POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 13)

Inteligentny zegarek w modzie

Branża zegarmistrzowska ma problemy podobne do branży jubilerskiej. Klienci salonów zegarmistrzowskich stali się znacznie bardziej wymagający i rzadziej decydują się na zakup zegarka. Jednak na rynku zegarmistrzowskim jeden segment nie tylko nie odnotował strat w sprzedaży, ale jego wartość wzrosła – to segment zegarków smart. Wczasie kwarantanny klienci na całym…

01/2022, ZEGARKI

Nowy Polski Ład dla branży jubilerskiej

Branża jubilerka musi mieć się na baczności wobec nowego Polskiego Ładu, czyli programu społeczno-gospodarczego, który został zaproponowany przez obecną partię rządzącą. Polska branża jubilerska niestety na wprowadzonych zmianach straci, gdyż wszystkie podmioty gospodarcze w niej działające muszą liczyć się ze znacznie większymi kosztami pracy. Zmiana w podatkach Zmiana, którą już…

01/2022, PRAWO

Materializacja zainteresowań spoza sztuki

Rozmowa z Agnieszką Nowicką, projektantką, absolwentką ASP w Łodzi Pani biżuteria wyróżnia się na tle polskiej biżuterii artystycznej. Jak udało się pani stworzyć własny styl? Mój styl to głównie materializacja moich zainteresowań spoza obszaru sztuki. Około pięciu lat temu zaczęłam zgłębiać tajniki psychologii oraz nieco później psychoanalizy. Prowadzę dzienniki snów,…

01/2022, DOBRE BO POLSKIE

Promocja polskich specjalności eksportowych

Biżuteria może stać się polskim towarem eksportowym numer jeden. Aby się jednak tak stało, zarówno producenci, jak i jubilerzy muszą zrobić wszystko, co w nich mocy, by wypromować polskie drogocenności na zagranicznych rynkach. Nie można bowiem pozwolić, aby nasze klejnoty były noszone i podziwiane tylko przez naszych rodaków. Dzięki subwencjom…

01/2022, PRODUKT

Sztuka w cieniu zarazy

Twórcy biżuterii autorskiej w czasie globalnego kryzysu pandemicznego utracili najwięcej. Nie mieli możliwości prezentowania swojej sztuki podczas wystaw czy międzynarodowych targów. Nie mogli sprzedawać swojej biżuterii w galeriach. Musieli całkowicie przenieść się do świata wirtualnego, gdzie swoją sztukę prezentowali artyści z całego świata. Zaistnienie więc w świadomości klientów było niezwykle…

01/2022, PRODUKT

Nowe zasady na rynku jubilerskim

Pandemia zmieniła zasady gry na rynku jubilerskim. Wiele sklepów z biżuterią zostało zamkniętych, wiele podmiotów gospodarczych zawiesiło bądź zamknęło działalność. Utrzymanie się na powierzchni było zadaniem niezwykle trudnym, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorstw. Wydaje się jednak, że najgorsze już za nami. I właściciele salonów jubilerskich oraz producenci biżuterii muszą…

01/2022, PRODUKT

Smart biżuteria

Definicja i przeznaczenie dzisiejszej biżuterii na naszych oczach ulega transformacji. Biżuteria ma już nie tylko zdobić użytkownika, podkreślać styl, ale przede wszystkim musi być funkcjonalna. Biżuteria smart to wyzwanie dla branży jubilerskiej, gdyż konkurencja w tym segmencie rynku jest olbrzymia. Swoje kolekcje biżuterii inteligentnej wprowadziły już największe na świecie marki…

01/2022, TEMAT MIESIĄCA

Biżuteria poza-światem

Wydaje się, że przyszłością biżuterii jest stworzenie takich obiektów, które otworzą przed ich posiadaczami świat wirtualny. Warto więc przyjrzeć się pracom nad stworzeniem wirtualnej przestrzeni, w której nie wychodząc z domu, będzie można spotkać się ze znajomymi, uczestniczyć w wystawie, kupić towary i usługi czy wziąć kredyt, a mianowicie projektem…

01/2022, TEMAT MIESIĄCA

Nowa moda na rynku ślubnym

W ślad za trendami płynącymi z Zachodu na polskim ślubnym rynku jubilerskim pojawiła się nowa moda – na rezygnację z wymiany obrączek podczas ceremonii ślubnej. Młode pary coraz częściej decydują się na wymianę alternatywnych wobec obrączek symboli wiecznej miłości. Coraz częściej decydują się na zrobienie sobie wspólnego tatuażu czy kupno…

01/2022, TEMAT MIESIĄCA

Mężczyzna u jubilera

Właściciele salonów jubilerskich, zarówno tych tradycyjnych, jak i internetowych, podkreślają, że w ostatnim czasie nastąpił znaczny spadek sprzedaży biżuterii przeznaczonej dla mężczyzn. Fala popularności widocznie się przelała i mężczyzna w salonie pojawia się przede wszystkim po pierścionek zaręczynowy lub obrączkę. Popyt na męskie pierścienie, sygnety, bransolety czy łańcuszki zmalał. Jak…

01/2022, TEMAT MIESIĄCA

Precjoza na topie

W ostatnim czasie wzrosła sprzedaż precjozów – Polacy chętnie kupują srebrne świeczniki, sztućce oraz cukiernice. Mimo pandemii, podczas której klienci salonów jubilerskich niechętnie kupowali wszelkiego rodzaju prezenty, sprzedaż wyrobów jubilerskich wzrasta. Sytuacja ta wynika przede wszystkim z faktu, że wielu Polaków zmieniało wystrój swoich wnętrz, przeprowadzali remonty i potrzebowali przedmiotów,…

01/2022, PROBLEM BRANŻY

Moda w czasie pandemii

Klienci polskich salonów jubilerskich stawiają na klasykę. Kupują głównie biżuterię znanych i uznanych marek jubilerskich wykonaną ze złota i srebra. Jak podkreślają właściciele sklepów z biżuterią, rzadko decydują się na eksperymenty modowe. Sprzedaż biżuterii fashion w czasie pandemii znacznie spadła. Polacy przestali masowo kupować modne ozdoby. Jak podkreślają specjaliści, wpływ…

01/2022, PROBLEM BRANŻY