Przeglądasz dział PANORAMA (id:47) w numerze 05/2011 (id:97)
Ilość artykułów w dziale: 13
|
|
Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawił się nowy model zegarka nawiązujący swoim designem do tradycji − Worldmaster Art Deco marki Atlantic. Zegarek wzorowany jest na oryginalnym modelu z lat 50-tych. Model Art Deco posiada mechanizm z ręcznym naciągiem, który wywołuje skojarzenia z modelem Worldmaster z lat 60. i lat 70. Jego koperta wykonana jest ze stali szlachetnej 316L. Na tarczy znajdują się ręcznie nakładane indeksy, chronione szafirowym szkłem z antyrefleksem. Model posiada transparentny dekiel. Zarówno koronka, jak i sprzączka są sygnowane logo marki. Datownik jest umieszczony na godzinie trzeciej. Pasek wykonany jest z najwyższej jakości naturalnej skóry, koloru czarnego. Wodoszczelność modelu to 50 m. Cena zegarka to 1595 zł
Na polskim rynku pojawiła się
nowa kolekcja damskich
zegarków Timex. Zegarki
charakteryzuje estetyczna, prostokątna
koperta oraz szlachetna, wykonana ze stali
nierdzewnej, bransoleta w kolorze srebra.
Tarcze modeli pokryto promienistym
motywem zdobniczym służącym za indeksy
godzin. Zegarki mają podświetlaną
tarczę INDIGLO – umożliwiającą odczyt
godziny w warunkach utrudnionej widoczności
– w kinie czy podczas wieczornego
spaceru. Są także odporne na zachlapanie
(wodoszczelność klasy 30M).
14 maja podczas warszawskiej Nocy Muzeów odbędzie się uroczyste wręczenie
nagród laureatom konkursu „Polska biżuteria patriotyczna XXI wieku”. Konkurs
na projekt polskiej biżuterii patriotycznej został zorganizowany przez Muzeum
Niepodległości w Warszawie. Jego celem była promocja biżuterii patriotycznej jako
nośnika idei pośród obywateli, popularyzacja symboli narodowych w społeczeństwie,
przypomnienie roli jaką pełniła biżuteria patriotyczna w Polsce a także rozpropagowanie
polskiego wzornictwa. Wystawę prac konkursowych będzie można oglądać od 14 maja
do 7 sierpnia.
Skarbnica Narodowa z okazji beatyfikacji papieża Jana Pawła II wypuściła na polski rynek kilogramowy medal upamiętniający wielkiego Polaka. Medal ma średnicę 100 mm, waży kilogram i wykonany jest ze srebra (999/1000). Medale wypuszczone zostały w limitowanej ilości egzemplarzy 2011 a koszt jednego medalu wynosi 6950 złotych.
19 kwietnia w Warszawie odbyła się konferencja prasowa poświęcona wprowadzeniu na polski rynek zegarków Longines z kolekcji DolceVita. Kolekcja szwajcarskiego producenta zegarków łączy szlachetną stal ze złotem w żółtym lub różowym odcieniu. Kolekcja DolceVita charakteryzuje się harmonijnym, prostokątnym kształtem koperty, która stanowi fundament dla wielu różnorodnych wersji czasomierza. Szeroka oferta modeli spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Nowe modele są dostępne w trzech rozmiarach kopert z kilkoma różnymi tarczami do wyboru. Wybrane modele ze stali i żółtego złota oraz ze stali i różowego złota dodatkowo zdobią brylanty. Dzięki nowym stalowozłotym kombinacjom zegarmistrzowska elegancja Longines zyskała nowy wymiar.
19 kwietnia w Warszawie odbyła się konferencja prasowa poświęcona wprowadzeniu na polski rynek zegarków Longines z kolekcji DolceVita. Kolekcja szwajcarskiego producenta zegarków łączy szlachetną stal ze złotem w żółtym lub różowym odcieniu. Kolekcja DolceVita charakteryzuje się harmonijnym, prostokątnym kształtem koperty, która stanowi fundament dla wielu różnorodnych wersji czasomierza. Szeroka oferta modeli spełnia oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Nowe modele są dostępne w trzech rozmiarach kopert z kilkoma różnymi tarczami do wyboru. Wybrane modele ze stali i żółtego złota oraz ze stali i różowego złota dodatkowo zdobią brylanty. Dzięki nowym stalowozłotym kombinacjom zegarmistrzowska elegancja Longines zyskała nowy wymiar.
Wielkimi krokami zbliża się kulminacja Legnickiego Festiwalu SREBRO 2011. 20−21 maja na legnickim rynku odbędzie się inauguracja wystaw przygotowanych na 32. edycję imprezy. Tegoroczny Festiwal to 16 ekspozycji w 8 miejscach prezentacji, łącznie ponad 1100 prac przeszło 260-ciu artystów. To także spotkania z twórcami, plenerowe akcje artystyczne, happening, koncert jazzowy, a także otwarta dyskusja o współczesnej biżuterii, designie, sztuce i Festiwalu, połączona z promocją wydawnictwa Granice sztuki globalnej 2000−2010, podsumowującego ostatnią dekadę LFS. Sobotni wieczór zakończy wspólna zabawa na Silver Party. Festiwalowe wystawy czynne będą do 12 czerwca.
W Białymstoku od 28 do 29 maja odbędą się II Targi Minerałów i Biżuterii Skarby Ziemi. Spotkanie branży jubilerskiej odbędzie się w hali sportowej Uniwersytetu Białostockiego. Wszyscy odwiedzający będą mieli okazję obejrzeć oraz zakupić minerały i skamieniałości, meteoryty, kamienie jubilerskie, kamienie ozdobne, biżuterię, koral, bursztyn, krzemień pasiasty czy półfabrykaty do produkcji biżuterii. Główną atrakcją białostockiego spotkania będzie „Szkoła płukania złota”, której organizatorem jest Kresowe Bractwo Poszukiwaczy Złota.
Od 2 do 5 czerwca
w Warszawie
odbędzie
się trzecia edycja
targów Tajlandia Expo.
Organizatorzy przewidują, że pierwsze
dwa dni targów poświęcone będą
głównie spotkaniom biznesowym
pomiędzy tajskimi wystawcami i polskimi
przedsiębiorcami. Polscy
biznesmeni będą mogli przyjrzeć się
egzotycznym produktom i usługom
w kategoriach: moda, artykuły spożywcze,
biżuteria, wyroby użytkowe
i dekoracyjne, zdrowie i uroda,
turystyka. Tajlandia otwiera przed
polskimi firmami swój egzotyczny
rynek, który wciąż jest jeszcze dziewiczym,
a zarazem ogromnie zyskownym
polem dla polskich inwestycji.
Bliższe poznanie tajskiego rynku
z pewnością ułatwi polskim przedsiębiorcom
seminarium „Tajlandia –
kraj nieograniczonych możliwości”,
prowadzone przez wybitnych specjalistów
w dziedzinie handlu i marketingu.
Dwa ostatnie dni targów,
czyli 4 i 5 czerwca, będą dniami
otwartymi dla wszystkich zainteresowanych
odwiedzeniem Expo i zapoznaniem
się z orientalną kulturą
Tajlandii. Warto zauważyć,
że poprzednią
edycję targów odwiedziło
aż dwadzieścia
tysięcy gości.
Związek Rzemiosła Polskiego zaprasza
wszystkich zainteresowanych na
bezpłatne szkolenia z zakresu PR
w małych i średnich przedsiębiorstwach.
Szkolenia odbywają się w ramach projektu
„Public relations a adaptacyjność i konkurencyjność
MŚP” realizowanego przez
Związek Rzemiosła Polskiego, współfinansowanego
z Europejskiego Funduszu
Społecznego.
Projekt przewiduje przeprowadzenie cyklu
26 szkoleń w największych miastach Polski,
skierowanych do przedsiębiorców, kadry
zarządzającej firmami oraz pracowników,
którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę, kwalifikacje
i świadomość w obszarze public
relations i komunikacji. Podczas trzydniowych
warsztatów poruszane będą kwestie
związane z informacjami dotyczącymi PR.
Uczestnicy szkolenia poznają cele, funkcje
i strategie public relations. Poznają metody
komunikacji wewnętrznej i strategie działania
w kryzysie. Dowiedzą się na czym
polega PR produktowy, jakie znaczenie dla
firmy mają działania lobbingowe i co dają
kontakty z mediami. Spotkania stacjonarne
są uzupełniane warsztatami e-learningowymi,
dzięki którym kursanci mają możliwość
konsultowania się z ekspertem i wymiany
doświadczeń pomiędzy sobą. Szkolenia
będą odbywały się w Lublinie w dniach
25−27 maja, w Bydgoszczy od 1 do
3 czerwca oraz w Słupsku między
15 a 17 czerwca. Szczegółowe informacje
znajdują się na stronie internetowej
www.pr4msp.pl
12 maja w Galerii YES będzie miał miejsce wernisaż wystawy Dyplomy z Katedry Biżuterii 2010 Akademii Sztuk Pięknych z Łodzi. Wszyscy odwiedzający poza obejrzeniem prac absolwentów będą mieli okazje podziwiać także obiekty biżuteryjne wykonane przez pedagogów łódzkiej ASP. Galeria YES, prezentuje najciekawsze dokonania artystów projektujących biżuterię artystyczną. W galerii do tej pory odbyło się blisko 70 wystaw, m.in. we współpracy z Muzeum Narodowym w Poznaniu. Galeria YES – promująca od dziesięciu lat współczesną sztukę złotniczą – jest także miejscem współtworzącym rynek sztuki złotniczej w Polsce. Oferuje unikatowe dzieła, autorstwa wielu uznanych twórców. Tym, co wyznacza profil Galerii YES, są prezentacje biżuterii unikatowej, niekonwencjonalnej zarówno pod względem formalnym, jak i warsztatowym. Wykorzystującej oprócz szlachetnych kruszców i kamieni także inne, niekojarzące się z biżuterią, często zaskakujące tworzywa.
Miłośnicy czasomierzy oraz fani lotów kosmicznych mają możliwość zakupu zegarka − The Gagarin Tourbillon. Zegarek powstał z myślą o upamiętnieniu lotu w kosmos dokonanego przez Gagarina, który odbył się pięćdziesiąt lat temu. Czasomierz wykonany jest z jednego z największych mistrzów − artystę i zegarmistrza – Bernarda Lederera.
Związek Rzemiosła Polskiego odniósł
się do projektu Krajowego Programu
Reform na rzecz realizacji strategii
Europa 2020.
Według władz ZRP projekt Krajowego
Programu Reform został skonstruowany
w oparciu o logikę przyjętą dla Strategii Europa
2020, tj. „wizję społecznej gospodarki rynkowej
XXI wieku”. Program Reform ma być
jednak nie tylko narzędziem realizacji tej
strategii, lecz instrumentem, który − uwzględniając
polską specyfikę i wyzwania − odpowiada
na krajowe bariery wzrostu i jednocześnie
przyczynia się do realizacji wspólnych,
unijnych celów, w tym wzmocnienia pozycji
UE na świecie. Krajowy Program Reform
zakłada, że w ramach „odrabiania zaległości
rozwojowych Polski” zmniejszony zostanie
dystans infrastrukturalny w transporcie, energetyce
i telekomunikacji. Powinna też podnosić
się jakość stanowionego prawa i usług
świadczonych przez administrację publiczną.
Zdaniem ZRP autorzy KPR zapominają jednak,
że Strategia Europa 2020 – na bazie
której stworzono Krajowy Program Reform
– wyraża potrzeby przede wszystkim tych
krajów UE, które weszły na etap postindustrialny.
Polska wciąż jednak do tej grupy nie
należy. Mechaniczne przenoszenie założeń
Strategii Europa 2020 na grunt polski oznacza
zakonserwowanie służebnej roli polskiej
gospodarki wobec gospodarek rozwiniętych.
Co więcej, projekt KPR uwzględniając wzrost
kosztów wytworzenia produktu finalnego
w Polsce nie uwzględnia konieczności budowy
podstawy każdej gospodarki postindustrialnej,
czyli centrów kapitału. Skutkiem tego
Polska z czasem stanie się wyłącznie rezerwuarem
siły roboczej, podporządkowanym
i uzależnionym od potrzeb centrów kapitału
znajdującego się poza jej granicami.
Dlatego Związek Rzemiosła Polskiego nie
może zaakceptować formuły przedstawionego
planu realizacji Strategii Europa 2020
w Polsce. Zdaniem ZRP, tak sformułowany
program nie służy odrabianiu zaległości
rozwojowych i budowaniu nowych przewag
konkurencyjnych.