Marka Timex z okazji Dnia Ojca, który obchodzony jest 23 czerwca, proponuje kolekcję zegarków Timex T Series Chronograph. Zegarki odznaczają się nietuzinkowym kształtem koperty łączącej wyrafinowaną eliptyczność z klasyką prostokąta.
Modele Timex T Series wyróżnia subtelność detali – koronka oraz sekundnik z sygnaturą „T”, finezyjne oznaczenia godzin na tarczy. W kolekcji dostępne są modele na bransoletach oraz na skórzanych paskach. Modele wyposażono w analogowy stoper odmierzający czas do 30 minut, datownik oraz podświetlenie tarczy – INDIGLO umożliwiające odczyt godziny w warunkach utrudnionej widoczności. Kopertę zegarków wykonano ze stali nierdzewnej i wyposażono w mechanizm kwarcowy.
Na polskim rynku zegarmistrzowskim pojawił się nowy model zegarka Atlantic Black Shark, inspirowany podwodnym światem. Model został zaprojektowany tak, aby sprostać wymaganiom silnych i niezależnych mężczyzn z charakterem i charyzmą. – W rajdach terenowych zegarek zostaje poddany wszystkim możliwym próbom wytrzymałościowym. Musi być solidny, mocny i niezawodny, żeby przetrwać ekstremalne wyzwania, którym jest poddawany – mówi Krzysztof Hołowczyc, jeden z najwybitniejszych kierowców rajdowych i ambasador marki Atlantic. Atlantic Black Shark ma podwójnej grubości szafirowe szkło z powłoką antyrefleksową oraz wysoką wodoodporność do 30 atm. Model ma kwarcowy mechanizm ETA 251.272 HMS. Jego koperta i bransoleta wykonane są ze stali szlachetnej. Cechą charakterystyczną modelu są ręcznie nakładane fluorescencyjne indeksy oraz czarna powłoka PVD. Ma także zakręcaną koronkę i przyciski oraz dekiel.
Federacja Szwajcarska Przemysłu Zegarmistrzowskiego (FH) opublikowała raport dotyczący sprzedaży zegarków szwajcarskich. Z danych branżowego związku producentów zegarków wynika, że eksport szwajcarskich zegarków w ciągu ostatniego roku osiągnął niezwykle wysokie tempo wzrostu.
Wartość sektora w marcu 2010 roku została oszacowana na 1,2 miliardów franków, co stanowi wzrost w porównaniu z marcem roku ubiegłego o 32,8 proc. FH podało informację, że widoczne jest ożywienie wynoszące 16,6 proc. w porównaniu z rokiem 2007. Preferencje importerów Największym zainteresowaniem kupujących cieszyły się zegarki wykonane ze złota i stali. Bardzo dobrze sprzedawały się zegarki bimetalowe, które wykonano z innych materiałów. W ciągu pierwszego kwartału tego roku ich sprzedaż wzrosła o 900 tysięcy sztuk, co oznacza niemal 20-proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego. Nabywcy decydowali się na kupno zegarków, których cena była wyższa od 500 franków szwajcarskich, czyli około 350 euro.Odnotowano stopę wzrostu o ponad 40 proc. W sektorze zegarków tańszych sprzedawcy odnotowali straty.
Najwięksi eksporterzy
Z raportu wynika, że państwami, które eksportowały najwięcej zegarków, są: Hongkong, Chiny i Stany Zjednoczone. Autorzy raportu zauważyli, że amerykański rynek zmienił się od zeszłego roku i zaczął odrabiać straty, które poniósł w wyniku kryzysu finansowego. Niestety, znacznie zmieniła się sytuacja w Europie, w której niemal wszystkie państwa zdecydowały się na znacznie mniejsze zakupy zegarków. Wyjątkiem są jedynie Niemcy, gdzie odnotowano dwucyfrowy wzrost. Oczywiście głównymi odbiorcami szwajcarskich zegarków niezmiennie pozostają państwa azjatyckie.
Autorzy raportu
Raport na temat eksportu zegarków szwajcarskich został przygotowany przez Federację Szwajcarską Przemysłu Zegarmistrzowskiego, która jest stowarzyszeniem prywatnym o charakterze non-profit. Związek powstał w 1982 roku i zrzesza ponad 500 członków, co stanowi ponad 90 proc. szwajcarskich manufaktur zegarmistrzowskich. Celem federacji jest wspieranie przemysłu zegarmistrzowskiego w Szwajcarii oraz reprezentowanie szwajcarskich producentów na arenie międzynarodowej. Zadaniem FH jest również tworzenie trwałych więzi pomiędzy członkami, aby promować ich wspólne interesy oraz chronić przemysł zegarmistrzowski w ramach obowiązującego ustawodawstwa. Karol