników

“Polski Jubiler”: Polska jest jednym z głównych producentów biżuterii bursztynowej, a sprzedaż biżuterii wykonanej z bursztynu z roku na rok się zwiększa. Muzeum Ziemi PAN również aktywnie uczestniczy w rynku jubilerskim. Od wielu lat współpracują państwo z branżą jubilerską. Na jaką pomoc z państwa strony może liczyć polskie środowisko bursztynnicze?…

01-02/2010, BURSZTYN

Sztuka sprzedaży

Stworzenie pięknej biżuterii jest dopiero początkiem trudnej sztuki, jaką jest sprzedaż luksusowych towarów. Fakt, że oferujemy klientom niecodzienne kosztowności nie znaczy, że będziemy odnotowywali rekordowe zyski. Właściciele sklepów jubilerskich muszą nauczyć się różnych sposobów nawiązywania kontaktu z klientem oraz sztuki eksponowania biżuterii, ponieważ tylko wówczas mogą liczyć na znacznie wyższe…

01-02/2010, SKLEP

Alarm u jubilera

Właściciele sklepów jubilerskich, oprócz dbania o swoich klientów i dostarczania im drogocennej biżuterii, muszą także zabezpieczyć swoją własność przed ewentualną kradzieżą. Nie mogą bowiem pozwolić, aby złodzieje bez przeszkód dostawali się do ich majątku. Każdy właściciel salonu jubilerskiego staje wcześniej czy później przed dylematem, w jaki sposób ochronić swój punkt…

01-02/2010, TEMAT MIESIĄCA

Sklep zabezpieczony przed złodziejem

Właściciel sklepu jubilerskiego, aby w pełni zabezpieczyć swoją własność, musi nie tylko zainstalować odpowiedni system alarmowy, ale także zadbać o właściwe wyposażenie wnętrza. Nie może bowiem pozwolić sobie, aby biżuteria stała się łatwym łupem dla włamywacza. W każdym sklepie jubilerskim muszą zatem znaleźć się gabloty wykończone antywłamaniowym szkłem oraz kasa…

01-02/2010, TEMAT MIESIĄCA

Promocja polskich specjalności eksportowych

Polska biżuteria może stać się polskim towarem eksportowym numer jeden. Aby się jednak tak stało, zarówno producenci, jak i jubilerzy muszą zrobić wszystko, co w ich mocy, by wypromować polskie drogocenności na zagranicznych rynkach. Nie można bowiem pozwolić, aby nasze klejnoty były noszone i podziwiane tylko przez naszych rodaków. Dzięki…

01-02/2010, EKONOMIA