Artykuły z działu

Przeglądasz dział Z PRASY EUROPEJSKIEJ (id:38)
w numerze 10/2007 (id:63)

Ilość artykułów w dziale: 1

Powakacyjne refleksje

Wzory na życzenie klienta,
coraz popularniejsze srebro

Indyjskie firmy jubilerskie i magazyny związane z branżą coraz więcej uwagi poświęcają możliwościom właściwego wykorzystania potencjału rynku wewnętrznego. Nowe pokolenie jest zdecydowanie bardziej wymagające” – czytamy na łamach prestiżowego, indyjskiego magazynu jubilerskiego “Solitaire”.

Taka sytuacja stawia przed właścicielami sklepów nowe wyzwania. Tradycyjny rynek indyjski ewoluuje jednak nie tylko pod względem stosunku do zakupów. Zdarza się, że klienci zainteresowani ciekawym wzorem, proszą o wykonanie go w coraz popularniejszym srebrze.

Jednak to jeszcze nie rewolucja – srebro nadal stanowi w Indiach tylko 2 – 3 procent całego rynku biżuterii. Indyjski klient jest dziś bardzo wymagający i z dużą dozą fantazji podchodzi do biżuterii. Zamówienia na modyfikację oferowanych wzorów są na porządku dziennym, a indywidualne życzenia klienta są traktowane jako wskazówka i inspiracja.


Luksusowe okulary i biżuteria
dla dzieci

Okulary przeciwsłoneczne mogą podkreślić charakter, styl życia, status społeczny i wizerunek ich właściciela. Ich utylitarne zastosowanie schodzi nieraz na plan dalszy. Zwłaszcza gdy mówimy o takich, których cena sięga 4 – 5 tysięcy dolarów, jak okulary marki Dupont! W lipcowym numerze magazynu “Juvelirnyj Biznes” poruszono aktualny w okresie wakacyjnym temat modnych, luksusowych okularów przeciwsłonecznych. W magazynie znalazł się także materiał o gustach najmłodszych miłośniczek biżuterii i ozdób. W poszukiwaniu nowych grup docelowych jubilerzy zaczęli interesować się także dziecięcymi preferencjami dotyczącymi biżuterii. Taką tendencję można zaobserwować na światowych rynkach. Zdanie naszych pociech staje się coraz bardziej istotne dla producentów biżuterii. Na razie wiadomo na pewno, że dziewczynkom należy zaproponować wyroby tańsze i z koralikami.

Święto rosyjskich jubilerów…

Aleksiej Szczerbina, redaktor naczelny “Juvelirnego Obozrienia” i prezes odbywającego się w Kostromie festiwalu “Złoty Pierścień Rosji” stwierdził, że tuż przed wejściem Rosji do WTO wątpi, czy rosyjskie autorytety zdołają ochronić wewnętrzny rynek jubilerski. Relacja z tegorocznej edycji imprezy “Złoty pierścień Rosji – 2007” zdominowała lipcowy numer magazynu “Russian Diamonds&Jewellery”. Festiwal w Kostromie jest wyjątkowym wydarzeniem, rzadką kombinacją sztuki, sportu i biznesu. Już po raz ósmy rosyjska stolica jubilerów gościła delegacje z kraju i zagranicy. Podczas Drugiego Kongresu Rynku Jubilerskiego poruszano problemy, które trapią rosyjski przemysł jubilerski. Trudności sprawia biurokracja, która pozostawia rosyjską branżę w tyle za rozwijającymi się Indiami czy Chinami.

i problemy z biurokracją,

nowoczesnymi wzornictwem i technologiami

Lato upływa w rosyjskiej branży jubilerskiej pod znakiem festiwalu w Kostromie. Poruszono tam wiele kwestii ważnych dla tamtejszych jubilerów. Kilka materiałów poświęcono rosyjskiemu prawodawstwu, które utrudnia pracę producentom biżuterii. Aby utrzymać się na rynku, uciekają się oni do procederu wywozu metali szlachetnych i produkcji biżuterii za granicą. Rosyjscy jubilerzy nie chcą od władzy przywilejów, tylko jasnych praw, dających podstawy zdrowej wolnorynkowej konkurencji – czytamy na łamach “Juvelirnego Obozrienia”. W branży coraz częściej mówi się o konieczności unowocześnienia technologii produkcji. Wyzwaniem jest także wzornictwo, które na razie pozostawia wiele do życzenia. “Nadzieja w artystach” – czytamy w magazynie. Rosjanie zdają sobie także sprawę, że budowa marki, to teraz jedno z najbardziej aktualnych wyzwań.

Etyka w jubilerstwie i bursztyn w Gdańsku

 Zanieczyszczenie środowiska, wykorzystywanie pracy dzieci przy produkcji na Dalekim Wschodzie – nie możemy o tych problemach zapominać, wchodząc do sklepu jubilerskiego. Ten temat poruszono na łamach październikowego wydania “GZ Journal”. W magazynie wspomniano też o nowych wyzwaniach, jakie stają przed jubilerami w związku z rosnącym zainteresowaniem akcesoriami do zegarków. Coraz popularniejsza staje się zmiana paska, która pozwala na dopasowywanie ulubionego modelu do miejsca i okoliczności. Nie zabrakło polskiego akcentu. W sierpniowym numerze “GZ Journal” znalazła się zapowiedź targów Ambermart wraz z informacją o pierwszej rocznicy Muzeum Bursztynu w Gdańsku. Do wydania dołączono szczególnie oczekiwany przez polskich projektantów dodatek “Sommerdesigner 2007”. Katalog przygotowany na targi Tendence Lifestyle we Frankfurcie jest vademecum wiedzy o najnowszych trendach. Zaprezentowano w nim sylwetki i osiągnięcia artystów jubilerów.

Prasę przejrzała Olga Gontarska