Przeglądasz dział PANORAMA (id:47) w numerze 07-08/2009 (id:79)
Ilość artykułów w dziale: 5
|
|
Firma Apart zaprojektowała i ufundowała specjalne statuetki – golfistki, które zostały wręczone laureatkom Dr Irena Eris Ladies’ Golf Cup. Partnerem wydarzenia była również marka zegarków Maurice Lacroix. W specjalnej konkurencji Maurice Lacroix Hole in One można było wygrać zegarek.
Miejscem prezentacji nowych kolekcji biżuterii stworzonych w Firmie Jubilerskiej Górecki są targi Złoto Srebro Czas w Warszawie. Publiczność tegorocznej edycji targów będzie miała okazję uczestniczyć w premierze najnowszej o nazwie Rubinowe Tango. Inspiracją do jej powstania były kobiety: piękne połączenie czerni z czerwienią przywodzi na myśl ich temperament i skrywane tajemnice. Biżuteria z kolekcji Rubinowe Tango to zarówno piękne wisiory pasujące do sukni wieczorowej, jak również komplety nadające się do noszenia na co dzień, dodające elegancji i klasy. Cechuje je różnorodność kształtów i masa rubinów: w jednym z wieczorowych kompletów rubiny osiągają masę 35 karatów! Kolekcja została stworzona dla kobiet z klasą, które lubią intrygować i zwracać na siebie uwagę niecodzienną biżuterią.
Spośród 24 nadesłanych prac wyłonieni zostali laureaci konkursu zorganizowanego przez Muzeum Bursztynu w Gdańsku. Uroczyste ogłoszenie wyników, wręczenie nagród i dyplomów odbędzie się w pierwszej dekadzie września.
Kapituła konkursu była pod ogromnym wrażeniem skali podejmowanych przez uczniów inicjatyw, niezwykłą pomysłowością oraz wysokim poziomem merytorycznym oraz determinacją w ich realizacji. Ich ocena, a zatem wyłonienie zwycięzców okazało się bardzo trudnym zadaniem.
Po długiej dyskusji podjęto decyzję o przyznaniu większej niż początkowo zakładano liczby tytułów oraz wyróżnień. Kapituła przyznała cztery tytuły “Szkoła na Bursztynowym Szlaku” oraz siedem wyróżnień, a także dwa dodatkowe wyróżnienia za konkretne, wybrane elementy projektów.
Na polskim rynku pojawiła się znana marka jubilerska Pandora i od czerwca Polki także będą mogły nosić kultową bransoletkę z zawieszkami w srebrze, złocie, z kamieniami szlachetnymi i półszlachetnymi, które mogą być dowolnie komponowane.
Pandora działa od 1982 roku, gdy Per Enevoldsen razem z żoną otworzył w dzielnicy Norrebrogade w Kopenhadze sklep jubilerski.
Wraz ze wzrostem popytu na oferowane przez nich wyroby, firma zmienia swój profil na działalność w sprzedaży hurtowej. Po kilku bardzo dobrych latach takiej działalności, firma całkowicie zakończyła sprzedaż detaliczną i przeniosła swoją siedzibę. Winnie i Per, po kilku kolejnych latach działalności hurtowej, zdecydowali się otworzyć własną fabrykę w Tajlandii. W ten sposób mogli uzyskać pełną kontrolę nad projektami. Głównym projektantem została Lone Frandsen, a celem firmy stało się stworzenie wyjątkowej marki biżuterii. W 1996 roku do firmy dołączyła Lisbeth Larsen, jubilerka i projektantka, która razem z Lone odegrała kluczową rolę w określeniu stylu marki Pandora.
25 czerwca podczas Warsaw Fashion Nights zaprezentowana została biżuteria YES zaprojektowana przez Michała Hekmata, jednego z najbardziej utalentowanych projektantów młodego pokolenia. Na sukces premierowego wieczoru z nowego cyklu Warsaw Fashion Nights złożyło się zaskakujące połączenie różnych, wyrazistych elementów. Klasyczne ikony świata mody, awangardowe wzornictwo i prestiżowa biżuteria tworzyły zaskakującą całość. Pokaz autentycznych kreacji z “szalonych” lat 20. i 30. był opromieniony zarówno blaskiem diamentów biżuterii YES nawiązującej do tego okresu, jak i ekstrawagancką, futurystyczną poświatą fluorescencyjnych butów… Goście mogli także podziwiać elegancką biżuterię z kolekcji YES Prestige, wśród której prezentowany był taki klejnot, jak kolia z białego złota z 2000 brylantów o łącznej masie15 karatów czy naszyjnik w stylu art déco.