POLSKI JUBILER » DZIAŁY (Strona 133)
Zakończyły się 11. Międzynarodowe Targi Bursztynu Ambermart, podczas których swoją ofertę handlową zaprezentowało 130 wystawców, głównie z Polski i Litwy. Gdańskie targi odwiedziło niemal 2600 osób z 35 krajów. Na tegoroczną edycję targów przybyło niemal 1100 kupców mniej niż w roku ubiegłym. Jednak mimo faktu, że na targach nie było…
/
Czytaj artykuł...
Coraz częściej można spotkać się z opinią, że faktoring to najprostszy i najlepszy sposób na pozyskanie pieniędzy. Z całą pewnością można powiedzieć, że jest to konkurencyjny, w stosunku do kredytu bankowego, sposób zapewnienia przedsiębiorstwu środków finansowych przeznaczonych na bieżące regulowanie płatności. Jak wynika z danych opublikowanych przez Główny Urząd Statystyczny,…
/
Czytaj artykuł...
Dane spływające z rynku napawają entuzjazmem, gdyż coraz więcej Polaków zainteresowanych jest kupnem biżuterii. Jednak właściciele salonów jubilerskich mówią o spadku zainteresowania biżuterią. Skąd takie rozbieżności? W ostatnim czasie mamy do czynienia z rozczłonkowaniem się rynku biżuteryjnego. Nasz rynek uległ podziałowi – z jednej strony znajdują się osoby, które swoich…
/
Czytaj artykuł...
dr Włodzimierz ŁapotLaboratorium GemmologiczneUniwersytet Śląski Fantazyjnie barwne diamenty (fancy diamonds) są w naturze wielką rzadkością. Stanowią ledwie śladową część światowego wydobycia diamentów. Początkowo interesowali się nimi głównie kolekcjonerzy i koneserzy kamieni jubilerskich. W centrum uwagi znalazły się dopiero pod koniec XX wieku, gdy pod wpływem mediów zyskały na popularności, szczególnie…
/
Czytaj artykuł...
Wiosną tego roku nowojorskie laboratorium gemmologiczne Amerykańskiego Instytutu Gemmologicznego (GIA) dokonało certyfikacji bezbarwnego syntetycznego diamentu jubilerskiego wytworzonego metodą CVD o wielkości 1,05 ct. (9,81 x 5,95 x 3,06 mm) i o kształcie gruszki. Jego barwę oceniono na równoważną G w skali GIA, a czystość na odpowiadającą P1 (I1). Powodem tak…
/
Czytaj artykuł...
Wbrew obawom jubilerów oraz analityków rynku, wartość rynku diamentowego w Polsce nie zmieniła się wraz z pojawieniem się kryzysu finansowego. Polacy nie tylko nie przestali kupować brylantowej biżuterii, ale nawet jej sprzedaż znacznie wzrosła. Brylantowa biżuteria cieszy się dużym zainteresowaniem klientów, przede wszystkim z powodu możliwości ulokowania w niej swoich…
/
Czytaj artykuł...
Na polskim rynku jubilerskim pojawiła się nowa kolekcja biżuterii projektantki Anny Orskiej. Kolekcja Winorośl – wspomnienie lata, to biżuteria, w której artystka stara się zatrzymać uciekające lato. Jej biżuteria, mimo że jesienna, niesie ze sobą wiele wakacyjnych nawiązań, szczególnie widocznych w kolorystyce.…
/
Czytaj artykuł...
W Polsce diamentowy rynek wtórny rozwija się bardzo powoli. Coraz więcej klientów stara się pozyskać jak najwięcej informacji na temat biżuterii, jaką posiadają w domu, oraz znaleźć okazję, aby kupić starą biżuterię z diamentami. Największym jednak zainteresowaniem kupujących cieszą się kamienie, które nie zostały umieszczone w biżuterii. Niestety, obserwując rynek,…
/
Czytaj artykuł...
W Londynie od 5 do 8 września odbywały się międzynarodowe targi biżuterii International Jewellery London. Podczas targów doceniono biżuterię zaprojektowaną i wykonaną przez Marcina Tymińskiego. Jego biżuteria zdobyła nagrodę za oryginalność projektu oraz inspirujące wzornictwo.…
/
Czytaj artykuł...
Projektanci czasomierzy starają się zaskakiwać klientów coraz to nowymi rozwiązaniami i ciekawym designem. Najciekawsze rozwiązania można zobaczyć w modzie w zegarach ściennych i budzikach. Można wśród nich znaleźć zarówno zegary kwarcowe, zasilane na baterię, jak również zegary mechaniczne. Jednak projektanci nie poprzestają na zaproponowaniu swoim klientom jedynie ciekawych form zegarów,…
/
Czytaj artykuł...
Podstawowym celem opakowania jubilerskiego jest podkreślenie walorów ukrytej w nim biżuterii. Pudełko musi być nie tylko eleganckie, ale także doskonale komponować się z rodzajem sprzedawanej biżuterii.Trudno określić zasadę, którą powinni kierować się właściciele salonów jubilerskich, wybierając opakowania. Jednak z całą pewnością można powiedzieć, że im droższa biżuteria, tym pudełko, w…
/
Czytaj artykuł...
Ministerstwo Gospodarki uwzględniło branżę jubilersko-bursztynniczą na liście 15 branż, których produkty będą promowane na rynkach międzynarodowych. Programy promocji będą polegały na wsparciu przedsiębiorstw z branży jubilerskiej, które ze względu na potencjał krajowej produkcji, jak i możliwości kreowania pozytywnych skojarzeń z krajem pochodzenia produktu, mogą stać się polskimi specjalnościami eksportowymi. Ministerstwo…
/
Czytaj artykuł...