POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 137)

Pokaz biżuterii w galerii Techne

Miłośnicy sztuki biżuteryjnej mieli okazję uczestniczyć w niezwykłym pokazie biżuterii stworzonej przez izraelską projektantkę Dori Csengeri. Biżuteria tej projektantki jest przez znawców określana jako „nowe zjawisko w modzie”, gdyż oczarowuje bogactwem materiałów, barw, faktur i deseni. Izraelska projektantka z doskonałym wyczuciem łączy materiały: jedwab, kamienie szlachetne ze szkiełkami, kawałkami muszli…

07-08/2010, PANORAMA

Czas urlopów czasem nowych kolekcji

Firma PILGRIM z okazji wakacji wprowadziła na polski rynek nową kolekcję biżuterii Blooming. Projektanci współpracujący z marką PILGRIM zaproponowali w niej duże wzory kwiatowe. Masywne kwiaty zdobią naszyjniki, bransolety, kolczyki oraz pierścionki. Kolekcję dostępną zarówno w srebrze, jak i złocie zdobią kwiaty w kolorze morskich głębin, pudrowego różu i mięty…

07-08/2010, PANORAMA

Krzemień pasiasty – rzadszy niż diament

Intrygujące i ciekawe ozdoby z arcyciekawym kamieniem – krzemieniem pasiastym, po raz kolejny można będzie obejrzeć w północnej Polsce. Tym razem dzięki wystawie czasowej przygotowanej przez Muzeum Okręgowe w Toruniu. I to już po raz drugi, bowiem wcześniej pokazano autorską wystawę Cezarego Łutowicza, pt. Struktury, faktury, formy. Cezarego Łutowicza biżuteria…

07-08/2010, PANORAMA

Sztuczna biżuteria podbija rynek

Rynek biżuterii sztucznej rozwija się niezwykle dynamicznie. To jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku jubilerskiego. Coraz więcej klientów decyduje się na zakup sztucznej biżuterii, zamiast kupować kosztowności w salonach jubilerskich. Sztuczna biżuteria pojawiła się niemal wszędzie – opanowała modę ślubną, stała się asortymentem w salonach odzieżowych, sprzedawana jest na…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Wejście na rynek sztucznej biżuterii

W ciągu ostatnich kilku lat rynek biżuteryjny rozwinął się niezwykle dynamicznie. Tworzeniem „autorskiej” biżuterii zajęli się amatorzy, którzy oferują swoje wyroby zarówno za pośrednictwem stron internetowych, jak i w sprzedaży bezpośredniej. Na polskim rynku pojawiło się wiele punktów sprzedażowych, które oferują tanią, sztuczną biżuterię, a rynek hurtowni zdominowany został przez…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Nadążyć za trendami

Moda w sztuce biżuteryjnej zmienia się niezwykle szybko. Każdy sezon rządzi się swoimi prawami i projektanci starają się dostosować swoje kolekcje biżuterii do zmieniających się upodobań konsumentów. Projektanci wychodzą naprzeciw upodobaniom klientów i wzajemnie się uzupełniają. Można zaobserwować wzajemne przenikanie się świata biżuterii szlachetnej i sztucznej. Klienci bowiem chcą być…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Przenośny salon jubilerski

Sezon wakacyjny sprzyja sprzedaży biżuterii bezpośrednio na ulicy. Część właścicieli salonów jubilerskich decyduje się na pokazanie swojej biżuterii większemu gronu potencjalnych odbiorców i ustawia stragany z biżuterią tuż przy swoim sklepie. Jednak zachowanie takie sprawia, że jubilerzy narażeni są na kradzieże części swojego asortymentu i nie decydują się na pokazanie…

07-08/2010, SKLEP

Miłość od pierwszego kompletu

„Polski Jubiler”: Skąd wzięło się u pani zamiłowanie do biżuterii? Ela Gierak, projektantka biżuterii: Od kiedy pamiętam, lubiłam oryginalną, ciekawą biżuterię. Lubiłam ją oglądać, kupować, nosić. Niestety, wzornictwo w tamtym czasie było bardzo ubogie, a jeżeli już było coś ciekawszego, to mnie nie zawsze było stać na takie szaleństwo. Kiedy…

07-08/2010, DOBRE BO POLSKIE

Sztuczna biżuteria przegrywa ze srebrem

Polski rynek jubilerski zdominowany jest przez hurtownie srebrnej biżuterii i półfabrykatów. Polacy chcą kupować biżuterię srebrną i mimo rosnącej popularności biżuterii sztucznej o swoją pozycję lidera srebrna biżuteria może być spokojna. Z całą pewnością wpływ na sposób postrzegania srebra przez Polaków ma fakt, że Polska jest największym producentem srebra w…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Sztuczna biżuteria w salonie jubilerskim?

Sztuczna biżuteria zdobywa uznanie klientów, więc coraz więcej osób decyduje się na zamówienie jej do swoich sklepów z biżuterią. Właściciele salonów jubilerskich i jubilerzy sceptycznie odnoszą się do jej obecności w swoim asortymencie. W dużych sieciowych salonach jubilerskich coraz częściej można znaleźć biżuterię wykonaną z nieszlachetnych materiałów. Znajdują się tam…

07-08/2010, TEMAT MIESIĄCA

Punkt widzenia: Ana Albuquerque

Ana Albuquerque jest portugalską artystką, która po otrzymaniu dyplomu z rzeźby na School of Fine Arts w Lizbonie rozpoczęła swoją przygodę z biżuterią. Wraz z artystką Valentiną Garcia stworzyła swoją markę o nazwie „meetjewelry” (www.meetjewelry.com). W 2007 roku została mianowana wiceprezydentem Portuguese Association of Contemporary Jewellery. Od 2008 roku wykłada…

07-08/2010, WARSZTAT JUBILERSKI

Zabawa w kryształki

Kto nie zna kryształków Swarovskiego? Od przeszło stu lat marka jest liderem w dziedzinie ciętych kryształów, wprowadziła je do biżuterii, mody i dekoracji. Kryształy towarzyszą ludziom nie tylko w życiu codziennym, noszą je coraz częściej gwiazdy, szczególnie te, chodzące po czerwonym dywanie. Początki działalności W 1895 roku Daniel Swarovski wynalazł…

07-08/2010, TRENDY