Przeglądasz dział AKTUALNOŚCI (id:116) w numerze 05/2016 (id:152)
Ilość artykułów w dziale: 6
|
|
Na rynku pojawił się Gulfmaster GWN-Q1000, czyli pierwszy zegarek w rodzinie G-SHOCK z poczwórnym sensorem, pozwalającym na stałe śledzenie, a tym samym reagowanie na zmiany zachodzące w czasie wodnych ekspedycji.
Jak sama nazwa mówi, poczwórny sensor daje możliwość pomiaru czterech różnych wartości. Po pierwsze – termometr. Wskazuje zakres od -10 do +60 st. C, zarówno w powietrzu, jak i w wodzie. Barometr najszybciej zaalarmuje o zbliżających się anomaliach wynikających z nagłych zmian ciśnienia atmosferycznego oraz zaprezentuje wysokość nad poziomem morza, a cyfrowy kompas nie pozwoli na zboczenie z wodnych torów. Ostatni, czwarty sensor odpowiada za pomiar głębokości do 50 m. Analiza wskazań poczwórnego sensora to możliwość realnego oszacowania potencjalnego niebezpieczeństwa na wodzie i dzięki temu powzięcia odpowiednich działań w temacie zachowania bezpieczeństwa. Zegarek dostępny jest w polskich salonach w dwóch wersjach kolorystycznych: biały GWN-Q1000-7AER, czarny GWNQ1000- 1AER Cena: 4199 zł .
Z początkiem jesieni polski producent opakowań – marka Rubicello – prezentuje trzy nowości. Pierwszą z nich są dwukolorowe opakowania, które przypadną do gustu entuzjastom ciekawych pomysłów na zapakowanie prezentu.
Jest to właściwe połączenie wytrzymałego materiału i eleganckiego charakteru zamkniętego w pudełkach różnej wielkości, które oferuje producent. Aby tworzyć wyjątkowe pudełka marka oferuje również nowość w postaci opakowań metalizowanych. Dostępne są w różnych konfiguracjach kolorystycznych, a także w różnych rozmiarach. Trzecią nowością jest ozdobna taśma z wytłaczanym firmowym nadrukiem.
Firma Swarovski wprowadziła do swoich salonów kolekcję na sezon jesień/zima 2016/17 opartą na czterech różnych interpretacjach galaktycznej tematyki.
Kosmos i galaktyki stanowią od wieków źródło inspiracji w sztuce, architekturze, wzornictwie, a także kinematografii. Nie umknęło to uwadze dyrektor kreatywnej Nathalie Colin, która również uległa czarowi gwiazd i postanowiła wykorzystać tę tematykę w kolekcji Crystal Galaxy na sezon jesień/zima 2016/17. – Temat Crystal Galaxy jest wprost stworzony do tego, by wyeksponować grę światła i cieni, czy to w symboliczny, czy też w nieco bardziej abstrakcyjny sposób, roztaczając tajemniczą aurę podobną do tej, jaką emanują galaktyki – mówiła Nathalie Colin. – Skoncentrowaliśmy się na formach okrągłych i trójwymiarowych, a także na nowych kształtach, takich jak podwójne otwarte obręcze, oraz na uniwersalnych fasonach w stopniowanych odcieniach, które przywodzą na myśl zaćmienia słońca i księżyca, gwiazdy i konstelacje – dodała Colin. Oparta na chłodnej palecie barw zdominowanej przez czerń, granat i matowy bezbarwny kryształ, kolekcja Crystal Galaxy obejmuje szeroki wybór uniwersalnej biżuterii, która doskonale wpisuje się we wszystkie aspekty życia nowoczesnej kobiety
Ambermart, drugie największe na świecie – po Amberif – targi bursztynu odbyły się w Gdańsku już po raz 17. Od 25 do 27 sierpnia ponad 220 wystawców zaprezentowało na nich bursztyn w różnych odsłonach – jako element biżuterii, form użytkowych oraz sztuki.
Wydarzenie urozmaicone zostało o wystawy, spotkania i warsztaty, z których część poświęcona była zagadnieniu autentyczności i rozpoznawaniu surowca. Całość zakończyła impreza organizowana w centrum Gdańska, przy ul. Mariackiej – w miejscu, w którym bursztyn obecny jest dzięki licznym galeriom oraz pracowniom jubilerskim.
Bursztyn w roli głównej
Zakres tematyczny targów obejmował przede wszystkim biżuterię, sztukę oraz przedmioty użytkowe z wykorzystaniem bursztynu. Nie zabrakło tradycyjnych wyrobów jubilerskich ze złota, srebra oraz z kamieniami szlachetnymi. Swoją ofertę przedstawiło w sumie ponad 220 firm z dziewięciu krajów: Polski, Austrii, Litwy, Łotwy, Niemiec, Rosji, USA, Wielkiej Brytanii i Włoch. Ambermart wzbogacały liczne wydarzenia towarzyszące. Trwające trzy dni warsztaty złotnicze z mistrzami poprowadzili – podobnie, jak w ubiegłym roku – Marcin Tymiński – projektant biżuterii z Warszawy, Prezes Stowarzyszenia Twórców Form Złotniczych „STFZ” oraz Andrzej Kupniewski – także pracujący w stolicy jubiler, laureat Nagrody Głównej w Konkursie Ambermart 2015. Na targach była możliwość zbadania swojego bursztynu, a to za sprawą Laboratorium Bursztynu, działającego pod opieką Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników oraz Politechniki Gdańskiej. Dla zainteresowanych przygotowano też kurs wiedzy o bursztynie (tłumaczony symultaniczne na język chiński i angielski) oraz warsztat dotyczący gemmologicznych badań skamieniałej żywicy z możliwością skorzystania ze specjalistycznych instrumentów, określających cechy charakterystyczne bursztynu bałtyckiego, innych żywic kopalnych oraz najczęstszych ich imitacji. Zarówno warsztaty, jak i seminaria dotyczące bursztynu, cieszyły się dużym zainteresowaniem odwiedzających. Możliwość poszerzania swojej wiedzy na targach jest doskonałym pomysłem na zwiększenie liczby odwiedzających. Każdy zainteresowany, po wcześniejszym zapisaniu się, może zdobyć najnowsze informacje dotyczące bursztynu, co nie tylko upowszechnia o nim wiedzę wśród specjalistów, ale pozwala na szerzenie jej wśród społeczeństwa.
Bursztyn w kolekcjach i sztuce
W ramach wystaw towarzyszących targom można było przyjrzeć się unikatowym w skali świata imitacjom sukcynitu z prywatnej kolekcji Gabrieli Gierłowskiej – rzeczoznawczyni MSB i Pomorskiej Inspekcji Handlowej oraz biegłej sądowej w dziedzinie bursztynnictwa. Ambermart stał się także okazją do zapoznania się z twórczością fotograficzną Beaty Tyszkiewicz. Artystka, znana przede wszystkim jako aktorka, pokazała swoje zdjęcia. Na wystawie „Moje dzieci – moja miłość” Tyszkiewicz zaprezentowała fotografie pochodzące z jej rodzinnych zbiorów. Na wystawie zobaczyliśmy wspomnienia aktorki zapisane na kliszy fotograficznej oraz slajdach. Na targach miała miejsce także druga wystawa fotograficzna autorstwa Barbary Gronuś Dutko – pomorskiej artystki, wykorzystującej bursztyn w kompozycjach fotograficznych.
Mariacka rozświetlona bursztynem
Tradycyjnie Ambermart zakończyły się przy ulicy Mariackiej. W ramach siódmej edycji imprezy, pod hasłem „Na Mariackiej w Siódmym Niebie”, legendarną gdańską uliczkę ożywiły wernisaże, koncerty, warsztaty, spotkania autorskie, na koniec zaś pokaz mody i biżuterii Magdaleny Arłukiewicz oraz Aleksandra Gliwińskiego. Przy Mariackiej, jak co roku, nie zabrakło gości, którzy na co dzień nie zajmują się biżuterią. Pokaz mody skoncentrowany na bursztynie wywołał wielkie zainteresowanie wśród licznie przybyłej publiczności. Przez cały wieczór goście spacerowali wzdłuż ulicy i z nieukrywaną ciekawością oglądali dzieła sztuki złotniczej. Niektórzy z nich odkryli bursztyn na nowo, dostrzegając w nim nie tylko piękną ozdobę, ale współczesne dzieło sztuki. Zarówno organizatorzy, jak i odwiedzający, stwierdzili że tegoroczna edycja targów była niezwykle udana. Niech świadczy o tym liczba odwiedzających, która sięgnęła blisko trzech tysięcy osób.
Od 27 do 30 sierpnia we Frankfurcie nad Menem odbyły się targi Tendence, podczas których ponad 24 tysiące kupujących spotkało się z 955 wystawcami z 45 krajów, aby uzupełnić swój asortyment, odkryć nowości na rynku, zaczerpnąć inspiracji i nawiązać nowe kontakty.
Odwiedzający mieli możliwość zapoznania się z nowymi produktami, które prezentowane były na 82 tys. metrów kwadratowych powierzchni handlowej. Kupujący mieli doskonałą okazję do dokonania licznych zamówień na nadchodzący sezon zimowy oraz jak najlepszego zestawienia i zaprojektowania swojego asortymentu. Bo to właśnie nowości wśród produktów bożonarodzeniowych, przynoszących spore zyski, były tym, co każdy sprzedawca w swoim asortymencie mieć powinien. Oprócz tego wystawcy prezentowali już pierwsze kolekcje wiosenne i letnie 2017 roku.
Nie tylko Niemcy
Jak podkreślają organizatorzy, udział kupujących z innych krajów w stosunku do poprzedniego sezonu wyniósł ponad 20 proc. Dziesięć krajów, z których przybyło najwięcej odwiedzających spoza Niemiec, to Szwajcaria, Austria, Francja, Włochy, Chiny, Holandia, Belgia, Polska, Japonia i Hiszpania. Z badań przeprowadzonych w czasie targów wynika, że poziom zadowolenia odwiedzających wyniósł 88 procent. – Jestem zachwycony targami Tendence. Żadna inna tego typu impreza nie oferuje tak szerokiego spektrum wystawców najwyższej próby prezentujących wysokiej klasy akcesoria domowe – mówił Jan Philippi, prezes zarządu firmy Philippi. Po działaniach w sezonie letnim nie mieliśmy dużych oczekiwań, a zostaliśmy pozytywnie zaskoczeni. Także udział klientów z zagranicy, na przykład z Rosji, Ukrainy, a nawet Australii był wielkim zaskoczeniem – dodał. Wystawcy byli zaskoczeni znacznie większymi niż w ubiegłym roku zyskami oraz ilością osób odwiedzających targi. – Targi Tendence 2016 były dla nas dużym zaskoczeniem. Poszło tak dobrze, że już na półmetku impreza okazała się dla nas znacznie bardziej korzystna niż się spodziewaliśmy – mówi René Mertens, współwłaściciel firmy Schmuck Import/ Eksport Mertens. – Odwiedzający wykazali się niezwykle wysokim poziomem profesjonalizmu. W Niemczech jesteśmy już dobrze znani, większość naszych nowych klientów pochodziła z zagranicy, w tym z Irlandii, Francji, Danii, Belgii i Szwajcarii. I jeszcze jedna rzecz pozostaje bez zmian: to właśnie we Frankfurcie spotyka się największych klientów – dodał.
Plany na przyszłość
Pozytywne nastroje podsyciły plany Messe Frankfurt dotyczące Tendence 2017, w tym wprowadzenie spójnej koncepcji ukierunkowanej na potrzeby branży. Koncepcja ta przewiduje spojrzenie na tradycyjną formułę z nowej perspektywy. Organizatorzy targów zamierzają położyć większy nacisk na prezentację kolekcji wiosennej i letniej na kolejny rok. Dzięki przesunięciu terminu targów na przełom czerwca i lipca kupujący będą mogli znacznie wcześniej zapoznać się z kolekcjami na sezon zimowy. Zmiana ta to także liczne korzyści strategiczne dla handlu hurtowego. Wystawcy zdają sobie również sprawę, że jest to zadanie dla wszystkich zainteresowanych, aby impreza ta stała się ponownie prawdziwą platformą nowości i innowacji. – Pomimo nie zawsze optymistycznych wskaźników, odwiedzający wnieśli dużą wartość, a wielkość ich zakupów była bardzo zadowalająca. Tendence to miejsce, gdzie zawiera się intratne transakcje – powiedział Stephan Kurzawski, członek zarządu Messe Frankfurt. – Od 2017 roku wszystkie nasze działania będą nastawione na ekspansję. W tym celu uzupełnimy ofertę targów Tendence o nowe grupy produktowe i rozbudujemy aktualne. Ponadto będziemy umacniać wizerunek targów jako imprezy nastawionej na innowacyjność i ponownie zadbamy o sprzedaż wolumenową. W tym celu możemy zrobić tylko jedno: w drugiej połowie 2017 roku targi Tendence obejmą pozycję lidera – podkreśla. Znany jest już termin kolejnej edycji targów, odbędą się one w dniach 24-27 czerwca 2017 roku na terenie Messe Frankfurt.
Od 2 do 4 czerwca w Krakowie odbywała się dziewiąta edycja Międzynarodowych Letnich Targów Biżuterii i Zegarków Jubinale 2016. W targach wzięło udział 218 firm z 15 krajów – z Polski, Austrii, Belgii, Czech, Hiszpanii, Indii, Litwy, Niemiec, Portugalii, Rosji, Rumunii, Ukrainy, Węgier, Wielkiej Brytanii oraz Włoch.
Targi Jubinale przez ostatnich dziewięć lat skutecznie umacniały swoją pozycję, konsekwentnie zapisując się w kalendarzach coraz większej grupy osób z branży jubilersko -zegarkowej. Tegoroczna edycja targów, jak podkreślają organizatorzy, zakończyła się sukcesem. Odwiedzający mieli możliwość dokonania zakupów oraz obejrzenia wystaw sztuki złotniczej. Wystawcy Wystawcy zapewnili gościom szeroki wybór asortymentu z niemal wszystkich sektorów branży. Na stoiskach, obok kolekcji biżuterii i zegarków na kolejny sezon, zostały zaprezentowane także opakowania, narzędzia i maszyny, usługi oraz rozwiązania technologiczne dla branży. Odwiedzający z zaciekawieniem śledzili nowe trendy i korzystali z możliwości zakupu towarów. Wielu z nich skorzystało także z możliwości rozmowy i porad przedstawicieli najważniejszych polskich stowarzyszeń i organizacji branżowych, tj. Ogólnopolskiej Komisji Złotniczo-Jubilerskiej, Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników oraz Stowarzyszenia Rzeczoznawców Jubilerskich. W krajobraz hali na stałe już wpisał się pawilon Portugalskiego Stowarzyszenia Producentów Biżuterii i Zegarmistrzostwa AORP, na którym po raz trzeci swoje wyroby zaprezentowała grupa firm z Portugalii. Odwiedzenie targów dało również możliwość zobaczenia w jednym miejscu trzech tematycznych wystaw – wystawę prac nagrodzonych w III Ogólnopolskim Konkursie Biżuterii Autorskiej „Krzemień pasiasty – kamień optymizmu”, wystawę prac wyróżnionych w konkursie Prezentacje 2015 „Cyrk” oraz wystawę prac artystów prezentowanych w Galerii Sztuki w Legnicy. Organizatorzy już teraz zapraszają na 10. edycję targów Jubinale, która odbędzie się w 8-10 czerwca 2017 roku. Jednak nie należy czekać aż do przyszłego lata, aby zaopatrzyć się w brakujące akcesoria. Od 8 do 9 listopada wszyscy zainteresowani będą mogli uczestniczyć w spotkaniu handlowym Jubinale Christmas, w którym swój udział zapowiedziała część wystawców targów Jubinale. Celem spotkania jest uzupełnienie asortymentu przed niezwykle ważnym sezonem świątecznym.