Już po raz ósmy Stowarzyszenie WIOSNA rozpoczęło przygotowania do ogólnopolskiej akcji, której celem jest przekazanie wigilijnej pomocy najuboższym rodzinom z całej Polski. Do tej pory w ciągu 7 poprzednich lat pomoc o łącznej wartości 3 055 500 zł otrzymało w niej 35,5 tysięcy osób.
Ten rok będzie dla nas wyjątkowy. Poza ambitnymi planami dotarcia z pomocą do 8000 rodzin, podjęliśmy ważną decyzję o zmianie wizerunku akcji. Od tego momentu naszą PACZKĘ, znaną dotąd jako Świąteczna, nazywamy SZLACHETNĄ PACZKĄ!
Tak naprawdę PACZKA zawsze była szlachetna, ponieważ tworzyli ją z nami szlachetni ludzie. Tacy są wolontariusze, darczyńcy, partnerzy i sponsorzy współpracujący z WIOSNĄ, którzy co roku umożliwiają nam dotrzeć do coraz większej liczby osób w potrzebie. Tacy stają się sami potrzebujący, którzy często po otrzymaniu pomocy zwracają się do nas z pytaniem, jak sami mogą pomagać. Nasza akcja łączy ludzi różnych środowisk, niosąc wsparcie tam, gdzie jest ono szczególnie potrzebne.Jednocześnie poszerza świadomość społeczną, przekonując, iż każdy możne zmieniać rzeczywistość dzięki swojemu własnemu zaangażowaniu i otwarciu na innych.Dlatego też, co roku w grudniu, na naszych oczach dzieje się cud: ludzie dzielą się dobrem – najszlachetniejszą cząstką siebie.
SYLACHETNA PACZKA to pomoc lokalna, organizowana w miejscowych społecznościach, co gwarantuje jej racjonalność i skuteczność. Bieda jest jak choroba – by skutecznie pomóc, trzeba ją dobrze zdiagnozować. Dlatego co roku przed Bożym Narodzeniem nasi wolontariusze zbierają szczegółowe informacje o potrzebach ubogich osób ze swego środowiska. Dane te umieszczamy później w anonimowej, internetowej bazie. W oparciu o nią szukamy osób, które chciałyby odpowiedzieć na konkretne potrzeby, robiąc dla kogoś paczkę na święta. Darczyńcami stają się całe grupy społeczne: rodziny, uczniowie w klasach, pracownicy firm. Przygotowane przez nich paczki dostarczane są do lokalnych magazynów, skąd nasi wolontariusze rozwożą je do potrzebujących.
W ramach PACZKI 2008 zamierzamy zaangażować 40 000 indywidualnych darczyńców, którzy przygotują świąteczne prezenty dla 8 000 najuboższych rodzin z całej Polski. Przewidujemy, że dzięki tym działaniom wartość przekazanej pomocy sięgnie 4 000 000 zł, a łącznie w akcji udział weźmie aż 100 000 osób. Pragniemy, by do PACZKI przyłączało się coraz więcej osób – by razem z nami zechcieli spróbować przemienić szlachetne ideały w czyn.
Gorąco zapraszamy także na naszą stronę internetową: www.wiosna.org.pl
Nowy sklep
z narzędziami
jubilerskimi
Krakowska firma W.Kociuba, jedna z czołowych polskich dostawców technologii jubilerskich, otworzyła swój drugi salon sprzedaży. Teraz obok dotychczasowego sklepu w Krakowie zakupy w firmie Wojciecha Kociuby będzie można zrobić również w Gdańsku. Nowy punkt oferuje pełną ofertę maszyn, narzędzi oraz wszelkich materiałów eksploatacyjnych. W gamie oferowanych produktów pojawiło się wiele pozycji niedostępnych u konkurencji, dlatego też gdańscy klienci z zadowoleniem przyjęli informację o otwarciu hurtowni. Odpowiednio przygotowana obsługa z pewnością okaże się pomocna przy wyborze nowego sprzętu. Całej ekipie firmy W.Kociuba życzymy powodzenia w jej nowym przedsięwzięciu.
Ekologiczny Progold
Od bieżącego miesiąca włoski producent ligur wprowadza na rynek nowe opakowanie wykonane z polipropylenu. Nowe saszetki można w 100 procentach przetworzyć w procesie recyklingu, do minimum ograniczając ich negatywny wpływ na środowisko naturalne. Nowy sposób zabezpieczania granulatu jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku, który wymaga wysokiej jakości, ciekawego designu, przy jednoczesnej możliwości obejrzenia zawartości oraz doskonałym zabezpieczeniu zawartości przed kontaktem z atmosferą. Jednocześnie Progold informuje, iż wraz z nowymi opakowaniami, aż do wyczerpania zapasów, na rynku obecne będą stare nieprzezroczyste saszetki.
Nowe cenniki
Jesień to często czas, w którym producenci decydują się korygować swoje cenniki. Na naszym rynku wprowadzenie nowych cenników zapowiedziała firma Rodent, a wcześniej Avalon. Podwyżki spowodowane są wzrostem cen surowców, kosztów pracy oraz wahaniami kursów walut. Podwyżki nie będą drastyczne – dla większości produktów wynoszą one od 10 do 20 procent. Usprawiedliwieniem dla producentów może być fakt, iż ostatnie cenniki aktualizowane były dość dawno. W przypadku Rodentu cennik nie zmieniał się od marca 2006 roku.
Na zakończonych 12 września w Moskwie targach Juvelir 2008 osobny pawilon przeznaczony był w całości na prezentację maszyn i narzędzi oraz środków do tworzenia biżuterii. Na kilkunastu stoiskach można było oglądać wiele nowych urządzeń wszystkich renomowanych firm z całego świata.
Nadmienić należy, że każdy z producentów bardzo poważnie traktuje tamten rynek, a na wrześniowe targi często planowane są premiery nowych produktów. Najciekawszymi nowościami były japońskie odlewarki do odlewania platyny firmy Yoshida i niezwykle rozbudowana maszyna do wykonywania prototypów biżuterii Rewo 540 model C. Nie brakowało również najnowszych aktualizacji programów do komputerowego projektowania biżuterii oraz najnowszych linii do termicznej obróbki metalu firmy Bertoncello.
Wśród drobnych produktów największym powodzeniem cieszyła się pasta do polerowania wyrobów LUXI. Sposobem użycia i uzyskiwanymi efektami nie różniła się od produktów oferowanych przez konkurencję, jednak klienci zachwyceni byli łatwością mycia wyrobu po jej zastosowaniu. Niezawierająca tłustych składników pasta polerska dawała się zmywać nawet w letniej wodzie. Działanie tej nowinki, jak również innych premier z moskiewskich targów opisywać będziemy w kolejnych numerach “PJ”.