Przeglądasz dział PANORAMA (id:47) w numerze 07-08/2011 (id:99)
Ilość artykułów w dziale: 8
|
|
Branża jubilerska będzie miała okazję zapoznać się z ofertą handlową firm jubilerskich
od 3 do 5 września podczas Targów Zegarków i Biżuterii MIDORA. Targi są okazją
do zapoznania się z aktualnymi
trendami a także dokonania
niezbędnych zakupów.
Podczas targów będzie także
możliwość uczestnictwa w konferencjach
oraz warsztatach
a także zdobycie fachowej wiedzy
na temat sprzedaży biżuterii
klientowi detalicznemu.
Od 8 do 10 września w Gdańsku odbędzie się 12. edycja Międzynarodowych
Targów Bursztynu AMBERMART. Patronat Honorowy nad przedsięwzięciem
objął Minister Gospodarki, Marszałek Województwa
Pomorskiego oraz Prezydent Miasta Gdańska. Targi
AMBERMART są okazją do uzupełnienia asortymentu
w salonach jubilerskich przed grudniowym szczytem
zakupowym. Na targach można będzie zaopatrzyć
się w biżuterię wykonaną ze srebra i złota,
biżuterię z bursztynem, kamienie kolorowe oraz
sztukę użytkową. Targi to także okazja do udziału
w wydarzeniach kulturalnych. W tym roku organizatorzy
planują wernisaże wystaw biżuteryjnych
w gdańskich galeriach a także pokaz mody biżuteryjnej
podczas Święta Ulicy Mariackiej – serca
bursztynowego Gdańska. Podczas zeszłorocznej
edycji w targach wzięło udział ponad 120 wystawców,
którzy odwiedzeni zostali przez ponad 2600 gości
z kraju i zagranicy.
21 czerwca w Galerii Nieformalnej w Warszawie odbył się wernisaż wystawy biżuterii absolwentów i nauczycieli Wytwórni Antidotum. Prace można było podziwiać do 30 czerwca. Na wystawie zaprezentowano prace biżuteryjne wykonane podczas tegorocznych kursów prowadzonych przez Wytwórnię Antidotum. Wytwórnia Antidotum – jest pierwszą prywatną szkołą złotniczą w Polsce, która powstała w 2006 roku. Prowadzi kursy o zróżnicowanym poziomie i zakresie: złotnicze, rekonstrukcji historycznych, Art Clay, warsztaty hobbystyczne, repusowania, rysunku perspektywicznego dla złotników oraz obróbki bursztynu i emaliowania.
Od 5 do 6 lipca miłośnicy biżuterii i osoby zawodowo związane z branżą jubilerską mogli uczestniczyć w 8. Międzynarodowych Targach Biżuterii JOVELLA 2011 w Tel Awiwie. Na targach prezentowane było nowatorskie wzornictwo, gdzie swoją biżuterię zaprezentowało ponad 20 izraelskich projektantów oraz ponad pięćdziesięciu najzdolniejszych studentów. 8 edycja targów ukazała, że biżuterię można tworzyć niemal ze wszystkiego. Projektanci zaprezentowali bowiem swoje okazy biżuteryjne, które wykonane zostały z materiałów pochodzących z recyklingu i tworzyw sztucznych. Oprócz biżuterii wykonanej przez innowacyjnych projektantów oraz studentów na targach JOVELLA 2011 odwiedzający mogli kupić biżuterię złotą, diamenty i kamienie szlachetne.
8 czerwca w restauracji Belvedere odbyła się polska premiera kolekcji zegarków
Omega Ladymatic, którą poprowadziła aktorka Małgorzata Kożuchowska i Stanley
Bark, Country Manager Swatch Group Polska i Brand Manager marki Omega.
W trakcie prezentacji pokazany został film ze światowej premiery Ladymatic w 2010 r.
w Szanghaju z udziałem Nicole Kidman.
Od momentu prezentacji zegarków w Chinach
ich popularność rośnie na całym świecie i – jak
zapewnił Stanley Bark – kolekcja jest dostępna
w Polsce już od czerwca. Nowa kolekcja Omega
Ladymatic to kontynuacja linii o tej samej nazwie
z lat 50-tych ubiegłego stulecia. Wzornictwo
Ladymatic współgra z nazwą kolekcji: podobnie
jak oryginalne zegarki Ladymatic, nowa linia perfekcyjnie
łączy grację, ponadczasowy design
i rewolucyjne technologie. Nowa kolekcja, wyposażona
w kalibry Co-Axial i śmiałe elementy design
może czerpać inspirację z modeli z minionego
wieku, ale jej wizerunek nie pozostawia wątpliwości
– to czasomierze stworzone z myślą o kobietach
poszukujących akcesoriów, stanowiących nie tylko
wyjątkowo modny i wysmakowany przedmiot, ale
także wyposażonych w najlepszy z seryjnie produkowanych
mechanizmów na świecie, to zegarki
stworzone dla kobiet sukcesu nowej ery.
1 czerwca 2011 r. Związek Rzemiosła Polskiego rozpoczął realizację projektu „Innowacje
– to proste”. Projekt finansowany z funduszy unijnych w ramach Programu
Operacyjnego Kapitał Ludzki jest realizowany w partnerstwie z firmą BDKM Grupa
Doradcza Sp. z o.o. Działania przewidziane w ramach projektu składają się z 3 elementów:
badawczego, szkoleniowego oraz promocyjno – informacyjnego, a ich główny cel
to diagnoza barier wprowadzania innowacji oraz podniesienie kompetencji zawodowych
w zakresie jej wprowadzania w mikro, małych i średnich przedsiębiorstwach.
Podstawowym działaniem w projekcie będą szkolenia mikro, małych i średnich przedsiębiorców,
a także liderów Związku Rzemiosła Polskiego, izb rzemieślniczych oraz innych
organizacji partnerów społecznych, poprzedzone badaniami innowacyjności firm m.in.
rzemieślniczych i produkcyjnych. Pierwsze szkolenia, których program powstanie na bazie
przeprowadzonych badań, zostaną zorganizowane w trzecim kwartale 2012 roku. Projekt
zakończy się 30 maja 2013 roku.
Po raz pierwszy zorganizowany zostanie w Sandomierzu Festiwal Krzemień
Pasiaty – Kamień Optymizmu, któremu towarzyszyć będzie
Ogólnopolski Konkurs Biżuterii Autorskiej. Kulminacja imprezy
odbywać się będzie od 9 do 11 września. Tematem przewodnim będzie oczywiście
krzemień pasiasty, ale w wielu jego aspektach. Od archeologii, historii,
mineralogii, rzemiosła, sztuki złotniczej i zbiorów muzealnych – do działań
inspirowanych lub skojarzeniowo związanych z krzemieniem. Podczas festiwalu
będzie możliwość uczestniczenia w wystawach, konkursach prac złotniczych
z krzemieniem pasiastym, obejrzeć filmy. W czasie festiwalu odbędą się także
warsztaty złotnicze. Organizatorzy zapraszają także do nadsyłania prac na konkurs.
Szczegółowe informacje oraz regulamin konkursu można znaleźć na stronie
internetowej www.krzemienpasiasty.info. Ostateczny termin nadsyłania prac
upływa 13 sierpnia.
W Warszawie do końca czerwca można było obejrzeć kolekcję diamentów firmy Diamonds International Corporation, eksperta w dziedzinie diamentów inwestycyjnych. Zwiedzający mogli podziwiać koronę Miss Universe 2010, wysadzaną 268 diamentami. A także wyjątkowe okazy kamieni inwestycyjnych do 12,5 ct. Wszystkie kamienie oprawione są w czternastokaratowe złoto, a ogólna wartość tej oryginalnej tiary wynosi ponad trzysta tysięcy złotych.
Ponadto na wystawie zaprezentowane zostały wyroby jubilerskie sygnowane logo D.I.C, samodzielne diamenty inwestycyjne o różnych barwach i szlifach, o wielkości od jednego aż do 12,5 ct, a także ekskluzywne zegarki damskie i męskie wysadzane szlachetnymi kamieniami. – Celem wystawy była promocja wiedzy o diamentach i uświadomienie szerokiej publiczności, iż oprócz tego że są atrakcyjnym dodatkiem do strojów, synonimem dobrego statusu społecznego są także jednym z bezpieczniejszych instrumentów inwestycyjnych – mówi Dawid Franke prezes firmy D.I.C. Polska. – Ich cena w ostatnich stu latach nigdy nie zmalała. Dlatego są doskonałą i pewną lokatą kapitału – dodaje.