W związku z wejściem w życie z dniem 25.05.2018 Rozporządzeniem Ochrony Danych Osobowych, pragniemy poinformować, że jako Polskie Wydawnictwa Specjalistyczne ProMedia Sp. z o.o. ul. Paca 37, 04-386 Warszawa, tel. 22 333 88 14, mail Biuro@pws-promedia.pl jesteśmy administratorem danych osobowych i przetwarzamy je w sposób bezpieczny oraz zgodny z prawem.
Na naszych stronach używamy technologii, takich jak pliki cookie, do zbierania i przetwarzania danych osobowych w celu personalizowania treści i reklam oraz analizowania ruchu na stronach i w Internecie.
Cele przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
świadczenie usług drogą elektroniczną
dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
wykrywanie botów i nadużyć w usługach
pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)
Podstawy prawne przetwarzania danych
marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne
świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych
Odbiorcy danych
Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.
Prawa osoby, której dane dotyczą
Prawo dostępu do Danych
Każda osoba, której Dane są przetwarzane, ma prawo do wystąpienia do administratora z wnioskiem, o wydanie jej informacji o tym, czy jej Dane są przetwarzane, a jeżeli tak, to do uzyskania dostępu do tych Danych lub uzyskania ich kopii.
Prawo do poprawienia Danych
Osoba, której Dane są przetwarzane przez administratora ma prawo, w razie stwierdzenia nieścisłości w zgromadzonych Danych, w każdej chwili spowodować, żeby jej Dane zostały poprawione przez administratora bez zbędnej zwłoki.
Prawo do bycia zapomnianym (prawo do usunięcia danych)
Każda osoba, której Dane są przetwarzane ma prawo żądania od administratora niezwłocznego usunięcia dotyczących jej Danych, a administrator ma obowiązek jej Dane usunąć bez zbędnej zwłoki, jeżeli zachodzi przynajmniej jedna z następujących okoliczności:
Prawo do przenoszenia Danych
Osoba, której Dane dotyczą, ma, co do zasady, prawo do uzyskania od administratora kopii przekazanych mu Danych, w formacie ustrukturyzowanym, powszechnie używanym i maszynowo czytelnym oraz do żądania przesłania tych Danych innemu administratorowi.
Prawo do ograniczenia przetwarzania Danych
Każda osoba, której Dane są przetwarzane, ma prawo żądać ograniczenia ich przetwarzania w następujących przypadkach:
jeżeli kwestionuje prawidłowość Danych (ograniczenie następuje na okres sprawdzenia prawidłowości Danych przez administratora),
wniosła sprzeciw wobec przetwarzania (ograniczenie następuje do czasu stwierdzenia, czy podstawy administratora do przetwarzania są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu),
przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której Dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając w zamian ograniczenia ich przetwarzania,
Dane nie są już potrzebne administratorowi do celów przetwarzania, jednakże osoba, której Dane dotyczą potrzebuje ich do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych.
Więcej o zasadach przetwarzania danych w „Polityce prywatności” – TUTAJ.
Rynek, jak wiadomo od dawna, wpływa na obowiązujące trendy w modzie i kształtuje je. Od tego, co proponują producenci zależy,jaką biżuterię złożymy w nadchodzącym sezonie. Targi branżowe dają niepowtarzalną okazję zapoznania się z ofertą największych (choć nie tylko) producentów na rynku odpowiednio wcześnie, czyli jeszcze na długo przed sezonem
FREY WILLE
Oczywiście nie wszystkie targi cieszą się jednakowym prestiżem i nie wszystkie są jednako opiniotwórcze. Aby tak strategicznego kroku, jak dobór własnej oferty nie dokonywać w ciemno najbezpieczniej jest zaopatrywać się na targach o zasięgu ogólnoeuropejskim oraz światowym, a jeśli nie możemy sobie na to pozwolić to powinniśmy przynajmniej dokładnie zapoznać się z ofertą producentów i odważnie się nią inspirować.
Najbliższą okazja już niedługo – w branży luty to początek sezonu wiosna/lato. Inhorgenta 2009, czyli największe targibranży jubilerskiej w Europie, które odbędą się już za kilka dni zapowiadają się dość ciekawie pod względem kreowania nowych trendów. Wbrew powszechnej sytuacji ekonomicznej kryzys nie skłania projektantów do wstrzemięźliwości ani zachowawczości.Nadchodzący sezon ma być bardzo nowatorski oraz kreatywny.
Kolor, forma oraz materiał zostają skojarzone w niespotykanych dotąd połączeniach. Do łask wraca koral w różnych odcieniach oraz turkus – tym razem ujęte w hippisowskiej stylistyce, modna będzie również biżuteria z elementami drewnianymi, zegarki z tarczą w rozmiarze XXL, lub w stylu retro. Pierścionki muszą być duże i bogato zdobione.
Poniżej przedstawiamy opinie wybranych niemieckich producentów biżuterii, których spotkać będzie można na targach inhorgenta 2009 na temat trendów na zbliżający się sezon wiosna/lato 2009:
Frey Wille: Kolor ma wyrażać radość oraz letni optymizm. Modne będą ekspresyjne połączenia intensywnych i nasyconych kolorów.
Sabine Strasser, FREY WILLE.
Furrer-Jacot:Zmiany obejmą również segment pierścionków zaręczynowych oraz obrączek. Obowiązywać będą dwa trendy: „Lekki i stylowy” – inspirowany azjatyckim designem, gdzie metalem dominującym będzie platyna. Drugi trend to „Romantyczny i luksusowy”, czyli bogato zdobione pierścionki z dużą ilością diamentów oprawione w czerwone złoto.
Sandro Erl, Furrer-Jacot
Thomas Sabo: Powrót do hippisowskiego stylu i intensywnych kolorów. Najmodniejszymi kamieniami będzie koral oraz turkus.
Thomas Sabo
Schoeffel:Must have tego sezonu będzie niewątpliwie połączenie pereł, biżuterii z perłami oraz dopasowanych zegarków – to trend dla nowoczesnych kobiet, które chcą podkreślićswoją kobiecość.
Jutta Effenberger, Schoeffel
Henrich & Denzel:Spektrum barw ujęte w organiczne formy, łączenie metali szlachetnych z naturalnymi materiałami takimi jak na przykład masa perłowa – to hit nadchodzącego sezonu.
Michael Zobel jest nietuzinkową postacią współczesnej sztuki jubilerskiej. Naukę zawodu jubilera rozpoczął w pracowni Georga Lauera w niemieckiej stolicy tego przemysłu – Pforzheim. Pozostał tam aż do czasu ukończenia studiów w Kunst und Werkschule pod kierunkiem prof. Klausa Ullricha. Pracował jako projektant i artysta w Paryżu, Luksemburgu i Kolonii. Prace Michaela Zobela są obecne w galeriach od Nowego Jorku, poprzez Miami, Paryż i Ateny do Tokio. Obecnie mieszka i tworzy w Konstancji. Jego biżuteria zwraca uwagę barwami i fakturami oraz fascynuje bogactwem formy
Biżuteria…
Moja ulubiona biżuteria to dzieła profesorów Ullricha i üngera, no i muszę przyznać – moje własne. W tej chwili dopiero co powstałe, na naszą świąteczną wystawę na temat surowych diamentów, klipsy z czerwonego złota, platyny i pięknych turmalinowych płytek plus oczywiście surowych diamentów.
Biżuteria oznacza dla mnie podkreślanie własnej osobowości. Mam przez to na myśli, że jeśli ktoś chce posiadać erotyczną charyzmę, powinien chętnie nosić biżuterię. Sam wypowiadam się poprzez biżuterię. Jak? Poprzez tworzenie designu, kreacje, tworzenie właściwe, przymierzanie…
Inspiracja…
Piękne kobiety i matka natura są moim natchnieniem i inspiracją mojej twórczości. Człowiek musi patrzeć na naturę otwartymi oczami – tam znajduje się mnóstwo inspiracji i idei, przecież nawet piękny kamień może zainspirować.
Materiał…
Chwilowo bardzo lubię czerwone złoto połączone z platyną. Dlaczego? Według mnie ten odcień złota najbardziej odzwierciedla kolor naszej ludzkiej skóry. Założona biżuteria harmonizuje w zachwycający sposób z osobą ją noszącą. ## WarsztatÉ
To trudne do wytłumaczenia… Jeśli jestem w Konstancji, spędzam bardzo dużo czasu w warsztacie – czasem do późna w nocy. Czuję się w warsztacie bezpiecznie i jakby przytulnie. Pomaga mi on w kreatywnej pracy. Tradycyjna czy współczesnaÉ Tradycyjna biżuteria, w moim rozumieniu, jest nudna. Biżuteria antyczna jest czasem bardzo interesująca, ale powinny ją nosić, jeśli w ogóle, bardzo młode kobiety. Natomiast dojrzałą damę może tylko postarzyć, a zainteresowane na pewno sobie tego nie życzą. Natomiast biżuteria artystyczna, ta z poziomu sztuki, jest ponadczasowa. Radość sprawia samo jej podziwianie.
Granice…
Z pewnością pod względem wielkości i wagi istnieją kategoryczne ograniczenia. Rzeźba może być ogromna i ważyć tony. Biżuteria naturalnie nie. W końcu ma być noszona.
Kierunek…
Myślę, że biżuteria artystyczna czy też designerska będzie coraz popularniejsza. Dobry gust ma coraz częściej na celu podkreślanie indywidualności. Oczywiście biżuteria “przemysłowa” też ma swoją rację bytu – zadowala masy. Pewne jest, że świadomość biżuterii istnieje, od kiedy istnieje ludzkość, i wciąż będzie istnieć. A że dobrobyt rośnie, rośnie też popyt na tego typu luksusowe produkty, ale i wymagania w stosunku do nich.
Motto…
W tym roku moim mottem jest surowy diament. Umożliwia on pokazanie mnogości szlifów oszlifowanego brata, co nadaje tej linii biżuterii specjalnego czaru. Karolina Bik