POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 146)

Sezon na dewocjonalia trwa cały rok

Mimo że przed świętami wielkanocnymi w sklepach jubilerskich i na aukcjach internetowych można zaobserwować wzrost zainteresowania biżuterią religijną, to nie można zapominać, że ten typ biżuterii znajduje swoich odbiorców przez cały rok. Właściciele sklepów jubilerskich powinni posiadać w swojej ofercie biżuterię dewocjonalną zawsze, niezależnie od pory roku. Zawsze bowiem znajdą…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Sztabki, zegarki, monety

Od momentu, gdy światowe rynki opanowała recesja, można zaobserwować zwiększone zainteresowanie klientów kupnem sztabek złota. Złoto przestało być tylko kruszcem jubilerskim, a stało się bezpieczną lokatą kapitału. W ubiegłym roku sztabki złota były jednym z popularnych prezentów komunijnych, ponieważ gwarantowały zysk i stanowiły cenny prezent, którego wartość w przyszłości może…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria to nieodłączny element kobiecości

“Polski Jubiler”: Wprowadzenie na polski rynek marki Pandora niemal zbiegło się w czasie z kryzysem finansowym, który dotknął całą branżę jubilerską. Jak oceniają państwo swój debiut na polskim rynku jubilerskim? Czy kryzys finansowy miał wpływ na wasze funkcjonowanie w Polsce? Peter Mark: Nasz pierwszy rok obecności na rynku oceniamy bardzo…

03/2010, LUDZIE BRANŻY

Prezent na zamówienie

Zdarza się, że klienci wymagają więcej od właścicieli salonów jubilerskich i producentów biżuterii, niż ci są w stanie im zaoferować. Chcą oni bowiem, aby z okazji uroczystości religijnych dzieci otrzymały prezenty, które zostaną zaprojektowane i wykonane specjalnie dla nich. Projektowanie biżuterii na zamówienie nie jest jeszcze najpopularniejsze w naszym kraju,…

03/2010, TEMAT MIESIĄCA

Kłopot ze zgubioną fakturą

Marek Piotrowski prawnik, doradca podatkowy Zaginięcie dokumentu potwierdzającego nabycie towarów lub usług stanowi dla wielu przedsiębiorców znaczny problem natury podatkowo-księgowej. W takiej sytuacji należy wiedzieć, jak w prawidłowy sposób udokumentować zaistniałe zdarzenie gospodarcze, a także w jakim okresie wykazać w prowadzonej dokumentacji otrzymany duplikat faktury. Przepisy prawa podatkowego Podstawową zasadą…

03/2010, PRAWO

Branża jubilerska po kryzysie

Kryzys finansowy, który prześladował branżę jubilerską, jest już za nami. Polacy znowu zaczynają kupować biżuterię i w związku z tym jej producenci, hurtownicy półfabrykatów i kamieni szlachetnych będą mieli pełne ręce roboty. Jednak nie można zapominać, że kryzys finansowy wywołał zmiany w mentalności klientów, które nie ominęły także branży jubilerskiej.…

01-02/2010, RYNEK

Biżuteria i kamienie szlachetne

Od 19 do 22 lutego będziemy mieli okazję spotkać się na jednym z najważniejszych spotkań branżowych w Europie. Targi Inhorgenta Europe, które odbywają się w Monachium, to wiodące targi wyrobów zegarmistrzowskich, biżuterii, kamieni szlachetnych, pereł i technologii. Podczas spotkania branży będzie okazja uczestniczyć w seminariach, pokazach i wystawach specjalnych. Szczególne…

01-02/2010, PANORAMA

Najważniejsze spotkanie branży bursztynowej

Po raz siedemnasty odbędą się Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich Amberif. W dniach 10-13 marca do Gdańska przyjedzie blisko 450 wystawców, przede wszystkim z Polski, lecz również z Litwy, Belgii, Niemiec, Włoch czy Turcji. Organizatorzy spodziewają się, że ich stoiska odwiedzi sześć tysięcy gości z ponad 40 krajów…

01-02/2010, PANORAMA

Moja praca to moja pasja

Rozmowa z Pawłem Wasiem “Polski Jubiler”: Jest pan uhonorowany wieloma nagrodami, m.in. pierwszą nagrodą w konkursie złotników i jubilerów “Bursztynowe rzemiosło” w 2008 roku, a ostatnio pańska biżuteria została “Klejnotem polskiej biżuterii”. Jaki wpływ na pana sztukę mają otrzymane nagrody? Czy mobilizują one do dalszej pracy, czy może wprost przeciwnie…

01-02/2010, DOBRE BO POLSKIE

Cenne jak biżuteria

Diamenty amerykańskiego jubilera przeszły do legendy po filmie “Śniadanie u Tiffany’ego”. Jednak ta sławna marka, mieszcząca się przy Piątej Alei w Nowym Jorku i licząca dziś ponad sto butików na świecie, szczyci się o wiele starszą tradycją. Firmę Tiffany & Co założył w 1837 roku na Manhattanie Charles Lewis Tiffany,…

01-02/2010, WZORNICTWO

Muzeum inspiruje i edukuje bursztynników

“Polski Jubiler”: Polska jest jednym z głównych producentów biżuterii bursztynowej, a sprzedaż biżuterii wykonanej z bursztynu z roku na rok się zwiększa. Muzeum Ziemi PAN również aktywnie uczestniczy w rynku jubilerskim. Od wielu lat współpracują państwo z branżą jubilerską. Na jaką pomoc z państwa strony może liczyć polskie środowisko bursztynnicze?…

01-02/2010, BURSZTYN

Sztuka sprzedaży

Stworzenie pięknej biżuterii jest dopiero początkiem trudnej sztuki, jaką jest sprzedaż luksusowych towarów. Fakt, że oferujemy klientom niecodzienne kosztowności nie znaczy, że będziemy odnotowywali rekordowe zyski. Właściciele sklepów jubilerskich muszą nauczyć się różnych sposobów nawiązywania kontaktu z klientem oraz sztuki eksponowania biżuterii, ponieważ tylko wówczas mogą liczyć na znacznie wyższe…

01-02/2010, SKLEP