GianCarlo Montebello urodził się w 1941 roku w Milanie. Uczęszczał do szkoły artystycznej w Sforza Castle, gdzie obecnie mieszka i pracuje. W 1967 roku, wraz z Teresą Pomodoro, założył warsztat jubilerski, w którym przez wiele lat pracowali zaprzyjaźnieni z nimi artyści. W późniejszym czasie założył GEM, w którym prezentował prace takich artystów, jak: César, Sonia Delaunay, Piero Dorazio, Lucio Fontana, Hans Richter, Larry Rivers, Niki de Saint Phalle, Raphael Jesus Soto oraz Alex Katz. W roku 1970 nawiązał bliższą znajomość z Man Ray, który został jego mentorem na wiele lat. Osiem lat później zaczął prezentować swoje prace szerszemu gronu. Montebello był jednym z inicjatorów Departamentu Sztuki Jubilerskiej w Mediolańskim Europejskim Instytucie Projektowania. Pod koniec lat 90. zakończył swój cykl prac ornamentowych, który rozpoczął projekt „ Ornaments for Bradamante”, wykonany z kamieni szlachetnych, stali oraz rożnych metali szlachetnych. Zapraszam serdecznie do punktu widzenia GianCarlo Montebello…
Biżuteria
Nie posiadam ulubionego sposobu wytwarzania biżuterii. Natomiast wielką wagę przykładam do jej wykonania i bardzo dokładnie pracuję nad projektem. Przedmiot, który powstaje, jest zawsze bardzo dokładnie przemyślany. Biżuteria jest dla mnie przedmiotem, którego należy stale używać – jest dobrem użytecznym, które musi służyć osobie, dla której została stworzona. W swojej pracy bardzo konsekwentnie trzymam się tej, ustalonej przeze mnie, zasady. Wyrażam siebie poprzez nieustanne poszukiwanie.
Inspiracja
Jestem niezmiennie zainteresowany ornamentyką ciała. Moja zaciekawienie ornamentyką ciała powoduje, że w moim umyśle tworzy się ciąg myśli, które zatopione są w ciągłym strumieniu, który obserwuję i staram się kontrolować dzięki narzędziom pracy.
Materiał
Nie mam ulubionych materiałów. Zazwyczaj wybieram takie materiały, które najbardziej będą odpowiadały projektowi, który zamierzam zrealizować. Czasami jednak łamię tę zasadę i realizuję projekt, który jest poświęcony tylko specyficznemu materiałowi, i staram się wydobyć jego właściwości, aby ukazać wszystkie jego estetyczne cechy, które następnie łączę z bardziej subtelną techniką wykonania.
Warsztat
Nie posiadam warsztatu jako typowego miejsca, gdzie tworzę swoje projekty. Najczęściej pracuję w studiu projektowym bądź w małym warsztacie, który służy tylko do wykonywania modeli z użyciem różnych materiałów, ale końcowa realizacja projektu ma miejsce w innych warsztatach jubilerskich. Perfekcyjny warsztat pojmuję jako indywiduum lub grupę ludzi, która uczestniczy w procesie nieustannej realizacji czegoś w najlepszy możliwy sposób.
Tradycyjna cz y współczesna
Projektuję na bieżąco, natychmiast przekładam swoje myśli na obiekt biżuteryjny, dlatego też prowadzę nieustanny dialog z materiałami i technikami, które pochodzą zarówno z okresów antycznych, jak i z tymi należącymi do teraźniejszości.