Zegarki traktowane są jako dodatek, który uzupełnia stylizację. Zastępują bransoletki i pozwalają na zmianę wizerunku. Dlatego też niezwykle ważne jest ich wzornictwo.
Kolekcje damskich zegarków zmieniają się z sezonu na sezon. Wszystkie marki zegarmistrzowskie starają się z a s k o c z y ć s w o i c h odbior ców, oferując ciekawe rozwiązania zarówno stylistyczne, jak i technologiczne.
Im ciekawi ej, tym lepiej
Kobiety w polskich salonach jubilerskich bardzo często decydują się na zegarek biżuteryjny. Zegarki na łańcuszku czy cienkiej srebrnej lub złotej bransoletce cieszą się największą popularnością, a wszystko za sprawą mody na noszenie kilku ozdób na przedramieniu. Zegarki biżuteryjne bez żadnego problemu można bowiem łączyć z bransoletkami. A tych im więcej, tym lepiej. Klientki polskich salonów jubilerskich poza zegarkami biżuteryjnymi wybierają czasomierze, których paski wykonane są ze skórzanych, kolorowych, niejednokrotnie ręcznie malowanych pasków. – Dla kobiet liczy się przede wszystkim wygląd zegarka – mówi Mikołaj Kryczkowski, właściciel salonu jubilerskiego. – Chcą, aby był modny i pasował do ubrania – dodaje. Kolorowe, delikatne zegarki spełniają te wymagania. Polki wybierają kolory pastelowe. – Bardzo często, kierując się trendami, chcą mieć zegarki, których autorami są projektanci mody – zauważa Mikołaj Kryczkowski. – Wiedzą bowiem, że te modele będą wpisywały się w trendy modowe – dodaje. Dlatego też w polskich salonach zegarmistrzowskich pojawia się coraz więcej czasomierzy sygnowanych logo firm odzieżowych, np. Dior, Chanel czy Prada. I mimo ich dość wysokich cen są chętnie kupowane przez Polki. Dużym zainteresowaniem cieszą się także czasomierze stworzone przez polskich projektantów. Jednak te ostatnie najłatwiej kupić za pośrednictwem internetu, gdyż właściciele polskich salonów niezwykle rzadko decydują się na ich wprowadzenie do swojego asortymentu z obawy, że nie znajdą się klienci gotowi kupić dany egzemplarz. – Moda na rynku damskich czasomierzy zmienia się dość często, dlatego wprowadzenie nowych, nieznanych marek zegarmistrzowskich wiąże się z dość dużym ryzykiem – ocenia Mikołaj Kryczkowski. – Lepiej stawiać na sprzedażowe hity – dodaje.
Plastikowe i sportowe
A hitów sprzedażowych w tym sezonie nie brakuje. Polki chętnie wybierają zegarki, których koperty wykonane są z plastiku. – Kierują się dwoma kryteriami – jednym jest cena zegarka, która nie może być wygórowana, a drugim jest kolor – zauważa Mikołaj Kryczkowski. – Plastikowe paski, kiepskiej jakości mechanizmy sprawiają, że są to zazwyczaj zegarki na jeden sezon, ale ten segment tak właśnie funkcjonuje – dodaje. Kobiety na kolorowe zegarki nie przeznaczają zazwyczaj więcej niż 150 zł i traktują je jako uzupełnienie swojej stylizacji. Trochę inaczej wygląda sytuacja na rynku zegarków sportowych przeznaczonych dla kobiet. Sportowy zegarek przyciąga swoim wzornictwem, ale musi również ułatwiać posiadaczce życie. – Kobiety wybierają zegarki sportowe, które poza podstawowymi funkcjami, oferują także możliwość liczenia spalanych kalorii, długości trasy czy ilości wykonanych ćwiczeń – wskazuje Mikołaj Kryczkowski. – Czasomierze sportowe muszą także wpisywać się w stylistyczne trendy – dodaje. Ich ceny są bardzo zróżnicowane. Można bowiem kupić zegarek za 200 zł, ale także za 5 tys. zł. Wszystko zależy od preferencji i zamożności klientów. W polskich salonach jubilerskich średnio kobiety na sportowy zegarek przeznaczają 700 zł.
Damski smartwatch
Ostatnio zmienia się również sytuacja na rynku damskich inteligentnych zegarków typu smartwatch. Do tej pory przekonywały one raczej mężczyzn, którzy traktowali je jako modny gadżet. Powoli sytuacja się wyrównuje, a na polskim rynku pojawiają się kolekcje przeznaczone dla kobiet. Smartwatche miewają już różnobarwne paski, zmieniające się koperty i nowe funkcje, które przeznaczone są dla kobiet. Poz w a l a j ą bowiem nie tylko na odbieranie rozmów telefonicznych czy wysyłanie SMS- ów, maili i wiadomości na Facebook lub Messengera, ale także na ustawienie pulsomierza, krokomierza czy bezprzewodowego słuchania muzyki. Poza tym wykonywane są z materiałów, które doskonale pasują do damskich strojów. Ich twórcy wykorzystują różowe i żółte złoto, a także tytan i aluminium, łącząc przy tym elegancję z nowoczesnością.
Kobi ety u zegarmistrza
Można powiedzieć, że kobiety znacznie częściej niż jeszcze kilka lat temu decydują się na zakupy w salonach zegarmistrzowskich. Zaczęły bowiem traktować zegarek jak modny dodatek, który należy posiadać. – Kobiety znacznie częściej niż mężczyźni decydują się na zmianę – zauważa Mikołaj Kryczkowski. – Dlatego też są tak ważnymi klientkami salonów zegarmistrzowskich, a projektanci prześcigają się w tworzeniu kolekcji przeznaczonych dla nich – dodaje. I mimo że przeciętna kobieta u zegarmistrza wydaje jednorazowo mniej niż mężczyzna, to przychodzi do niego znacznie częściej. Większość salonów decyduje się na wprowadzanie coraz to nowych kolekcji damskich czasomierzy, gdyż widzą zmiany w podejściu do zegarków. Jak zaś podkreślają specjaliści, potencjał rynku zegarków dla kobiet jest ogromny.