Artykuły z działu

Przeglądasz dział Z PRASY EUROPEJSKIEJ (id:38)
w numerze 09/2007 (id:61)

Ilość artykułów w dziale: 4

Do 14 miliardów dolarów wzrósł światowy popyt na biżuterię ze złota

W drugim kwartale tego roku popyt na wyroby jubilerskie w świecie szacuje się na 14 miliardów dolarów – tak wynika z komunikatu Światowej
Rady Złota, opublikowanego 23 sierpnia na stronie internetowej www.gold.org. W porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego popyt wzrósł o 37 procent. To zjawisko można zaobserwować głównie w Chinach,
Indiach, Turcji oraz na Środkowym Wschodzie. Chińscy specjaliści tłumaczą 32-procentowy wzrost popytu na biżuterię ze złota, tym że rok 2007 jest rokiem Złotej Świni.

 cp

Swarovski ogłosi we wrześniu trendy roku 2008

27 września podczas targów biżuterii i zegarków w Hong Kongu firma Signity, należąca do koncernu Swarovski, ogłosi trendy obowiązujące w biżuterii z kamieniami w 2008 roku. Opracowanie GemVisions opisywać będzie kolory, motywy i style obowiązujące w biżuterii z kamieniami w ciągu kilku najbliższych sezonów.

Z raportu wynika, że w następnym roku modne w projektowaniu wyrobów jubilerskich będzie powrót do istoty biżuterii, czyli wywoływania silnego wrażenia estetycznego i podkreślania statusu społecznego. Wśród czterech głównych trendów, obowiązujących w 2008 roku wymienia się: “Origems” (inspirowany przez motywy matki ziemi i naturalny krajobraz);
“Bluematrix” (inspirowany współczesną architekturą z naciskiem na styl unisex), “Mysticglam” (duże wyroby jubilerskie, bogato dekorowane, jakby wyjęte ze średniowiecznych epickich romansów) oraz “Modern Romanticism” (inspirowany technologią komputerową, połączenie “high-tech” z “haute-couture”).
 cp

Więcej informacji: nationaljeweler. com

Rośnie eksport złotej biżuterii z Turcji

Ostatnich siedem miesięcy tego roku było niezwykle udanych dla tureckich firm jubilerskich. W tym okresie eksport biżuterii ze złota z tego kraju wyniósł 51,5 ton, co dało wzrost o 17,1 procent i przychody 644, 8 miliona dolarów (wzrost o 29, 2 procent). Zdaniem specjalistów te znakomite wyniki jubilerów z Turcji, to głównie zasługa świetnej sprzedaży na rynkach w Zjednoczonych Emiratach Arabskich (wzrost o 65 procent) i w Rosji (157 procent!). t cp

Więcej informacji: www.gold.org

Modne złoto i niezwykłe połączenia materiałów

W kolekcjach francuskich jubilerów na koniec lata i jesień dominuje żółte i białe złoto w połączeniu z brylantami. Nierzadko jednak pojawiają się także takie materiały jak stal i rodowane srebro, skóra i drewno, a nawet gumożywica

Jubileuszowa kolekcja
francuskiej firmy Bellon
zawiera komplety biżuterii z żółtego i białego złota z brylantami. W tym roku
firma obchodzi 100-lecie
swojej działalności. Obecnie skupia ok. 1200 kupców w 30 krajach na całym świecie.

Francuscy
projektanci nie stronią od niezwykłych kombinacji materiałów
w wyrobach jubilerskich. Jednym z przykładów jest nowa
kolekcja Andre Benitah, który nie boi się łączyć złota z gumo-
żywicą i kamieniami szlachetnymi

Najnowsza kolekcja GL przenosi nas w świat starożytnego Egiptu
– bransolety, naszyjniki, zawieszki, kolczyki i pierścionki zachwycają przepychem żółtego złota, tak jak bransoleta Isis

Philippe Tournaire proponuje powrót do starożytnej tradycji, kiedy pan młody darował swojej świeżo
poślubionej żonie złoty pierścionek obrazujący
ich przyszły dom

Sploty łańcuszków są modne wszędzie,
nawet w pierś-
cionkach
– proponują
projektanci
francuskiej
firmy Valles
Dordal

Gay Freres i Loris Azzaro w swojej najnowszej kolekcji łączą styl retro z nowoczesnością. Dominuje w niej białe, szare i żółte złoto połączone z brylantami – tak jak
w serii pierścionków
“Calla Lilly”

Francuska grupa GL wprowadziła na
rynek nową markę XC38. Ten symbol
oznacza chemiczną formułę dla stali. Zespół projektantów w najnowszej kolekcji firmy połączył drewno, skórę i stal, co najlepiej ilustruje brązowa skórzana bransoleta
i kolczyki zrobione całkowicie ze stali

Najnowsze
zegarki marki
Pierre Lannier
przypominają nam,
że czasomierze nie
tylko mają nam
wskazywać godzinę.
Liczy się także ich elegancja i wrażenie, jakie przy tym
wywołują – nie tylko
na swoich właścicielach

Do stylu retro nawiązuje także marka Ines de la Fressange. W jej nowej kolekcji dominuje żółte złoto
i rodowane srebro