Przeglądasz dział PANORAMA (id:47) w numerze 01-02/2011 (id:94)
Ilość artykułów w dziale: 9
|
|
Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawiła się nowa marka zegarków szwajcarskich – firma Rama Watch SA, produkująca zegarki marki RSW. Firma posiada prawie stuletnią tradycję w branży. Marka promuje się poprzez wprowadzenia na polski rynek damskiej kolekcji zegarków „Grand Prix de l’Horlogerie de Genève”, który pochodzi z kolekcji Tzarine – inspirowanej carską Rosją. Jest to oryginalny model, który wzornictwem nawiązuje do damskich torebek. Można powiedzieć, że koperta zegarka w kształcie kobiecej torebki jest zupełnie nowatorskim rozwiązaniem. Wykonywany w kopercie stalowej zegarek, jest dekorowany kamieniami szlachetnymi, których ilość jest zależna od modelu.
Już po raz 18. wszystkie osoby związane z branżą jubilerską będą miały okazję spotkać się podczas Międzynarodowych Targów Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich w Gdańsku. Od 9 do 12 marca w Gdańsku będą obywały się największe w Polsce targi bursztynu Amberif. Podczas tegorocznej edycji targów wszyscy odwiedzający będą mogli przyjrzeć się z bliska biżuterii z bursztynu bałtyckiego a także biżuterii srebrnej i złotej zdobionej bursztynem. W czasie trwania targów odbędzie się cykl seminariów o szerokim spektrum tematów ważnych dla znawców i miłośników jubilerstwa i bursztynnictwa. Wszyscy odwiedzający będą mieli okazję uczestniczenia w seminarium gemmologicznym zorganizowanym przez Stowarzyszenie Rzeczoznawców Jubilerskich we współpracy z Wysoką Radą Diamentów z Antwerpii. Na szczególną uwagę zasługuje także Gala Bursztynu i Mody, podczas której zaprezentowane zostaną kolekcje przygotowane przez znanych kreatorów mody przy współpracy projektantów biżuterii.
Jeszcze do 7 lutego można obejrzeć wystawę biżuterii STFZ.EKO w Teatrze Współczesnym w Warszawie. Na wystawie
prezentowane są prace, w których tematem przewodnim jest sprzeciw wobec ekodewastacji, jaka obecnie odgrywa się na
naszych oczach. Organizatorami wystawy jest Stowarzyszenie Twórców Form Złotniczych, zrzeszające czołowych polskich
artystów plastyków i projektantów zajmujących się sztuką złotniczą oraz Galeria Sztuki w Legnicy, od roku 1979 prowadząca
najstarszy w Europie cykliczny projekt promujący współczesną sztukę złotniczą. Na wystawie można zobaczyć 75 prac 42
członków STFZ.
Od 25 do 28 lutego w Monachium odbędą
się jedne z największych targów jubilerskich
w Europie – inhorgenta 2011. 38
edycja Międzynarodowych Targów Biżuterii, Zegarków,
Wzornictwa, Kamieni i Technologii będzie barometrem
zachowania branży jubilerskiej na całym świecie. Ukaże
bowiem, czy biżuteria i kamienie szlachetne będą cieszyły
się w tym roku zainteresowaniem klientów.
Organizatorzy spodziewają się podobnego do zeszłorocznego
wyniku. Targi inhorgenta 2011 dają nie tylko
możliwość oceny kondycji branży czy dokonania zakupów
najmodniejszej w nadchodzącym sezonie biżuterii, ale
także umożliwiają obcowanie ze sztuką jubilerską i spotkanie
poszczególnych przedstawicieli branży biżuteryjnej
z całego świata.
6 lutego w Muzeum Etnograficznym
w Warszawie będzie
można podziwiać pierwszą
ETNOKOLEKCJĘ biżuterii, jaka została
zaprezentowana w Polsce. Swoje
prace zaprezentują między innymi:
Karina Królak, Dagmara Czarnecka,
Marcin Giebułtowski, Gravika,
Magdalena Jaworska, Patka Smirnow,
Anna Blauth, Anna Sańczuk, Beata
Jarmołowska, Paulina Plizga, Teresa
Seda, Daria Siwiak.
Galeria Sztuki w Legnicy zaprasza wszystkich zainteresowanych do wzięcia udziału
w 20. Międzynarodowym
Konkursie Sztuki Złotniczej, którego tematem
przewodnim jest zadanie – TO BE SEXY OR NOT TO BE.
Organizatorom zależy na odpowiedzi na pytanie, czy bycie sexy jest koniecznym warunkiem
istnienia we współczesnym świecie i czy współczesna biżuteria potrafi jeszcze
rozbudzać zmysły i emocje. Ostateczny termin przysyłania prac upływa 1 kwietnia. Główną
nagrodą w konkursie jest dziesięć tysięcy złotych oraz kilogram srebra. Regulamin konkursu
znajduje się na stronie www.galeria.legnica.pl
Od 21 stycznia w Galerii
Otwartej można będzie
obejrzeć wystawę pt.
„PREZENTACJE 2010”. Premiera wystawy
i ogłoszenie wyników konkursu odbyły się
w październiku 2010 roku podczas dorocznego
spotkania w Galerii Projektantów
targów ZŁOTO SREBRO CZAS. Od 4
października do 12 grudnia była pokazywana
w Warszawie w cyklu Współczesna
Sztuka Złotnicza w Teatrze Współczesnym.
A do 3 marca będzie gościła w sandomierskiej
Galerii Otwartej.
Jednocześnie w Galerii będą prezentowane
fotografie Patryka Goszczyńskiego pt. „… z
pogranicza”. To pierwsza wystawa indywidualna
młodego sandomierskiego fotografika.
Debiut Patryka Goszczyńskiego to również
debiut Galerii Retro. Znane na sandomierskiej
starówce miejsce spotkań udostępniło część
swojej powierzchni na prezentację prac
plastycznych. Fotografia, grafika, rysunek
spróbuje na stałe zagościć w kamienicy zwanej
Konwiktem Boboli. Galeria Retro będzie
programowo i organizacyjnie prowadzona
przez Galerię Otwartą (jako jeden z jej projektów)
w ścisłej współpracy ze Spółdzielnią
„Pomoc Bratnia”, gospodarzem obiektu.
Od 1 grudnia 2010 roku
Związek Rzemiosła
Polskiego rozpoczął realizację
projektu „Public relations a adaptacyjność
i konkurencyjność MŚP” skierowanego
do małych i średnich przedsiębiorstw.
Projekt jest współfinansowany z funduszy
unijnych w ramach Programu Operacyjnego
Kapitał Ludzki i zakończy się 31 maja 2012
roku.
W ramach projektu 520 pracodawców,
pracowników kadry zarządzającej oraz
menedżerów zdobędzie niezbędną wiedzę
w zakresie realizacji profesjonalnych działań
PR oraz komunikacyjnych. Projekt jest
odpowiedzią na zmiany zachodzące w
gospodarce, które wymuszają na firmach
konieczność dostosowania się do nowej
sytuacji rynkowej, rosnącej konkurencji i
potrzeb coraz bardziej wymagających
konsumentów.
Projekt obejmuje realizację 26 trzydniowych
szkoleń w miastach, w których swoje
siedziby mają regionalne izby rzemieślnicze.
Na szkoleniach zostaną omówione
m.in. następujące zagadnienia: wstęp do
public relations, komunikacja kryzysowa
czy lobbing. Szkolenia rozpoczną się w
marcu 2011 roku. Poprzedzi je konferencja
otwierająca, która zaplanowana jest na
połowę lutego. Ostatnie szkolenie odbędzie
się w kwietniu 2012 roku. Przeszkoleni w
projekcie przedsiębiorcy staną się pozytywnym
przykładem dla środowiska MŚP
oraz pokażą, że skuteczny PR przynosi
zamierzone cele, a włączenie pracowników
w proces komunikacji przełoży się na
większą efektywność działania i sukces
firmy na rynku. PR staje się obecnie narzędziem
coraz powszechniej stosowanym i
wykorzystywanym w świecie biznesu,
jednakże wiedza małych i średnich przedsiębiorstw
na ten temat wciąż jest niewystarczająca.
W swoich działaniach MŚP
rzadko korzystają z tego instrumentu, który
pomaga budować markę, wizerunek i
wiarygodność firmy. Projekt realizowany
przez ZRP ma zachęcać przedsiębiorstwa
z tego sektora do stosowania public relations
i włączania pracowników w proces
komunikacji, co przełoży się na większą
wydajność organizacji.
W salonach YES można znaleźć nową kolekcję zawieszek – YES ICONS Collection. Nowa kolekcja inspirowana jest znanymi symbolami kulturowymi. Wśród nich można znaleźć rockowe skrzydlate serduszka, aniołki, diabełki z różkami, strzałę Amora, czy diabelskie skrzydła. YES ICONS to miniaturowe zawieszki przytwierdzone do łańcuszka w srebrze klasycznym lub pokrytym czarnym rodem, wysadzane kolorowymi kamieniami. W skład kolekcji wchodzą naszyjniki i bransoletki.